خانه مردانهراهنمای مد آقایان بوتهای محبوب مردانه برای پاییز امسال

بوتهای محبوب مردانه برای پاییز امسال

توسط یاسمین ایمانی
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
بوت قهوه ای مردانه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه

با رسیدن فصل پاییز همه ما خودمان را آماده میکنیم تا با استایل های جذاب پاییزی، به استقبال این فصل زیبا برویم. یکی از آیتم های اصلی در استایل های پاییزی، بوت ها و کفش های  پاییزی می باشند که نقش ویژه ای در بی نقص نشان دادن استایل ما ایفا می کنند. کاربرد این بوت ها گرم و راحت نگه داشتن پاهایمان و زیباتر شدن استایلمان میباشد.

دلیل محبوبیت بوت ها در فصل پاییز ساده ست. کفش های راحتی که پاها را گرم نگه می دارند و در عین حال بسیار جذاب هستند!

مهم نیست که در یک منطقه سرد و مرطوب یا حتی یک منطقه خشک زندگی می کنید، بوتها همیشه بهترین انتخاب هستند.

در مقاله قبلی بلاگمان راجع به کفش های پاییزی مردانه نوشتیم و حالا نوبت بوت ها میباشد. 

اما برای انتخاب یک بوت مناسب برای پاییز لازم است که از چه چیزهایی اطلاع داشته باشیم؟ و چطور می توانیم بوت هایمان را به بهترین نحو ممکن با دیگر لباس هایمان ست کنیم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید به راحتی بوت مناسب استایل خودتان را انتخاب کنید.

انتخاب بوت مردانه مناسب

چطور بوت مناسب را انتخاب کنیم ؟ 

برای انتخاب یک بوت مناسب موارد مختلفی وجود دارند که باید درباره آن اطلاعاتی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نوع بوت را انتخاب کنیم. در ادامه به اختصار به چند نمونه از این موارد می پردازیم:

سایز مناسب بوت مردانه:

شاید به نظرتان مهم نباشد، اما اندازه مناسب یکی از مهم ترین نکات در خرید یک جفت بوت جدید است! گاهی اوقات ما بوتی را انتخاب می کنیم که برخلاف زیبایی ظاهری، برای پایمان راحت نیست.

باید دقت کنید که چون در فصل های سرد احتمالا از جوراب های بافت و ضخیم تر استفاده خواهید کرد، در صورت امکان بوت هایتان را یک یا نیم سایز بزرگتر از کفش های معمولی انتخاب کنید.


خبر خوب اینکه برندهای مختلف اخیرا طیف سایزهای متنوع و غیر رند مثل نیم سایز و یا حتی 1/3 و 2/3 دارند پس محدود به اعداد نباشید و به راحتی پاهایتان بیشتر توجه کنید.

عرض مناسب کفی بوت و نیم بوت :

عرض مناسب کفی، یکی از مهمترین موارد در انتخاب بوت میباشد که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد.

بیشتر اوقات حین امتحان و خرید بوت یا کفش به این فکر می کنیم که عیبی ندارد اگر عرض یک کفش برایمان تنگ باشد، بعد از مدتی استفاده جا باز کرده و بهتر می شود، اما این جمله فقط یک افسانه است. بهتر است موقع خرید به تناسب پاهایمان و کفش موردنظرمان توجه کنیم و کفشی که مناسب عرض پاهایمان باشد را انتخاب کنیم.

انواع پاشنه بوت مردانه:

همانطور که بوت ها انواع مختلفی دارند، پاشنه ها نیز در اندازه های مختلف برای بوت ها و کفش های متفاوت وجود دارند و این مورد به راحتی و وضعیت بدنی ما بستگی دارد که با چه نوع پاشنه ای بتوانیم راحت راه برویم.

همچنین انتخاب پاشنه بوت بستگی به استایل شما نیز دارد.  بوت های آتدور و ارتشی پاشنه های بلند و ضخیم تری دارند ولی بوت های روزمره که میتوانید برای مناسبتهای مختلف و حتی محیط کار هم بپوشید، معمولا پاشنه های کوچکتری دارند و یا بدون پاشنه هستند.

رنگ های مختلف بوت و نیم بوت:

هر فصلی در ذهن ما یک رنگ منحصر به خودش را دارد. مثلا فصل بهار با رنگهای پاستیلی تعریف میشود و در مقابل، پاییز هم با رنگ های تیره و طبیعی.

رنگها در انتخاب استایل پاییزی نقش مهمی دارند، پیشنهاد ما برای استایل های جذاب این فصل رنگهای سیاه زغالی، قهوه ای ماهاگونی، سبز کاجی و نارنجی سوخته می باشد.

بوت ارتشی قهوه ای مردانه

بعد از اطلاع از سایز مناسب، عرض بوت و نوع پاشنه، حالا به سراغ جواب دادن به دو سوال مهم می رویم:

اول اینکه این بوت را قرار است در چه آب و هوایی بپوشیم؟ و سوال بعدی اینکه برای استفاده روزمره می خواهیم یا نه؟

برای جواب دادن به این سوالات بهتر است که اول با بوت های مختلف و ترند های امسال آشنا شویم.

