خانه مردانهراهنمای مد آقایان آشنایی با انواع کفش رسمی مردانه

آشنایی با انواع کفش رسمی مردانه

توسط عاطفه زینالی
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
کفش رسمی آکسفورد مردانه قهوه ای و مشکی
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 24 دقیقه

اگر در جا کفشی شما حداقل یک جفت کفش رسمی وجود دارد، پس احتمالا به استایل خود اهمیت زیادی قائل هستید. کفش های رسمی یک سرمایه گذاری هوشمندانه و ضروری برای هر مردی است و یک جفت کفش خوب میتواند شما را سال ها همراهی کند.

کفش های مجلسی کلاسیک جاودانه هستند و به هر استایلی حس کلاسیک بودن میدهند. آنها با هر نوع کت و شلوار ست می شوند و استایل های کاری و رسمی هیچ وقت بدون کفش رسمی مردانه کامل نیستند.

اگر به دنبال یک جفت کفش رسمی جدید هستید، یا می خواهید درباره کفش های مجلسی، تاریخچه آن ها و محبوب ترین ترند های سال بیشتر بدانید، این راهنمای کامل برای کفش های مجلسی رسمی مناسب شماست.

نمونه کفش رسمی مردانه
کفش رسمی مردانه

انواع کفش های رسمی مردانه

هیچ چیزی به اندازه ترکیب کت و شلوار و کفش رسمی مردانه برای قرار کاری و یا حتی قرار یک شام رمانتیک، نمیتواند به جذابیت و زیبایی استایل شما کمک کند. با این حال یک مشکل وجود دارند و آن اینکه انواع بسیاری از کفش های رسمی مردانه وجود دارد و آقایان نمیدانند که کدام مدل و یا رنگ برای کدام استایل مناسب است.
درباره انواع کفش رسمی مردانه و راهنمای ست کردن آن با لباس های مجلسی و حتی نیمه رسمی بیشتر بدانید:

کفش آکسفورد Oxonian

کفش های آکسفورد، یکی از محبوبترین کفش های رسمی مردانه هستند. این کفش ها در دسته کفش های رسمی بند دار قرار می گیرند و معمولا آنها را میتوان با لباس های رسمی و نیمه رسمی پوشید.

قابل تشخیص ترین ویژگی کفش آکسفورد “بند بسته” آن است. تفاوت اصلی این کفش ها با نوع دربی وجود شیار باریک بین قسمت بند روی زبانه کفش است.
این کفش ها در سال 1800 در بین دانشجویان، به ویژه در دانشگاه آکسفورد محبوبیت یافتند و در قرن بعدی، دانش آموزان خواهان نسخه ای مدرن از این کفش بودند، زیرا آنها سبک نیم بوت کفش های سنتی Oxonian را قدیمی می دانستند.

این کفش ها کاملا رسمی هستند و بهتر است با کت و شلوارهای سه تکه در قرار های کاری و یا قرار های رسمی بپوشید. با اینکه رنگ های مختلفی از کفش آکسفورد در بازار موجود است، این کفش ها بیشتر در رنگ های مشکی و قهوه ای مرسوم هستند چون براحتی با انواع رنگ کت و شلوار ها ست میشوند.

کفش های آکسفورد از جنس چرم مصنوعی هم در بازار موجود است ولی مدل های چرم طبیعی گرانتر و باکیفیت تر هستند و معمولا از جنس چرم براق میباشد.هر چقدر جنس چرم کفش آکسفورد براق تر باشد نشانه ی رسمی بودن آن است. البته افرادی که دوست دارند کمی حالت نیمه رسمی به استایل خود بدهند میتوانند از آکسفورد های غیر براق و یا حتی چرم جیر استفاده بکنند و یا ترجیحا از رنگی غیر از مشکی استفاده بکنند.

ویژگی های اصلی کفش آکسفورد:

  • بند های کفش آکسفورد به هم نزدیک هستند.
  • نوک کفش کشیده تر است.
  • کفی این کفش ها نیز از چرم طبیعی دوخته شده است.
  • ساختار آنها از سه قسمت تشکیل شده است.

کفش رسمی آکسفورد
کفش مجلسی رسمی آکسفورد

دربی Derby

کفش دربی زندگی خود را به عنوان یک چکمه برای ورزش و شکار در دهه 1850 آغاز کرد، اما بعد ها به یک کفش نیمه رسمی برای استفاده روزمره و در همه مناسب ها تبدیل شد.
در نگاه اول برای چشمانی که تمرین نکرده اند، کفش های دربی بسیار شبیه به کفش های مجلسی آکسفوردند، اما به دلیل راحتی قابل قبولی که دارند به عنوان یک گزینه کمی غیر رسمی تر و روزمره توسط آقایان پوشیده میشوند.

کفش های دربی بر خلاف آکسفورد ها، جا بندی باز تری دارند و به آن ظاهری نیمه رسمی میدهند. دربی های چرم مشکی یا قهوه ای تیره برای پوشیدن با کت و شلوار رسمی سه تکه مناسب هستند. دربی های ساخته شده از جیر به نوعی کمتر رسمی هستند و برای پوشیدن در مجالس معمولی، مدارس و کالج ها و با شلوار جین مردانه مناسب هستند.

برخی از ویژگی های اصلی کفش دربی:

  • کفش هایی با جا بندی بازتر هستند.
  • انگشت پای آنها به نوعی کشیده یا گرد است.
  • کف آنها دوخته شده و از چرم است.
  • ساختار آنها از سه قسمت تشکیل شده است.

کفش رسمی دربی
کفش رسمی مجلسی مردانه دربی

لوفر Lofer

لوفر نوع دیگر کفش رسمی فوق العاده محبوب است که هرگز از مد نمی افتد. لوفر کفشی است که به راحتی در هر زمانی از سال پوشیده می شود و مناسب انواع لباس نیمه رسمی و کژوال هستند. لوفرها از کفش های موکاسین الهام گرفته اند و بند و سگک ندارد. پوشیدن کفش های لوفر به دلیل نداشتن بند و … خیلی راحت میباشد.

