خانه مردانهراهنمای مد آقایان پیراهن فلانل مردانه و نحوه ست کردن آن

پیراهن فلانل مردانه و نحوه ست کردن آن

توسط یاسمین ایمانی
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
پیراهن های چهارخانه فلانل مردانه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه

اگر استایل کژوال دوست دارید، قطعا طرفدار پیراهن های چهارخانه هستید، پیراهن هایی که یک حس و حال وینتیج به استایل شما میدهند و همیشه ترند هستند. اما چون نزدیک پاییز هستیم، شاید هر پیراهنی مناسب آب و هوای پاییزی نباشد، برای همین پیراهن های چهارخانه پشمی یا همان پیراهن های فلانل گزینه مناسبی برای این فصل سرد هستند. در این نوشته پیراهن فلانل و نحوه ست کردن آن با لباس های روزمره  و انواع استایل هایی که با این پیراهن ها می توانیم داشته باشیم را با هم بررسی خواهیم کرد.

پارچه فلانل چیست؟

فلانل پارچه ای ضخیم از جنس پشم و نخ تابیده هست که معمولا برای دوخت لباس های پاییزی و مناسب فصل سرد استفاده میشوند.

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این نوع پارچه، نرم بودن آن است که از فرایند شل ریسیده شدن پشم و شانه کاری آن برای تولید نخ این پارچه استفاده میشود. این کار علاوه بر اینکه باعث نرم شدن بافت پارچه می شود، باعث عدم نفوذ رطوبت نیز می شود.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع پارچه این است که با استفاده از الگوهای متفاوت می توان آنها را به لباس های رسمی و غیر رسمی زیبایی تبدیل کرد.

پیراهن فلانل مردانه

حالا که با پارچه فلانل آشنا شدیم بهتر است درباره نوعی از پیراهن ها که به پیراهن فلانل معروفند و طرفداران زیادی هم دارند، صحبت کنیم. 

پیراهن فلانل نوعی پیراهن ضخیم مردانه هست که از پارچه فلانل یا همان پشم در طرح های چهارخانه و یا ساده دوخته شده و بافتی نرم و گرم دارد و مناسب فصل های سردتر میباشد.

پیراهن فلانل مردانه چهارخانه سبز تیره

تفاوت بین پیراهن فلانل و شکت 

از لحاظ ضخامت، شکت ها بیشتر شبیه پالتوها و کت ها هستند اما پیراهن های فلانل مثل پیراهن های معمولی اما از جنس پشم و ضخامت کمتر از شکت های معمولی هستند. در واقع شکت ها ترکیبی از کت و پیراهن های پشم هستند و آنها را نمیتوان همراه لباس های رو مثل جلیقه ها یا کت ها پوشید چون یقه شکت ها ضخیم تر و دارای ساختار محکم هستند.

پیراهن فلانل چهارخانه یا ساده؟

این نوع پیراهن اصولا به صورت چهارخانه عرضه می شوند اما در انواع ساده و تک رنگ نیز موجود هستند. اینکه برای استایل تان از یک پیراهن چهارخانه مردانه استفاده کنید یا یک پیراهن ساده مردانه، بستگی به استایل مورد نظر شما و زمان و مکان پوشیدن آن دارد.

اکثر اوقات پیراهن های چهارخانه ظاهری کژوال و راحت به استایل شما می بخشند و در عوض پیراهن های ساده و تک رنگ می توانند یک ظاهر رسمی تر داشته باشند که برای بیشتر موقعیت ها و برای پوشیدن با لباس های مختلف مناسب تر باشند؛ برای همین باید بقیه اجزای استایلتان را مطابق با نوع پیراهن خود انتخاب کنید.

انتخاب و نحوه پوشیدن پیراهن چهارخانه

نکته استایل: اگر پیراهن چهارخانه ای برای پوشیدن در نظر دارید سعی کنید تا جایی که می توانید بقیه اجزا را از رنگ ها خنثی و ساده و بدون طرح انتخاب کنید

بهتر است چه مواقعی از پیراهن فلانل استفاده کنیم؟

چون این نوع پیراهن مردانه یک لباس غیر رسمی است، می توانید با انتخاب های هوشمندانه یک تیپ غیررسمی راحت و بسیار جذاب داشته باشید اما همه چیز به این موضوع بستگی دارد که چه بپوشید و چگونه بپوشید. 

10 پیراهن مردانه که باید داشته باشید

ترکیب پیراهن فلانل با لباس های دیگر، همیشه ظاهری عالی و کژوال ایجاد می کند، اما موقعیت های دیگری هم هستند که می توانید آن را بپوشید. مثلا قرار ملاقات یا دعوت شام خودمانی می‌توانند زمان خوبی برای پوشیدن پیراهن فلانل به شیوه‌ای هوشمندانه باشد. فقط مطمئن شوید که یک استایل منظم و شیک داشته باشید.

وقتی نوبت به مناسبت های رسمی یا کاری می رسد، فلانل را در کمدتان بگذارید و به جای آن یک پیراهن رسمی تر انتخاب کنید.