انواع بوت های مردانه:

اما درباره انواع بوتها چه میدانید؟ حتما میدانید که بوت مردانه دسته بندی های مختلفی دارند و اگر برای شما سوال است که امسال کدام نوع بوت بیشتر ترند است، باید بگویم که پیش بینی ما درباره ترندهای پاییز امسال اینگونه است: بوت های چوکا، ارتشی، کوه نوردی و چلسی.

بوت های چوکا:

chukka boots

اگر اولین بار است که میخواهید یک بوت مردانه امتحان کنید، انتخاب این نوع بوت هوشمندانه به نظر میرسد! چرا که این کفش های بند دار ساق کوتاه با جنس چرم یا جیر برای موقعیت های مختلفی مناسب می باشد. هم میتوانید با آنها سر کار بروید و هم به یک قرار عاشقانه، چون با هر لباسی به راحتی ست میشوند.

نکته دیگری هم که راجع به این نوع بوت وجود دارد این است که این بوت ها ساق کوتاه تری نسبت به بقیه بوت ها دارند، پس برای یک منطقه ی گرمسیر یا اوایل پاییز انتخاب مناسبی هستند

اما سوالی که پیش می آید این است، بوت های چوکا را با چه لباسی ست کنم؟

پوشیدن بوت های چوکا برای مناسبت های معمول و غیر رسمی بسیار مطلوب است. شما می توانید آنها را با انواع شلوار جین و تی شرت ها و کت های غیر رسمی ست کنید، یا حتی می توانید از یک کت جین هم کمک بگیرید.

همچنین اگر می خواهید ظاهری هوشمندانه تر داشته باشید می توانید از یک تی شرت سفید و یک کت مشکی و شلوار جین مشکی با بوت های مشکی رنگ یا شلوار مخمل قهوه ای رنگ و یک کت لی و بوت های قهوه ای هم استفاده کنید.

بوت های ارتشی:

trench boots

برای انتخاب استایل پاییزه خودتان دوست دارید جرات و جسارت بیشتری به خرج بدید؟ پس احتمالا این بوت ها مناسب شما هستند.

بوتهای ارتشی با ظاهری کلاسیک و چرمی و همینطور با رویه ای بلند، میتواند با یک شلوار جین یا حتی یک شلوار پشمی ست شود. در واقع مهم نیست که این بوت را با چه عناصری ست کنید، وجود همین آیتم در استایل شما نشان دهنده سلیقه ی خوب و جذاب شماست

مثلا می توانید از یک شلوار کتان با یک کت مخمل یا پشمی قهوه ای رنگ به همراه یک پلیور برای یک استایل غیررسمی و کژوال استفاده کنید.

یادتان باشد که قبل از پوشیدن این بوت ها برای چند روز سعی کنید توی خانه با جوراب های ضخیم بپوشید تا نرم تر شوند، یا به اصلاح بشکنند.

بوت های هایکینگ یا کوهنوردی:

hiking boots

دمای ملایم و طبیعت زیبای پاییزی، هر آدمی رو به وجد می آورد که از این فصل زیبا برای کمپینگ و گشت و گذار استفاده کند. پس اگر فردی هستید که در طول روز پیاده روی می کنید یا مسیرهای ناهموار زیادی رو طی می کنید، این بوتها مختص شما هستند.

البته لازم نیست که از این بوت ها فقط برای هایکینگ و خارج از شهر استفاده کنید، میتوانید با پوشیدن این بوت ها همراه با یک جلیقه پافر، شلوار جین و کلاه بافت، برای آخر هفته حتی داخل شهر هم استفاده کنید.

همچنین می توانید آنها را با یک پیراهن فلانل چهارخانه، یک وست و یک شلوار جین هم ست کنید.

بوت های چلسی:

بوت چلسی مشکی مردانه

اگر خودتان را مردی عاشق ترندها میدانید، جای این بوتها در کمد شما خالی است.

بوت های چلسی با رویه ای یک تکه و پنلهای کشسانی در دو طرف، زیبایی خاصی دارند که به راحتی با هر استایلی می توانند ست شوند.

از ترکیب بوت های جیر قهوه ای با یک شلوار جین اسکینی به همراه یک هودی اورسایز غافل نشوید. 

همچنین برای یک موقعیت رسمی می توانید بوت های چلسی چرمی و مشکی رنگ را با انواع کت و شلوارهای مختلف امتحان کنید.

حتی می توانید آن ها را با یک شلوار اسکینی مشکی و یک پلیور با رنگ خنثی و  کت بلند ست کنید به همین راحتی یک استایل مردانه رسمی و جذاب خواهید داشت.

پس دیدیم که بوت های مردانه انواع متفاوتی دارند و شما می توانید بسته به نیازتان و همچنین محل زندگی تان از بین این بوت ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

با وجود همه این توضیحات، انتخاب شما برای پاییز امسال چیست؟

شاید بپسندین

نظر بدین