کفش لوفر برای اولین بار در انگلستان به عنوان یک کفش مجلسی راحت و غیررسمی برای پادشاه جورج ششم طراحی شد .این کفش بعد ها به سبک محبوبی تبدیل شد که امروزه با آن آشنا هستیم. در ایالات متحده، کفش های لوفر در دهه 1930 به یکی از تکه های اصلی استایل کژوال تبدیل شدند، اما در دهه 60، آنها نقش جدیدی را بر عهده گرفتند. از دهه 60 به بعد از این کفش ها حتی در استایل های رسمی هم همراه با شلوار پارچه ای جذب و پیراهن و حتی کت استفاده میشد. امروزه، کفش لوفر یک کفش همه کاره است که با هر استایلی قابل ست کردن است.

 برخی از ویژگی های اصلی آنها:

  • این کفش ها بدون بند هستند.
  • نوک کفش حالت گرد یا کمی نوک تیز است.
  • مچ پا در لوفرها آشکار می شود.
  • قسمت بالایی آنها از کفی جدا شده است.
  • پاشنه صاف یا خیلی کوتاه دارند.
  • زیره آنها انعطاف پذیر و ضد لغزش میباشد.

لوفرها شکل کلاسیکی دارند، اما می توان چندین نوع مختلف را بر اساس کارهای نهایی پیدا کرد. لوفر پنی احتمالاً معروف ترین سبک است، اما در سال های اخیر، لوفرهای بیتی و منگوله ای محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. یکی دیگر از ویژگی هایی که در کفش های لوفر باید به آن توجه کنید، درز برجسته ای است که در امتداد بالای کفش روی پنجه ها قرار دارد. کفش های رانندگی لوفر، نوع دیگر از کفش های لوفر است که راحت تر، نرم تر و انعطاف پذیرتر از نسخه کلاسیک هستند و معمولاً برای راحتی بیشتر، زیره های آن ها را پدیدار می کنند. 

کفش مجلسی رسمی مردانه بند سگکی
کفش مجلسی رسمی مردانه لوفر

بند سگکی Monk Strap

کفش Monk Strap بین آکسفورد و دربی قرار می گیرد. کفش بند سگکی رسمی تر از دربی است اما کفش آکسفورد از آن رسمی تر است. این کفش از نظر شکل و ساختار شبیه به آکسفورد است، اما یک یا دو بند و سگک است که جایگزین بخش توری است.

تاریخچه ی آن می گوید که سگکی ها اولین افرادی بودند که از این نوع کفش ها استفاده می کردند، از این رو این کفش ها به نام کفش سگکی ها نامیده می شوند. سبک های مختلفی از جمله یک بند، دو بند و چهار بند از این کفش در بازار موجود است. بستن بند بیشتر قسمت جلویی و مرکزی کفش را می پوشاند و نقطه کانونی شیک و چشم نوازی را ایجاد می کند.

کفش های سگکی وقتی با جیر ساخته می شوند بهترین ظاهر را دارند. آنها همچنین برای پوشیدن در مناسبت های رسمی و غیر رسمی مناسب هستند و انعطاف پذیر هستند، زیرا با هر نوع لباسی گرم به نظر می رسند.

کفش بند سگکی انواع دیگری نیز دارند. سگکی ها تک بند و سگکی ها دو بند. سگکی های تک بند با کت و شلوار سه تکه باریک و ظریف تر به نظر می رسند. سگکی ها های دو بند برای مردان 40 ساله با کت و شلوار قهوه ای یا سفید مناسب به نظر می رسند. مشاهده شده است که سگکی ها رنگ قهوه ای با شلوار جین و شلوار مناسب است و برای مجالس غیر رسمی مناسب است. پیشنهاد برای مهمانی های شب این است که یک کفش سگکی ها تک بند رنگ مشکی همراه با کت و شلوارهای تیره انتخاب کنید تا مناسب برای هر کانسپت و سبک مهمانی باشید.

برخی از ویژگی های اصلی کفش Monk:

  • بدون بند هستند.
  • دارای سگک برای باز و بسته کردن.
  • بند ها در قسمت رویه کفش قرار می گیرد.
  • انگشت پای آنها به نوعی کشیده یا گرد است.
  • آنها در جنس چرم و جیر موجود هستند

کفش مردانه بند سگکی
کفش مجلسی رسمی مردانه بند سگکی

ساختار تشکیل دهنده کفش رسمی مردانه

قبل از انتخاب کفش رسمی مردانه باید با اجزای مختلف کفش رسمی مردانه آشنا شوید تا با اطلاعات درست کفش مناسب را انتخاب کنید. مهمترین قسمت های تشکیل دهنده کفش رسمی مردانه به صورت زیر است:

رویه: به بخش ظاهری کفش رویه گفته می شود. زمانی که صحبت از جنس کفش میشود در واقع منظورمان قسمت عریض بین پنجه و دور بند های کفش است که به آن رویه گفته میشود. رویه کفش دو وظیفه اصلی دارد، محافظت از پا در مقابل سرما و گرما و فرم دادن به کفش.

زیره کفش: به قسمت پایینی کفش که به صورت مستقیم با زمین ارتباط دارد و نوعی عایق به شمار می آید گفته میشود. هر چقدر زیره کفش با کیفیت باشد هم باعث دوام بیشتر کفش میشود و هم میتواند از سر خوردن کفش جلوگیری کند.

آستر : آستر قسمت داخلی کفش، مخصوصا دیواره های داخلی کفش رسمی است که با جوراب تماس مستقیم دارد. این بخش هر چه جنس بهتری داشته باشد، کفش راحت تر است. 

مغزی کفش: قسمتی که بین زیره و رویه کفش میباشد و معمولا با نخ دور تا دور آن دوخته میشود مغزی کفش می­گویند. این بخش به حالت نوار باریک از جنس چرم است. 

