خانه مردانهراهنمای مد آقایان با پرکاربرد‌ترین علائم شستشوی لباس آشنا شوید

با پرکاربرد‌ترین علائم شستشوی لباس آشنا شوید

توسط مرضیه حیدری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
علائم شستشوی لباس
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

بیشتر مواقع برچسب‌های روی لباس و علائم شستشوی لباس را میبینیم و بی توجه از کنار آنها رد میشویم و به خودمان زحمت یک سرچ ساده در اینترنت را نمی‌دهیم تا بفهمیم این علائم و نشانه‌ها برای چه هستند و وقتی می‌فهمیم که کار از کار گذشته و لباسمان را با شستن نا‌مناسب از بین برده‌ایم. تنها با گذاشتن پنج دقیقه زمان، می‌توانیم این علائم و نمادها را به خوبی یاد بگیریم و از لباسهایمان به بهترین نحو مراقبت کنیم. با ما همراه باشید تا با مهمترین و پرکاربردترین علائم شستشوی لباس آشنا شویم.

علائم سفید کننده

علائم سفید کننده

1) مثلث خالی به این معناست که با خیال راحت میتوانید از هر گونه محلول سفید کننده استفاده کنید.
2) اگر مثلث دارای دو خط موازی باشد، فقط باید از سفید کننده بدون کلر و محافظ رنگ استفاده شود.
3) اگر مثلث دارای علامت ضربدر باشد یعنی به هیچ عنوان نباید از سفید کننده استفاده شود.

نمادهای خشک شویی

نمادهای خشک شویی

1) در کل یک دایره تو خالی برای خشک شویی لباس به کار میرود.
2) دایره با حرف P برای لباسهایی است که فقط باید خشک شویی شوند، و میتوانند با هر حلالی به جز تتراکلرواتیلن خشک شویی شوند.
3) دایره با حرف A به این معناست که لباس با هر موادی قابل تمیز کردن است.
4) دایره با حرف F به این معناست که لباسها تنها با حلال‌های نفتی خشک شویی شوند.
5) لباسها اصلا خشک شویی نشوند.
6) دایره با یک خط در سمت چپ به معنای شستشوی خشک در چرخه کوتاه مدت است که امکان استفاده از حلال‌های یکی از گزینه‌های A ، P و F هم است.
7) دایره با یک خط در سمت راست به معنای خشک شویی با گرمای کم میباشد. در این مورد هم، لباس میتواند با یکی از حلال‌های A ، P و F خشک شویی شود ولی در دمای پایین.

تولید کنندگان لباس همیشه به تمیز شدن لباس به بهترین صورت و با کمترین آسیب توجه دارند و شاید گاهی احساس کنید که این حد از محافظه کاری غیر معقول است و اضافی. اما توصیه می‌کنیم با وجود شک هم، به علائم شستشوی لباس دقت کنید و طبق دستورالعمل، کار شستشو را انجام دهید.

نمادهای خشک کردن طبیعی

نمادهای خشک کردن طبیعی

خشک کردن لباس اگر در جای اشتباهی انجام شود ممکن است شما در آخر با کش آمدن بیش از اندازه بلوز پشمی مورد علاقه‌اتان و یا با تغییر سایز و کوچک شدن بهترین لباستان مواجه شوید. بر خلاف نمادهای دیگر، تفسیر نمادهای خشک کردن طبیعی کمی دشوار است.

1) روی بند و به حالت آویزان خشک شود.
2) این نماد به معنی خشک کردن بدون خط اتو میباشد، یعنی لباس را روی بند انداخته و اجازه دهید آب آن بچکد، بدون اینکه با دست آن را صاف کنید و شکل دهید.
3) اگر مربع دارای یک خط افقی باشد یعنی آن را روی یک سطح تخت، پهن و صاف کنید تا شکل خود را از دست ندهد.

نمادهای اتو کردن

علائم شستشوی لباس » اتو کردن

نقاط داخل اتو با نقاطی که در تنظیمات دمای آهن وجود دارد مطابقت دارند. به این صورت که هرچه نقاط بیشتری وجود داشته باشد، گرمای بیشتری نیز می تواند اعمال شود.
1) برای لباسی که این نماد را دارد، اتو کردن منظم مورد نیاز می‌باشد که میتواند در هر دمایی با بخار یا بدون بخار انجام شود.
2) اتو با یک نقطه: اتو کردن معمولی با بخار یا خشک را در دمای (110C ، 230F) نشان میدهد.
3) اتو کردن منظم با بخار یا خشک در دمای متوسط (150C ، 302F) انجام شود.
4) اتو کردن منظم با بخار یا خشک میتواند در دمای بالا (200C ، 392F) انجام شود.
5) اتو نشود.
6) اتو با بخار به پوشاک آسیب می رساند، اما اتو کردن معمولی خشک در دمای مشخص شده قابل قبول است.