کدام پیراهن های پشم را در کمد لباسمان داشته باشیم؟

وقتی صحبت از استایل کژوال میشود، همه ما میدانیم که پیراهن چهارخانه پشم یکی از تکه های جدا نشدنی کمد لباس آقایان میباشد. آنها ظاهری مردانه دارند و در کنار راحت بودن، شما را در مقابل سرما حفظ میکنند.
همچنین این پیراهن ها امتحان خود را در طول زمان پس داده اند و در سبک پوشش بسیاری از کشورها مثل آمریکا و مناطق اسکاندیناوی محبوبیت خاصی دارد.


با اینکه ما مخالف استایل لامبرجکی نیستیم ولی روش های بهتری هم برای پوشیدن پیراهن های چهارخانه پشم است، فقط کافیست چند مدل مختلف از آن را در کمد لباستان داشته باشید تا بتوانید تیپ های مختلفی را با این پیراهن ها بزنید.

  • یک یا دو پیراهن در رنگ های تیره تر مثل خردلی یا سرمه ای برای ست کردن به صورت لایه ای.
  • پیراهن چهارخانه تیره تر با چهارخانه های ریزتر برای استایل کمی رسمی تر.
  • چهارخانه قرمز یا سبز کلاسیک که به راحتی با هر لباسی ست می شود.
  • پیراهن سبک با تن خوری گشاد، با ترکیب خط های روشن مثل سفید یا کرم برای متعادل کردن استایل های تیره و خاکستری.
  • و حداقل یک فلانل اورسایز و یک فلانل جذب تر برای استفاده به صورت لایه در زیر یا روی سایر لباس ها.

چطور پیراهن فلانل را با لباس های پاییزی ست کنیم ؟

هیچ محدودیتی در ست کردن پیراهن های فلانل با لباس های کمدتان وجود ندارد و بستگی به خلاقیت شما دارد ولی میتوانید از این ۵ روش برای استایل های بیشتر ایده بگیرید:

پیراهن فلانل از روی هودی یا بافت:

پوشیدن هودی ها از زیر لباس ها به قدری محبوب شده که اخیرا میتوانید هودی ها را از زیر کاپشن، جلیقه و حتی پالتو نیز بپوشید و پیراهن های فلانل هم از این قاعده مستثنی نیست.


پیراهن چهارخانه اورسایزتان را میتوانید به عنوان یک لایه بیرونی استفاده کنید و آن را روی یک هودی یا یک بافت پاییزی بپوشید و استایل تان را با یک شلوار جین ساده و کتونی های سبک و راحت تکمیل کنید. این تیپ می تواند یک تیپ دانشجویی باشد یا حتی یک استایل راحت برای پیاده روی ها و دورهمی های غیر رسمی و دوستانه.

با دکمه های باز به عنوان لایه میانی

یکی از نکات جالب راجع به این نوع پیراهن این است که می توانید به وسیله آنها یک الگوی جدید به استایل تان اضافه کنید و آن را از یکنواختی خارج کنید؛ مثلا می توانید از یک پیراهن چهارخانه به عنوان لایه میانی، یک تیشرت ساده در لایه زیرین و یک ژاکت یا کاپشن به عنوان لایه بیرونی استفاده کنید. همچنین یک جفت بوت هایکینگ و یک شلوار لی ساده می تواند استایل تان را زیباتر کند. در این صورت دیگر استایل شما به سادگی پوشیدن یک تیشرت با ژاکت نیست و یک الگوی جدید میانی به وسیله پیراهن های فلانل ایجاد کرده اید.

پیراهن فلانل به عنوان چاشنی

می خواهید استایلتان را کمی از حالت یکنواختی خارج  کنید؟ از یک پیراهن در رنگ های تیره تر مثل خردلی یا زرشکی به عنوان لایه زیرین و یک پلیور خاکستری یا مشکی رنگ به عنوان لایه رویی استفاده کنید.

در کنار این ها می توانید از شلوار های کتان یا کبریتی و کفش یا بوت های کمی رسمی تر استفاده کنید. این استایل می تواند یک استایل شیک برای محل کار یا مهمانی های خانوادگی آخر هفته باشد.

به همراه پالتو یا کت تک برای گرمی بیشتر

یک اور کت اسپرت با رنگهای خنثی و روشن انتخاب کنید و آن را با یک پیراهن فیت و تک رنگ فلانل ست کنید. می توانید یک شلوار ساده پارچه ای یا کتان و یک جفت کفش آکسفورد هم در استایل تان داشته باشید. این استایل غیر رسمی و راحت برای قرار های مختلف و یا دورهمی ها دوستانه مناسب است.

پیراهن چهارخانه با جلیقه 

برای زیباتر نشان دادن یک پیراهن چهارخانه قرمز یا سبز رنگ می توانید از یک جلیقه یا وست مشکی رنگ استفاده کنید. شلوارها و بوت های تیره نیز می تواند استایل شما را شیک تر جلوه دهند.

حالا با این تعاریف انتخاب شما برای پیراهن های پشمی پاییزه خودتان چیست؟ پیراهن های سبز و قرمز چهارخانه یا پیراهن های ساده؟

شاید بپسندین

نظر بدین