پاشنه کفش: پاشنه در انتهای زیره کفش یعنی در قسمت پایین پاشنه پا قرار دارد. این بخش بلندی کفش را تنظیم می کند. البته برخی از کفش­ های رسمی مانند لوفر ها گاها پاشنه ندارند و تخت هستند.

بند کفش: در بعضی کفش های رسمی مردانه در بخش بالایی زبانه کفش، بند کفش وجود دارد. این قسمت به شل یا سفت کردن کفش کمک می کند.

اجزای کفش مجلسی رسمی مردانه
ساختار تشکیل دهنده ی کفش مجلسی رسمی مردانه

طراحی کفش رسمی مردانه

طرح کفش رسمی مردانه به عوامل زیادی بستگی دارد و هر فاکتور می تواند سبک کفش را تغییر دهد. هر چه طرح کفش رسمی شیک تر باشد بیشتر طرفدار خواهد داشت. مهمترین عوامل تعیین کننده ی طرح کفش رسمی مردانه به صورت زیر است:

  • نوک بال: اولین بخشی که هنگام انتخاب کفش رسمی مردانه باید دقت نمایید بخش جلویی آن است. به قسمت جلویی کفش رسمی مردانه نوک بال پا گفته می شود. این بخش در انواع شکل های ساده، دایره، اسکنه ای، بیضی، مربعی و… در بازار موجود است. اگر میخواهید کفشی انتخاب نمایید که در هر فصل برای هر مکانی جذاب باشد، کفش های نوک بال ساده بهترین است.
  • کلاه پا: این یک تکه چرم اضافی روی بخش پنجه پا است که باعث می شود کفش با طراحی تمیزتر دیده شود؛ به خصوص در نوع دربی ایجاد شود
  • برش کامل بیرونی: به این بخش محافظ گلی نیز گفته می شود. برش رویه یک تکه چرم در بخش زیره کفش است. این طرح به کفش های رسمی جذابیت بیشتر می دهد. اغلب از این طرح در کفش های آکسفورد استفاده می شود.
  • منگوله: طرح منگوله اغلب از جنس چرم یا جیر است که در کفش مردانه ی لوفر به کار برده می شود. این سبک در بین آیوی لیگرها یک استایل اصلی است. اغلب طراحان کفش با دیدن منگوله در کفش رسمی آن کفش را رسمی نداشته و در گروه کفش اسپورت جای می دهند.
  • کیلت: کیلت این یک زبانه از چرم حاشیه دار است که اغلب با منگوله ترکیب می شود و بر روی کفش چسبانده می شود. این طرح زیبا بیشتر برای کفش های کالج به کار برده می شود.
  • مدالیون: این به یک الگوی مخصوص بروژ اشاره دارد که اغلب روی سر پنجه کفش دیده می شود. آنها می توانند در سبک های مختلف تولید شوند. اکثر آنها تا حدودی شبیه هم هستند. برخی از آنها می توانند شکل پیچیده ای داشته باشند. 
  • پیش بند: این مجموعه ای از بخیه هاست که روی سر پنجه و بخشی از عقب کفش را دور می زند. این طرح معمولاً هیچ نقش ساختاری روی کفش ندارد. اغلب این سبک در کفش های رسمی لوفرها یافت می شود، البته در دربی های خاصی نیز یافت می شود.
  • روش بسته شدن کفش: بستگی به نوع بسته شدن کفش نیز طرح آن متفاوت می شود. در کفش های آکسفورد قسمت بند به حالت ثابت طرح می شود اما در کفش های دربی، بندها متحرک هستند. در کفش های بند سگکی کش یا زیپ در کنار کفش تعبیه می شود.
  • مات یا براق بودن کفش: مات یا براق کفش به جنس کفش بستگی دارد. اغلب رنگ براق مناسب مجالس عروسی و کاملا رسمی هستند. اما رنگ مات برای هر جایی قابل پوشش است و فقط به استایل شما بستگی دارد.
  • رنگ کفش: هنگام انتخاب کفش اولین نگاه را رنگ کفش جذب می کند. رنگ کفش نقش بسیار مهمی در میزان رسمی بودن آن دارد، از این رو اغلب رنگ های تیره ترجیح داده می شود. در بین تمام رنگ ها بیشترین رنگی که رسمی شناخته می شود “مشکی” است. مشکی نشانه قدرت و مالکیت در کفش ها است از این رو اغلب مردم ابتدا رنگ مشکی را برای رسمیت انتخاب می کنند. اگر رنگ‌های مناسب فصل زمستان را بشناسید حتما می دانید که رنگ های تیره برای این فصل ترجیح داده می شود.
  • جنس کفش: جنس کفش مهمترین بخش برای رسمی شناخته شدن و تعیین سبک نقش دارد. کفش های رسمی از چرم طبیعی و مصنوعی، جیر و پلاستیک ساخته می شود. چرم نسبت به دیگر جنس ها کیفیت ساخت بالاتری دارد و رسمی تر است.
  • بروژ: در کفش های رسمی بروژ دار «سوراخ های» کوچکی هک می شود. توجه داشته باشید که BROGUES در واقع سوراخ کامل نیستند زیرا تا انتها از چرم عبور نمی کنند. این طرح به یک کفش جذابیت بصری می بخشند و به آنها کمک می کنند تا کمی معمولی تر شوند. این طرح اغلب در کفش های رسمی مردانه ی آکسفورد و دربی به کار برده می شود. یک کفش می تواند تعداد زیادی بروژ یا مقدار کمی از بروژ داشته باشد، بستگی به سازنده دارد. برای این طرح 4 مدل سبک وجود دارد: طرح بروژ یک ربعی، بروژ کفش نیمه، بروژ کفش تمام بروژ و بروژ باله بلند
کفش مردانه بروژ
کفش مجلسی رسمی مردانه بروژ

