خانه مردانهراهنمای مد آقایان 6 کفش پاییزی مردانه که باید داشته باشید

6 کفش پاییزی مردانه که باید داشته باشید

توسط یاسمین ایمانی
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
کفش قهوه ای مردانه و شلوار کتان سبز
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه

حالا که هوا کم کم رو به سردی میرود، بیشتر ما به فکر لباس های گرم و استایل پاییزه خود هستیم. تکه هایی ضروری، شامل ژاکت، جلیقه، کت پاییزه، پیراهن های ضخیم و مهمتر از همه، کفش های مردانه مناسب استایل پاییزی. فرقی نمیکند کفش رسمی باشد یا روزمره، ترندهای پیشنهادی امسال برای پاییز 2022 طیف وسیعی از مدل های مختلف را در بر گرفته و برای هر سلیقه ای می توان یک جفت کفش پاییزه مناسب مردانه پیدا کرد. پس با ما همراه باشید تا بتوانید کفش مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اما قطعا برای انتخاب یک جفت کفش مناسب باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت، فاکتورهایی که به رنگ و جنس کفش محدود نباشند. در ابتدا باید به این فکر کنید که این کفش را برای استفاده روزمره می خواهید یا صرفا برای مهمانی؟ اگر اهل پیاده روی هستید و یا در طول روز فعالیت زیادی دارید، احتمالا به دنبال کفش هایی می گردید که آخر شب وقتی به منزل برمی گردید از درد پاهایتان اذیت نشوید. یا اگر استایل رسمی دارید، برای ست کردن کت و شلوارهای خود نیازمند کفش هایی هستید که علاوه بر راحتی، زیبا و جذاب باشند.

کفش های روزمره مردانه

هوای زیبای پاییز همه را به وجد می آورد تا پیاده روی و فعالیت های بدنی را در برنامه روزانه خود داشته باشیم و برای  این موقعیت ها نیازمند یک جفت کفش راحتی و با دوام هستیم که بتوانیم با آن ها ساعت های طولانی سر پا باشیم. فرقی ندارد از باشگاه تا قدم زدن در خیابان های پر از برگ های رنگی! مهم راحتی پاهایتان است. 

1. کفش کتانی مردانه (Sneakers)

اگر کنجکاو هستید که کدام کفش کتانی مردانه این پاییز ترند هستند، باید در پاسخ به شما بگوییم که استایل های قدیمی درحال بازگشت هستند و کفش های کتانی ساق بلند پیشتاز کفش های مردانه ی امسال می باشند. این کفش های غیر رسمی که با جیر یا چرم ساخته می شوند، با پوشاندن مچ پا و بندهایی در جلوی کفش، برای موقعیت های مختلفی مناسب هستند. آیا دنبال یک روش متداول برای ست کردن این کفش ها هستید؟ کافیست سری به استایل های دهه 90 میلادی بزنید و با انتخاب یک پلیور رنگی، استایل خود را جسورانه تکمیل کنید. همچنین می توانید از شلوارهای ورزشی و تی شرت های متنوع برای ست کردن این کفش ها استفاده کنید.

چگونه کفش کتانی را با کت و شلوار ست کنیم

2. کفش ورزشی مردانه (Trainers)

فرقی ندارد که بخواهید به پیاده روی روزانه بروید یا تفریح آخر هفته، اگر دنبال کفشی هستید که پاهایتان در آن راحت باشد و در مسافت های طولانی اذیت نشوید، کفش های ورزشی مردانه را به شما پیشنهاد میکنیم. بهتر است بدانید که مشخصه بارز این کفش ها وزن سبک و زیره راحت و انعطاف پذیر آنهاست. این نوع کفش ها با هر لباسی راحت ست می شوند مثلا می توانید کفش هایتان را با شلوارهای پرفورمنس و یک تی شرت آستین بلند برای پیاده روی های خود ست کنید. حتی می توانید با استفاده از رنگهای متضاد مثل سبز و زرد، استایلهای دهه نود میلادی را ادامه دهید. اگر برای آخر هفته تان برنامه صبحانه با دوستانتان دارید، می توانید یک جفت کفش ورزشی با جزئیات چرمی انتخاب کنید و آن را با شلوار های لی تیره و دورس هایی با رنگهای گرم ست کنید. فوق العاده به نظر می رسد؟ شک نکنید!

