خانه مردانهراهنمای مد آقایان 6 فاکتور مهم که هنگام خرید لباس بچه گانه باید در نظر بگیرید

6 فاکتور مهم که هنگام خرید لباس بچه گانه باید در نظر بگیرید

توسط مرضیه حیدری
خرید لباس بچه گانه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

اگر قرار است به زودی مادر شوید و بهترین هدیه خدا را دریافت کنید حتما در تکاپوی خرید لباس برای فرشته کوچکتان هستید. تبریک میگوییم به خاطر مادر شدنتان و در مرحله دوم سعی میکنیم 6 فاکتور مهم که رعایت آنها در هنگام خرید لباس بچه گانه و لباس نوزادی الزامی است را یادآور شویم. شما باید قبل از به دنیا آمدن فرزندتان شروع کنید به خرید سیسمونی و مهمترین بخش سیسمونی خرید لباس است. شما به عنوان یک مادر صد در صد میخواهید لباسی که برای بچه‌اتان میخرید علاوه بر زیبایی، راحتی و ایمنی کافی را داشته باشد تا نوزادتان با توجه به پوست لطیف و نازکش در هر لباسی راحت باشد.

با وجود برندهای مختلف و پارچه‌های لباس نوزادی در بازار و فروشگاه‌های فراوان، انتخاب لباس مناسب برای فرزندتان، چه دختر و چه پسر کار بسیار دشواری است. برای همین داوطلبانه شروع میکنید به مشاوره گرفتن از نزدیکانتان، مادر، دوست، همکار و … سپس خود را با حجمی از اطلاعات متناقض پیدا میکنید که بیشتر از این که شما را راهنمایی کنند سردرگم کرده‌اند.
پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید تا با 6 عامل مهم در خرید لباس نوزاد و کودک آشنا شوید و با عمل کردن به این 6 نکته، خرید لذت بخشی را تجربه کنید.

پارچه

تصور کنید یک موجود کوچک ناز به خانواده شما اضافه شده است به احتمال 99% اولین واکنش شما برای پسر یا دخترتان این است که او را در لباسهایی زیبا و مد روز ببینید تا خوشگلی و جذابیتش چند برابر شود.
اما بعضی مواقع این لباسهای جذاب باعث خارش و ناراحتی‌های پوستی برای کودک شما میشود و اکثرا پارچه لباس مقصر این قضیه است. کودکان به ویژه نوزادان دارای پوست بسیار حساسی هستند که باید در هنگام خرید لباس نوزادی به پارچه لباس دقت شود. بیشتر والدین به خرید لباسهایی از جنس پنبه تمایل دارند در صورتی که گزینه‌های دیگری همچون پارچه‌های مبتنی بر الیاف سویا و ابریشم نیز برای بچه‌ها مناسب هستند.

ما توصیه میکنیم پارچه‌هایی از جنس پنبه (به خصوص پنبه آلی)، آرلون از سویا و ریون از بامبو را فراموش نکنید. چرا که این پارچه‌ها از منابع طبیعی ساخته شده‌اند و ویژگی‌های خوبی دارند که آنها را برای لباس نوزادی مناسب میسازد.
از انتخاب لباسهایی که از جنس نایلون و پلی استر هستند اجتناب کنید چرا که به دلیل ناتوانی در جذب رطوبت و تنظیم دمای بدن، باعث حساسیت و ناراحتی پوستی میشوند. همچنین از رنگ‌های روشن دوری کنید چرا که ممکن است حاوی عوامل فلورسنت باشند.

مشاهده و خرید لباسهای نوزادی دخترانه از فروشگاه شهرمون

امنیت

توجه به ایمنی لباس در هنگام خرید لباس بچه گانه ضروری است که گاهی اوقات این موضوع توسط والدین پر مشغله نادیده گرفته میشود. هر ساله میلیونها لباس کودک به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی برگشت داده میشوند. هیچ نوع لباس بچه گانه با تزئینات اضافی همچون گلهای فلزی، دکمه، قلاب و یا بند… و در کل چیزهایی که به راحتی از لباس کنده میشود را نخرید. چرا که ممکن است کودک این تزئینات را از لباس جدا کرده و به دهانش ببرد و خطر خفگی برای خود ایجاد کند یا در هنگام چرخش، بند لباس دور گلویش بپیچد و ده‌ها خطرات دیگر.

تزئینات لباسهای بچه گانه باید کاملا به لباس چسبیده و دوخته شوند تا بچه ها نتوانند آنها را جدا کنند.
همینطور لباس خواب کودکتان را از بین پارچه‌های مقاوم در برابر شعله انتخاب کنید به خصوص لباس خواب بچه‌های 9 تا 14 ماه را، چون کودکان در این مرحله بسیار متحرک و کنجکاو هستند.

مشاهده و خرید لباسهای نوزادی پسرانه از فروشگاه شهرمون

سایز

نوزادان با سرعت فوق‌العاده زیاد رشد میکنند و این خرید لباس نوزادی با اندازه مناسب را کمی سخت میکند. هنگام خرید مطمئن شوید که نرخ رشد را حساب کرده‌اید.
اغلب لباسها اتیکت‌های راهنمای سایز دارند که شما را راهنمایی میکنند همچنین دستورالعمل‌هایی کلی وجود دارد که برای اکثر بچه‌ها در اندازه‌های مختلف و متوسط صدق میکنند. اما اگر با وجود همه اینها، از سایز مناسب برای کودک خود مطمئن نیستید پیشنهاد ما این است که همیشه یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید تا بتوانید این جهش‌های رشدی را جبران کنید. همچنین مطمئن شوید پوشاندن این لباسها برای کودکتان راحت بوده و او و شما را اذیت نمیکند.