مشاهده و خرید انواع لباسهای مردانه و زنانه از فروشگاه شهرمون

علائم شستشوی الیاف مصنوعی و کتان

علائم شستشوی لباس » علائم شستشوی الیاف مصنوعی و کتان

در کل سطل آب به نشانه شستشوی لباس میباشد ولی اکثرا برای شستشو با ماشین به کار میرود چرا که شستشوی لباس با دست نماد جدا گانه و مشخصی دارد.
1) به شستشوی عادی لباس با هر دما و هر چرخشی در ماشین لباسشویی اشاره دارد.
2) یک نوار در زیر سطل نشان می‌دهد که سرعت چرخش باید کاهش یابد. یا بهتر است بگوییم شستشو با دور کند انجام شود.
3) دو نوار به معنای این است که لباس‌ها به یک عمل شستشوی ملایم احتیاج دارند، اما به طور عادی قابل چرخش و شستشو هستند. در کل هر چه تعداد خط‌های زیر سطل افزایش یابد یعنی شستشوی لباس باید آهسته‌تر و با دور کند ماشین لباسشویی انجام شود.
4) اگر یک ضربدر روی سطل باشد به این معناست که این لباس نباید شسته شود و احتمالاً نیاز به شستشوی خشک دارد.
5) شستشو با دست انجام شود.

نمادهای دمای شستشو

علائم شستشوی لباس

اگر لباسهای شما قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند، این نمادها را بر روی لباسهای خود مشاهده خواهید کرد. برخی از تولید کنندگان از نقطه برای نشان دادن درجه حرارت استفاده میکنند به این صورت که هر چه تعداد نقاط داخل سطل بیشتر باشد یعنی باید دمای شستشو هم بیشتر شود و در برخی دیگر مستقیما حداکثر دمای مورد نیاز برای شستشو در داخل سطل نوشته میشود. این دما می تواند از 30 تا 95 درجه سانتی گراد باشد. و ما برای درک بهتر هر دو نماد را آورده‌ایم و نمادهای برابر را در یک ردیف قرار داده‌ایم. برای مثال سطل با یک نقطه در داخلش برابر با 30 درجه سانتی گراد است.

بسیاری ادعا می‌کنند که شستن لباس در ۳۰ درجه سانتی گراد به جای ۴۰ درجه سانتی گراد، در هزینه و انرژی صرفه جویی میکند. اما این را در نظر نمی‌گیرند که با توجه نکردن و عمل نکردن به علائم شستشوی لباس و شستن لباس در دمای پایین‌تر از دمای گفته شده، نمیتواند لکه‌های روغنی و سخت را به طور کامل از بین برد و ممکن هست به بافت پارچه هم آسیب برساند.

علائم خشک کردن با ماشین

علائم شستشوی لباس » خشک کردن با ماشین

یک دایره داخل یک مربع نشانگر خشک کردن لباس با ماشین خشک کن میباشد. اگراز درجه حرارت صحیح استفاده کنید، خشک کردن مناسب به راحتی امکان پذیر است. همچنین تعداد نقطه‌های داخل دایره به میزان دمای خشک کردن اشاره دارند.
1) از برنامه عادی خشک کردن همراه با چرخش استفاده شود.
2) یک نقطه در داخل دایره به منظور خشک کردن در دمای کم میباشد.
3) خشک کردن در دمای معمولی انجام شود.
4) سه نقطه یعنی لباس میتواند با درجه حرارت بالا خشک شود.
5) از خشک کن استفاده نشود.

نمادهای چلاندن لباس

علائم شستشوی لباس » چلاندن

چلاندن لباس‌ها احتمالاً شایع‌ترین اشتباهی است که در هنگام شستن و یا خشک کردن لباسها بدون خشک‌ کن انجام می‌شود. چلاندن لباسها می‌تواند به طور جدی به لباس شما آسیب برساند. اگر مطمئن نیستید که می‌توانید آب اضافی را با دست فشار دهید، به دنبال علائم شستشوی لباس بر روی پوشاک خود بگردید. در تصویر بالا میتوانید این علائم را ببینید.
1) میتوانید بچلانید.
2) نچلانید.

محصولات آرایشی و بهداشتی کرولتی فری را بشناسید

شاید بپسندین

نظر بدین