3. دمپایی مردانه (Slippers)

اگر میخواهید در فصل پاییز حتی داخل خانه هم پاهایتان حس راحتی داشته باشند، دمپایی های مردانه مخصوصا داخل پشم دار یکی از باید ها هستند. کفش هایتان را پشت در منزل رها کنید و دمپایی های گرم و نرم پشمیتان را بپوشید و از بقیه روزتان لذت ببرید. این نوع کفش ها تمامی فاکتورهای لازم برای راحتی پا را دارند. دمپایی های ساخته شده از پشم با پشتی باز اما شیک، همراه با رنگهای زیبای پاییزی مثل قهوه ای، زیتونی و سرمه ای می توانند پاهای شما را برای ساعاتی از روز که در خانه هستید گرم نگه دارد همچنین  به فکر یک ست پیژامه ی راحتی هم باشید، زمستان سردی در پیش است!

بهترین کفش های رسمی مردانه

حالا نوبت کفش رسمی مردانه برای موقعیت های رسمی است. این کفش ها تنوع بسیار زیادی از جنس ها و رنگ ها مختلف دارند که رنگ تیره مانند سیاه، قهوه ایی بیشتر مورد پسند آقایان هستند ولی شما محدود به اینها نیستید.

1. کفش آکسفورد مردانه (Oxford)

کفش های آکسفورد، رسمی ترین کفش های پاییزی مردانه می باشند. این کفش ها با چرم های مشکی و قهوه ای ساخته می شوند و کفش آکسفورد مشکی، بهترین گزینه برای پوشیدن با کت و شلوار های رسمی میباشند.

این کفش ها یکی از اصیل ترین نوع کفش های مردانه هستند که هر سال جزو ترندهای کفش مردانه قرار می گیرند. به نظر شما هم این کفش ها از جذابیت خاصی برخوردار هستند؟

2. کفش دربی مردانه (Derby)

این نوع کفش ها تفاوت خیلی کمی با آکسفوردها دارند و همچنان برای استایل های رسمی و کت و شلواری مناسب اند. مانند آکسفوردها از چرم لاکی یا طبیعی و حتی جیر ساخته می شوند.

اما چه چیزی دربی ها را از آکسفوردها متمایز می کند؟ توری ها. دربی ها دارای بندهای بازی هستند که در بالای کفش قابل مشاهده است. در مقابل، آکسفوردها بند بسته‌ای دارند که بیشتر از دید پنهان است. 

یک پیشنهاد خاص: دربی های جیر قهوه ای رنگ را با کت و شلوار سرمه ای و کراوات ست کنید و هر بیننده ای را به راحتی تحت تاثیر قرار دهید.

3. کفش بروگ مردانه (Brogue)

آیا آماده اید یک کفش رسمی دیگر به کمد تان اضافه کنید؟ در واقع بروگها ترکیبی از آکسفورد و دربی هستند. گیج کننده است نه؟ اما چیزی که بروگها را متمایز می کند، طرح های سوراخ زینتی است. همچنین آکسفوردها و دربی ها از یک تکه ساخته می شوند در حالی که بروگها از چند تکه بهم دوخته شده به وجود می آیند.

اگر می خواهید یک تیپ پر زرق و برق و جذاب داشته باشید، می توانید بروگها را با یک شلوار تنگ و یک کت بلیزر بپوشید. استفاده از کمربند برای تکمیل استایلتان را فراموش نکنید.

بعد از آشنایی با انواع کفش ها، انتخاب شما برای این پاییز کدام است؟

شاید بپسندین

نظر بدین