در طول روز ممکن است چندین بار لباس فرزندتان را تعویض کنید این کار بیشتر بعد از عوض کردن پوشک و تغذیه و غذا خوردن اوانجام میشود. برای همین انتخاب لباسی که عوض کردن آن راحت و بی دردسر باشد مهم است. توصیه ما لباسهاییست که دکمه و زیپ دارند.

اما طریقه انتخاب سایز مناسب لباس هنگام خریدهای اینترنتی چیست؟

استایل و کارایی

یکی دیگر از نکته‌های خرید لباس بچه گانه یا نوزادی این است که استایل و کارایی آن را در نظر بگیرید. برای نوزادان که بیشتر روز را خواب هستند قطعا لباسهای راحتی همچون کیمونو، لباس خواب، کیسه خواب، سرهمی‌های نخی که حرکت با آنها راحت و آسان باشد، بهتر است.
اگر گاهی اوقات که بچه‎ها را با خود به خرید میبرید (3 تا 6 ساله ) ممکن است از یک لباس خاص خوششان بیاید ولی این لباس کاربردی نباشد. در این مواقع شما باید در مقابل اصرار بچه‌ها مقاومت کنید و به آنها دلیل نخریدن آن لباس را توضیح دهید تا قانع شوند. برای مثال بیش از حد بر روی لباسهایی که جز موارد خاص مانند مهمانی و بیرون استفاده نمیشوند هزینه نکنید. یکی دو ست برای این گونه موقعیت‌ها کافیست. زیرا همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، کودکان به سرعت رشد می کنند.

اگر تصمیم دارید که از جنسیت کودک خود تا زمان تولد اطلاع نداشته باشید، نگه داشتن یک پالت بی طرف برای جنسیت، ایده آل خواهد بود . بسیاری از مارک‌ها و برندها، مجموعه لباسهای کودک یونیسکس را برای انتخاب در کنار صورتی برای دختران و آبی برای پسران دارند. و نکته آخر اینکه، لباسهایی بخرید که شستن آنها آسان و در بین بسیاری از شستشوها انجام شوند. گفتیم روزی چندین بار ممکن است مجبور به عوض کردن لباس بچه‌اتان شوید برای همین لباسی انتخاب کنید که روند شستشوی آن نیازی به حساسیت و دقت زیاد نداشته باشد و در زمان و تلاش شما صرفه جویی شود. از خرید لباسهای بافت و پشم اجتناب کنید زیرا آنها دارای شرایط شستشوی خاصی هستند که ممکن است خسته کننده باشد.

مشاهده و خرید لباسهای پسرانه از فروشگاه شهرمون

هزینه

هنگام خرید لباسهای نوزادی و کودک چیزی به نام قناعت را کنار بگذارید. هرگز کیفیت را فدای قیمت پایین اجناس نکنید. درباره رشد سریع بچه‌ها و حساس و نازک بودن پوست آنها توضیح دادیم. پس کیفیت بر قیمت ارجعیت دارد و لباسهای با کیفیت به شما آرامش خاطر میدهد. همچنین سعی کنید کیفیت بیش از کمیت برایتان اهمیت داشته باشد. به جای هزینه کردن و ده‌ها لباس بی کیفیت خریدن، چند دست لباس خوب و با کیفیت بخرید؛ هم مقرون به صرفه است و هم کودکتان اذیت نمیشود.

مشاهده و خرید لباسهای دخترانه از فروشگاه شهرمون

فصل

آب و هوا و شرایط فصلی و جغرافیایی هم مانند عوامل قبلی در انتخاب لباس بچه گانه تاثیر زیادی دارندعلاوه بر اینکه لباسهای مناسب فصل را میخرید به فکر آینده هم باشید. برای مثال وقتی در ماه بهمن برای خرید رفته‌اید شاید برای بهار هم چیزی انتخاب کنید. یا با توجه به حراجهای آخر فصل برای زمستان سال آینده چیزی را بپسندید و بخرید؛ هیچ اشکالی ندارد.
همچنین موقعیت جغرافیایی را در نظر بگیرید. آب و هوای جنوب کشور با شمال متفاوت هست. به خصوص هنگام خرید آنلاین، توضیحات محصول را با دقت بخوانید در اکثر مواقع به شما میگوید پارچه لباس سبک است یا سنگین.

این مورد را نادیده نگیرید شاید در آخر شهریور ماه از جلوی فروشگاه بچه گانه رد میشوید و یک لباس زیبا برای فرزندتان میپسندید که مناسب فصل تابستان است. اما دیگر فرصتی برای پوشیدن آن نیست پس چه بهتر از خرید آن صرف نظر کنید. سالانه میلیونها لباس به این دلیل دور انداخته میشوند که این خود عامل هدر رفت منابع طبیعی ماست.

سخن پایانی

امیدواریم با این مطلب، به شما در انتخاب هوشمندانه یک لباس زیبا و ایده آل برای کودک عزیزتان کمکی کرده باشیم.
شهرمون مجموعه‌ای از لباسهای بچه گانه با کیفیت بالا و قیمت‌های مقرون به صرفه را ارائه می دهد که در لینک پایین میتوانید مشاهده و خرید نمایید.

مشاهده و خرید لباسهای بچه گانه از فروشگاه شهرمون

شاید بپسندین

نظر بدین