نحوه ست کردن کفش های رسمی با انواع لباس های رسمی و غیر رسمی

بسیاری از مردم از خود می پرسند که چگونه کفش کتانی را با کت و شلوار بپوشیم؟ یا ازنحوه ی ست کردن کفش های رسمی با انواع لباس های رسمی و غیر رسمی بی خبر هستند.  برای ست کردن کفش های رسمی راه های خاصی وجود دارد:

نحوه پوشیدن کفش آکسفورد

یکی از جذاب ترین جنبه های کفش آکسفورد است زیرا طراحی کلاسیک، ساده و کم رنگ دارد. این کفش تجلیل از مواد خوب، طراحی جاودانه و مینیمالیسم است، و از رو گزینه ای عالی برای کسانی است که به دنبال کفش همه کاره هستند. کفش آکسفورد را می توان تقریباً برای هر موقعیتی پوشید، از جمله:

  • لباس کار روزانه: برای دفاتری که کد لباس هوشمند دارند یا حرفه هایی که نیاز به ظاهر جلا دارند، کفش آکسفورد ایده آل است. این کفشی است که با کت و شلوارها، شلوار پارچه ای و پیراهن طرح کلاسیک ست می شود. 
  • لباس رسمی تجاری: اگر در یک جلسه یا یک رویداد شرکتی، می خواهید شرکت می کنید، کفش های آکسفورد یک همراهی عالی برای همه سبک های کت و شلوار هستند. 
  • مناسبت های خاص: اگر به یک گردهمایی پر زرق و برق، یک مراسم کراوات مشکی یا جشنی با لباس رسمی دعوت شده اید، می توانید آکسفورد را با یک کت و شلوار 3 تکه تیز ست کنید. 

طیف گسترده ای از سبک های آکسفورد در دسترس است، و می توانید رنگ ها و طرح های مختلف انگشتان پا را متناسب با هر نوع کت و شلوار رسمی است. همانطور که همه ما میدانیم رسمی ترین کفش آکسفورد، کفش چرمی مشکی رنگ است. این کفش برای ست کردن کت و شلوار راه راه و کت هایی که دو طرف دکمه دارند، بسیار ایده آل است. کفش آکسفورد قهوه ای رنگ با کت و شلوارهای فاستونی و کت های اسپرت بسیار ترکیب عالی می شود. کفش آکسفورد قرمز خیلی تیره برای هر نوع شلوار جین و تی شرت مردانه، کتان و کت و شلوارهای روشن و کت های اسپرت قابل استفاده است.

تفاوت بین کفش آکسفورد و کفش بروژ
تفاوت کفش آکسفورد با کفش بروژ

نحوه پوشیدن کفش دربی

کفش های دربی همه کاره هستند و برای طیف متنوعی از رویدادها و همچنین پوشیدن روزانه مناسب هستند. از آنجایی که دربی کفش معمولی تری نسبت به آکسفورد است، بهتر است کفش آکسفورد را برای تکمیل کت و شلوارهای رسمی و تاکسیدو انتخاب کنید. دربی برای لباس های غیررسمی، لباس های روزمره و مناسبت هایی مانند عروسی، جشن تولد و روزهای مسابقه مناسب تر است. اگر برای یک غذای شیک بیرون می روید یا برای یک شب در شهر برنامه ریزی می کنید، یک کفش دربی شیک همراه عالی برای شماست. این کفش را می توانید با شلوار جین باریک با پیراهن مردانه، شلوار جین باریک یا کتان برای ظاهری جذاب و مدرن ترکیب کنید. 

نحوه پوشیدن کفش های لوفر

زیبایی کفش رسمی لوفر در این است که طیف وسیعی از مدل ها را دارد. می توانید کت و شلوارهای کلاسیک، کت و شلوار های طرح خاص، لباس های معمولی مناسب برای یک مهمانی شام، کوکتل، سفر یا تئاتر با کفش لوفر ترکیب کنید. در سال های اخیر، شلوارهای کوتاه تر همراه با کفش های لوفر راحتی به ظاهری بسیار محبوب تبدیل شده اند و برای بهار و تابستان ایده آل هستند. کفش های لوفر یکی از بهترین ترکیب ها را با پیراهن فلانل مردانه و نحوه ست کردن آن با شلوار جین را میسر می کند.

این نوع کفش انواع مختلفی دارد و هر طرح آن مناسب با استایل متفاوت است. مدل های منگوله دار چرم نسبتا رسمی تر است و با کت و شلوار رسمی و کاری به خوبی ست می شود. البته این کفش با جنس جیر، غیررسمی تر است و می توانید آن را با کت شلوار کتان و پارچه ای مردانه، لباس های غیررسمی و شلوار جین بپوشید.

نحوه پوشیدن کفش Monk Strap

کفش های Monk Strap دارای سبک های خیره کننده ای هستند و مکمل همه نوع لباس ها و سلیقه ها هستند. علاوه بر این که برای پوشیدن روزمره مناسب هستند، می توانند جلوه ای خلاقانه و منحصر به فرد به کت و شلوارهای ساده بیفزایند یا یک لباس قدیمی را تکمیل کنند. افرادی که کفش های بند سگکی ها را انتخاب می کنند اغلب می خواهند آن را با لباس غیر رسمی ترکیب کنند.

ست کردن کفش مجلسی رسمی با غیر رسمی
نحوه ست کردن کفش مجلسی رسمی مردانه با لباس های رسمی و غیر رسمی

هنگام ست کردن کفش های رسمی مردانه به چه عواملی دقت کنیم؟

انتخاب رنگ

مهمترین بخش برای انتخاب نوع کفش هماهنگی رنگ کفش با لباس مد نظر شماست. بسیاری از مردان مطمئن نیستند که چگونه کفش خود را لباس مناسب ترکیب کنند، اما قوانین در واقع نسبتاً ساده هستند. مهمترین ترکیب رنگ ها برای کفش رسمی با لباس رسمی یا غیر رسمی به صورت زیر است:

کفش مشکی: این کفش ها اغلب برای هر نوع رنگ لباسی ترجیح داده می شوند ولی بیشتر با لباس های مشکی، آبی پر رنگ و خاکستری ست کنید.

کفش قهوه ای: قهوه ای بهترین انتخاب جهت لباس های رنگ خاکی و خنثی است.

کفش قرمز تند و تیره: این کفش ها تقریبا با هر رنگ لباس مردانه ای به خوبی ترکیب می شوند.

شلوار خاکستری: کفش مردانه مشکی با شلوار خاکستری همیشه ترکیب عالی ای می شود. کفش قهوه ای نیز می تواند ترجیح خوبی باشد اما به شرط آن که شلوار شما بیش از حد تیره نباشد.

شلوار سرمه ای و آبی: برای این رنگ شلوار بهترین ترکیب رنگ با کفش مشکی است. اگر با هماهنگی مشکی و آبی مشکل دارید کفش قهوه ای می تواند گزینه ی خوبی برای یک ترکیب ایده آل باشد.

شلوار سفید: رنگ سفید یکی از آن رنگ های شادی هر کسی آن را انتخاب نمی کند. اگر مایل به ترکیب ضد هم باشید، رنگ سیاه عالی ترین گزینه است. شلوار رنگ سفید توجه افراد را به خود جذب می کند، از این رو کفش های چرم با طرح های خوب با رنگ های نود مایل به سفید مثل استخوانی می تواند بهترین راه نشان دادن استایل خاص شما باشد.

جوراب

چند نوع جوراب وجود دارد که می توان آن ها را با کفش های رسمی پوشید، انتخاب نوع جوراب به ظاهری که به دنبال آن هستید، بستگی دارد. برای ظاهری سنتی تر، جوراب های تیره رنگ که از موادی مانند پشم یا ترمه ساخته شده اند گزینه خوبی هستند. اگر می خواهید رنگ مدرن تری به لباس خود اضافه کنید، سعی کنید کفش های خود را با جوراب های رنگارنگ ساخته شده از پارچه های طرح دار ست کنید. مهم نیست که چه مدل جورابی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که اندازه آن مناسب است تا در داخل کفش شما جا شود و به پایین سر نخورد.

برای لباس های رسمی جوراب های مشکی رسمی تر و مناسب تر هستند. مطمئن شوید که جوراب به خوبی در اطراف مچ پا قرار می گیرد. کفش های مردانه ی رسمی به جوراب هایی که خیلی زرق و برق دار نباشند یا طرح ها زیادی ندارند، نیاز دارد. زیرا این می تواند ظاهر شما را رسمی تر کند. سعی کنید رنگ جوراب را با شلوار و رنگ کفش خود ست کنید.

ترکیب شلوار با کفش

برای کفش های رسمی می توان گزینه های زیادی برای ست کردن در نظر گرفت. مهمترین جنس و مدل شلوار جهت ست کردن با کفش رسمی به صورت زیر است:

شلوار پارچه ای مردانه

انتخاب کفش رسمی برای شلوار پارچه ای بستگی به طرح شلوار شما دارد. اگر شلوار پارچه ای ساده برای استایل خود انتخاب می کنید، کفش های آکسفورد کلاسیک یا برودی بهترین کفش برای شما هستند. اگر دقت کرده باشید شلوارهای پارچه ای طرح دار مردانه ظاهری اسپرت دارند. برای شلوار پارچه ای طرح دار بهترین انتخاب کفش لوفر (کالج) و کفش بند سگکی است؛ زیرا این ترکیب استایل شما را بسیار زیباتر خواهد کرد.

شلوار جین مردانه

انتخاب کفش های رسمی مردانه که با شلوار جین همخوانی داشته باشد، کار آسانی نیست. متغیرهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. بهترین راه برای شروع مناسبت کفش رسمی بدانید که آن را می خواهید کجا بپوشید. امروز  رنگ‌های مختلف شلوار جین مردانه و نحوه ست کردن آنها برای مردان وجود دارد و یکی از این ترکیبات شلوار جین با کفش رسمی است.

اگر می خواهید ظاهری رسمی/کژوال ایجاد کنید، شلوار جین خود را خوش رنگ و تیره انتخاب می کند. شلوار جین مشکی بهترین است اما سرمه ای تیره نیز یک گزینه دیگر است.

مهمترین نکته برای ست کردن شلوار جین با کفش رسمی مردانه این است که شلوار خیلی گشاد، بلند یا سایز بزرگ نباشد

شلوار کتان مردانه

اگر می خواهید هنگام ورود به هر مجلسی همانند ستاره بدرخشید، حتما ترکیب شلوار کتان و کفش های لوفر را امتحان کنید. این سبک هم برای استایل های رسمی و هم برای غیررسمی و روزانه بهترین انتخاب است.

اگر جز افرادی هستید که برای پوشیدن استایل رسمی علاقه ای به شلوارهای پارچه ای ندارید، ست کفش رسمی بند سگکی یا آکسفورد و شلوار مردانه کتان نیز بهترین انتخاب خوبی است

شلوار اسلش مردانه

شلوار اسلش جز شلوارهای ورزشی یا اسپرت است از این رو محدودیت هایی برای استفاده آن در موقعیت های رسمی دارد. این نوع شلوار را می توانید با انواع مدل های کفش رسمی لوفر ترکیب کنید تا در موقعیت های روزمره قابل استفاده باشد.

ست کردن شلوار جین با کفش رسمی مردانه
ترکیب شلوار جین با کفش مجلسی رسمی مردانه

برند های محبوب برای خرید کفش رسمی مردان

پاها قلب دوم ماست، پس چرا کفش های رسمی مردانه ی نامرغوب بپوشیم؟

برای کفش های رسمی مردانه برندها و مارک های خیلی خوبی در بازار وجود دارد. اما کدام برند تمام نیازهای ما را برطرف می کند؟ در ادامه لیست برندهای معروف را به شما معرفی می کنیم:

تستونی A. Testoni

این مارک از منطقه بولونیا، ایتالیا سرچشمه می گیرد. مؤسس این برند Amedeo Testoni است، که اولین کارگاه خود را در سال 1929 افتتاح کرد.

انتخاب یک جفت کفش مجلسی مخصوص برای روز بزرگ، جلوه ای منحصر به فرد برای شما می بخشد. برند A.Testoni همه کفش ها سفارشی دست ساز و باکیفیت می سازد که ماندگاری بالایی دارند. این برند انواع مختلفی از سبک های مختلف را برای شما ارائه می دهد. 

گوچی Gucci

وقتی به کفش های مجلسی با طراحی خاص فکر می کنیم، گوچی اولین برندی است که به ذهن همه ما می رسد. از طرح های بی انتها تا مدل های کلاسیک توری، Gucci بهترین برند برای کفش های مجلسی مجلل است که هرگز از مد نمی افتند. چه مهمان باشید و چه برای روز عروسی خود کفش مجلسی مردانه خرید می کنید، انتخاب یک جفت کفش گوچی می تواند به لباس شما جذابیت خاصی بدهد. اگر فکر می کنید که تهیه این کفش های خارجی در کشور ایران سخت است، باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. کافیست به سایت معتبر شهرمون مراجعه کنید.

آلدن Alden

مرجع اصلی این برند واقع در ماساچوست آمریکا است. برند آلدن در سال 1884 توسط چارلز آلدن تاسیس شده و به مرور زمان با تولید کفش های مجلسی با کیفیت به شهرت رسیده است. این برند به طور سنتی و مدرن به ساخت کفش های رسمی مردانه می پردازد و قالب های کفش خاصی برای تولیدات خود دارد.

تد بیکر Ted baker

برند تد بیکر یکی از بهترین شرکت های تهیه کننده ی کالای لوکس و طراحی مد در بریتانیا است. برند Ted baker در سال ۱۹۸۷ توسط ری کلوین تاسیس شده است و امروزه بیش از 500 بوتیک و شعبه در سراسر دنیا بنیانگذاری شده است. امروزه این برند اغلب به تولید کفش مجلسی مردانه در طرح ها و رنگ های تک می پردازد.

دری مد Derimod

Derimod، یکی از برند های باشکوه ترکیه است که در سال 1974 تاسیس شد و با ترکیب انواع چرم ها برای کفش مردانه رسمی به اوج شهرت رسید. از نظر ما کیفیت محصولات این برند در صدر بقیه برند های ترکیه قرار دارد. به همین دلیل آن را در لیست بهترین ها قرار دادیم. محدوده رنج قیمت این برند، به دلیل ساخت بی نظیر محصولاتش شاید کمی گران به نظر برسد ولی مطمئنا ارزش آن را دارد.

ال سی وایکیکی LC Waikiki

برند LC Waikiki در سال 1988 از فرانسه شروع به تاسیس شد اما پس از سال 1997 به عنوان یکی از بهترین برند های ترکیه ادامه داد. امروزه این برند در 38 کشور کفش های رسمی مردانه مشغول به خدمت است و بهترین طراحی ها را برای مردم فراهم می کند. کفش های این برند جز محصولات در دسترس و با قیمت مناسب است.

دیری Deery

این برند در سال های اخیر شروع به فعالیت در حوزه ی کفش زنانه و کفش مردانه ی رسمی کرده است، اما با این حال امروزه به یکی از پر استفاده ترین برندهای دنیا تبدیل شده است. منشا این برند از کشور ترکیه است. این برند بعضی از روش های مدرن را به سبک های سنتی کفش مردانه اضافه می کند و بهترین کفش های سبک جدید را تولید می کند.

برند های محبوب برای خرید کفش رسمی مردان
برندهای مارک برای کفش مجلسی رسمی مردانه

نکاتی که هنگام خرید کفش رسمی باید در نظر بگیرید

کفش مناسب

در هنگام خرید کفش، اندازه مناسب مهم ترین نکته است. مهم است که به یاد داشته باشید که کفش های رسمی مانند کفش های کتانی یک سایز بزرگ نمی شوند، بنابراین باید شکل و اندازه خود را درست انتخاب کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که پاهای خود را اندازه بگیرید و بفهمید چه چیزی برای شما مناسب تر است.

جنس کفش

برای کفش های رسمی مردانه انواع جنس (پلاستیک، جیر، چرم طبیعی و مصنوعی )در بازار موجود است. اغلب چرم ماده ترجیحی برای کفش های رسمی مردان است. مزایای مواد طبیعی نسبت به مواد مصنوعی بسیار زیاد است. به گفته روتزل، چرم طبیعی اصلاح نشده ماندگاری بیشتری خواهد داشته، تنفس بیشتری می کشد و با افزایش سن بهتر به نظر می رسد. چرم دانه کامل، دانه بزرگ، دانه ریز و چرم سنگریزه ای از جمله انواع چرم های موجود هستند. چرم تمام دانه یک چرم اصلاح نشده (یعنی بدون نقص) است که هزینه بیشتری دارد اما ماندگاری زیادی دارد و در واقع با افزایش سن بهتر به نظر می رسد. اگر از عرق پا رنج می برید، فقط باید کفش هایی بپوشید که رویه، آستر و زیره داخلی آن از چرم باشد.

سبک کفش

مدل کفش یکی دیگر از مواردی است که ممکن است بر تصمیم خرید شما تاثیر بگذارد. کفش های رسمی مردانه در طرح های مختلفی از جمله آکسفورد، لوفر، دربی و کفش بند سگکی عرضه می شوند. البته با طرح های کوچکی همچون منگوله، بروژ و… کل مدل کفش تغییر می کند. پس دقت کنید که چه نوع سبکی مناسب استایل شماست.

پاشنه کفش

کفش های رسمی مردانه دارای قدهای پاشنه مختلفی هستند و یافتن تعادل صحیح بین خیلی بلند، خیلی پایین و درست، می تواند دشوار باشد. اگر در مورد ارتفاع پاشنه شک دارید، یک پاشنه 1 اینچی را انتخاب کنید.

برند

هر کفشی برند خاص خود را دارد. از این رو هر برندی، کیفیت ساخت و ساز مختلفی دارد. اغلب مردم برندهای معروف را ترجیح می دهند. برای انتخاب برند مورد علاقه خود می توانید از کفش های سایت شهرمون دیدن نمایید تا بهترین آن را انتخاب کنید.

زیره کفش

اکثر کفش های رسمی مردانه دارای زیره های لاستیکی، کرپ یا چرمی هستند. زیره های لاستیکی بادوام و چسبنده هستند، اما همیشه جذاب نیستند. از طرف دیگر، کفی های کرپ ماندگاری زیادی ندارند. برای کفش های رسمی، زیره چرم ترجیح داده می شود. با این حال، آنها کشش زیادی ندارند.

شکل انگشت پا (نوک بال کفش)

به عنوان یک قانون انگشت شست، انگشتان کفش های رسمی برای مردان اغلب ترجیح داده می شود، گرد باشد؛ به خصوص اگر قصد دارید آن ها را در دفتر یا در مناسبت های رسمی بپوشید.

وزن کفش

یک جفت کفش رسمی مردانه سایز 10 حدود 860 گرم وزن دارد. بنابراین جفتی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

قبل از خرید امتحان کنید

همیشه مطمئن تر است که کفش ها را قبل از خرید امتحان کنید. کفش باید به راحتی وسط پای شما را محصور می کند. نباید سفت باشد (صرف نظر از آنچه فروشنده می گوید) یا نوک پای شما را نیشگون بگیرد، بلکه به اندازه ای محصور باشد که پا به جلو لیز نخورد هنگام انتخاب کفش حتما از جوراب استفاده کنید. با این کار منطقی است که کفش کمی بزرگ باشد اما باید به این نکته توجه کنید که پاهای شما معمولاً هنگام خستگی متورم می شوند.

اگر قصد خرید آنلاین کفش را دارید، یک ترفند خوب این است که همان جفت را در یک فروشگاه امتحان کنید تا از تناسب راحت آن اطمینان حاصل کنید و سپس برای بهترین معامله آنلاین شوید. اما اگر تجربه قبلی خرید از برند خاصی دارید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد خرید آنلاین کفش بدون امتحان کردن آن نیست. حتما موقع خرید دقت کنید که از سایت معتبری همچون سایت شهرمون خرید کنید تا بازپرداخت کامل را ارائه دهند.

نکات خرید بهترین کفش مجلسی رسمی مردانه
نکات خرید بهترین کفش مجلسی رسمی مردانه

چگونه سایز کفش مناسب را بدست آوریم؟

کفش شما پایه لباس شماست. داشتن یک جفت کفش رسمی عالی استایل شما را به میزان قابل توجهی تقویت می کند. این راهنمای خرید برای کفش های رسمی نشان می دهد که توجه به راحتی و عملکرد بسیار مهم است. کفش های رسمی که به درستی مناسب نیستند، ناراحت کننده هستند و می توانند منجر به تاول و درد شدید شوند.

دستگاه Brannock که در سال 1927 ساخته شد، دستگاه فوق العاده برای اندازه گیری دقیق کف پای شما است. این گجت با اندازه گیری طول پا از پاشنه تا پنجه، طول قوس و وسعت پای شما، می تواند به شما بگوید که چه اندازه کفشی نیاز دارید.

1. برای مشاهده اندازه گیری، پاشنه پای خود را در قسمت پشتی ابزار قرار دهید و مستقیماً روی بلندترین انگشت پا به پایین نگاه کنید. تمام طول پای شما با این عدد نشان داده می شود.

2. سپس، مکان نما را به مفاصل توپی پای خود ببرید. اندازه گیری قوس شما با این عدد مشخص می شود.

3. اکنون نتایج دو اندازه گیری را دارید که به تازگی تکمیل کرده اید. سایز کفش شما با عدد بزرگتر مشخص می شود.

4. در مرحله بعد، وسعت پای خود را تعیین کنید. نوار عرض را به کنار پای خود بلغزانید و حرف مربوطه را یادداشت کنید. عرض های A، B و C همگی نسبتاً نازک هستند. نمره D متوسط ​​در نظر گرفته می شود. حروف E، EE و EEE همگی گسترده در نظر گرفته می شوند.

این دستگاه در بعضی از فروشگاه ها اندازه گیری می شود.. پاهای ما با گذشت زمان می توانند شکل خود را تغییر دهند و این غیرمعمول نیست که یک فرد برای چند سال کفش با سایز نامناسب بپوشد. پس حتما قبل از هر بار خرید اقدام به اندازه گیری دقیق پای خود کنید.

تعیین سایز مناسب برای پای خود
اهمیت سایز کفش مجلسی رسمی مردانه

چرا پوشیدن کفش های رسمی راحت مهم است؟

کفش های شما می توانند روی چندین چیز تأثیر بگذارند بدون اینکه شما حتی متوجه شوید. بنابراین، استاندارد و راحت بودن کفش به سادگی تاثیر مثبتی را که ایجاد می کند، تضمین می کند. هنگام انتخاب کفش، راحتی شما باید اولویت شما باشد و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد.

1.      جلوگیری از درد و ناراحتی

پوشیدن کفش های رسمی ناخوشایند می تواند باعث درد و ناراحتی شدید شما شود. اگر تا به حال از کفش هایی استفاده کرده اید که اندازه شما نبود، دقیقاً می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. کفش نامناسب می تواند باعث ایجاد گزش کفش و تاول روی پاهای شما شود. مچ پا و انگشتان پا نیز ممکن است درد داشته باشند. 

2.      بهبود وضعیت بدن

وضعیت بدن شما در حین تأثیرگذاری برای مصاحبه بسیار مهم است. اگر کفش هایی می پوشید که راحت نیستند، وضعیت بدنتان خمیده می شود. این منجر به تنش عضلانی می شود و این تصور را ایجاد می کند که اعتماد به نفس ندارید. اگر به دنبال بهبود وضعیت بدن خود هستید، باید روی یک جفت کفش رسمی با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید. این به شما کمک می کند از مشکلات بعدی کمر جلوگیری کنید و تعادل خود را بهبود ببخشید. کفش ها راحت فضای کافی را به رگ های پای شما می دهند تا خون را به طور موثر به گردش درآورد و از ورم پاها جلوگیری کند.

3.      خلق و خوی بهتر

نپوشیدن کفش های رسمی راحت می تواند شما را در تمام مدتی که آن ها را می پوشید عصبانی و آزرده خاطر کند. به جای لذت بردن از مهمانی و گذراندن بهترین زمان، توجه شما به درد و ناراحتی که کفش هایتان برای شما ایجاد می کنند متمرکز می شود.

کفش های نامناسب می توانند بیش از ظاهر فیزیکی و سلامتی شما تاثیر بگذارند. انتخاب راحت ترین کفش های رسمی برای مردان تضمین می کند که تمام لذت را از دست ندهید. بنابراین، از تصمیم خرید بد رنج نکشید!

4.      افزایش تحرک

پاهای ما برای پیاده روی و کفش ها برای راحت تر کردن کار ما طراحی شده اند. اما اگر کفش ها دلیل راه رفتن ما نیستند، چه فایده ای دارند؟ کفش های رسمی نامناسب تمایل ما به لیز خوردن و حتی افتادن را افزایش می دهند. ما به دلیل شکل وحشتناک و چسبندگی سست آنها قادر به برداشتن گام های ثابت نیستیم.

کفش های رسمی راحت به شما این آزادی را می دهد که با اعتماد به نفس راه بروید. اگر شغل شما به پیاده روی زیاد نیاز دارد، به کفش های رسمی نیاز دارید که به شما کمک کند روی سطوح مختلف به راحتی راه بروید.

چگونه کفش های رسمی را تمیز کنیم؟

همه کفش های رسمی، بخصوص مدل های گران و چرم نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند. اشاره کنید که باید چطوری از کفش ها نگهداری باید بشه تا در بهترین حالت خود بمانند.

گرد و غبار باید به جای مالیدن به کفش پاک شود. تمام سطح کفش را با کمی پاک کننده روی پارچه خود پاک کنید. برای جلوگیری از خیس شدن پاک کننده، آن را تا حد امکان کمتر روی کفش نگه دارید. کمی جلای کرم روی چرم صاف بزنید. این کار می تواند به کفش های شما رنگ بازگرداند. خراش ها و بریدگی ها را پر کنید. واقعاً می تواند کفش شما را جوان کند. 

مرطوب کردن چرم از ترک خوردن جلوگیری می کند و آن را انعطاف پذیر نگه می دارد. با برس کوچک خود مقدار کمی از کرم پولیش را روی تمام کفش بمالید. حدود 30 ثانیه ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه خشک شود. با برس پهن خود، کرم اضافی را پاک کنید.

توجه داشته باشید که کرم های پولیش در رنگ های مختلفی برای هماهنگی با رنگ های مختلف چرم وجود دارند. اگر یک ناحیه کوچک را از قبل آزمایش نکنید، می توانید رنگ کفش خود را تغییر دهید. اگر کفش هایتان دوخت سبک تری دارند، از لاک خنثی استفاده کنید.

از آنجایی که چرم نفوذپذیر است، بسیار مهم است که کفش های تازه تمیز و صیقلی خود را از بیرون محافظت کنید. یک کرم محافظ یا موم را با برس کوچک خود در حرکات دایره ای بمالید. با قلم موی پهن خود، براقی براق کنید.

برای یک روکش براق روی پوست گوساله یا چرم لاکی، از موم استفاده کنید. از کرم روی چرم ناپا و نرم تر استفاده کنید.

محافظت کردن کفش مجلسی رسمی مردانه
تمیز کردن کفش مجلسی رسمی مردانه

ترند های جدید کفش های رسمی مردانه 2023

کفش های رسمی مردانه طرح ساده هرگز از مد نمی افتند. ترفندهای جدید برای امسال ست کردن کفش رسمی مردانه با شلوار جین است.

اگر میخواهید کفش رسمی مناسب برای هر دوره ای انتخاب کنید، بهترین کار گرفتن کفش با طرح ساده است.

در فصل بهار باید آماده ی هر نوع آب و هوایی باشد؛ از خیابان های گل آلود تا باران های بهاری. مخصوصا وقتی بحث کفش در میونه . خوشبختانه پوشیدن کفش های SENSORFLEX TIMBERLAND برای روز های غیر منتظره بهاری بهترین ترند امسال است.

در فصل تابستان شما می توانید از کفش های مناسب و باز استفاده کنید. برای این فصل استفاده از کفش لوفر در رنگ های شاد از فوشیا تا رنگ های قرمز روشن در طرح های مختلف ترند است.

با وجود این که کفش های رسمی ساده همیشه مد روز هستند، کفش های طرح خاص نیز برای هر سال تولید می شوند. یکی از مدل کفش های ترند برای سال 2023 کفش های منگوله دار و تزئینات های فلزی است. در فصل پاییز کفش لوفر که کفی بسیار ضخیم دارند بیشترین خرید را دارند. طبق مد امسال از کفش های لوفر برای ست کردن با کت و شلوار، شلوار های کلاسیک، شلوار جین تا کرده به همراه جوراب قایقی یا پاهای برهنه استفاده می شود.

مردانی که دوست دارند کفش چرمی با کت های غیر کلاسیک بپوشند، مدل کفش بروژ برای آنها انتخاب بسیارعالی ای است.

یکی از ترندهای مد خیلی مهم برای کفش های مردانه 2023، ست کردن رنگ های لباس همرنگ یا متضاد با کفش است. برای کفش های مردانه از جنس جیر تک رنگ سبز تیره، آبی کم رنگ، خاکی، شتری و قهوه ای هر سال مد روز است و تکرار می شود.

شاید بپسندین

نظر بدین