خانه مردانهراهنمای مد آقایان کت تابستانی و نحوه ست کردن آن

کت تابستانی و نحوه ست کردن آن

توسط مرضیه حیدری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه

تابستون با همه سرگرمی‌ و تفریحاتش یک اتفاق ناخوشایند دارد؛ آن هم، تزریق بی رحمانه گرما توسط خورشید به این کره خاکی می‌باشد؛ که باعث عرق کردن و بوی بد بدن می‌شود. برای همین دانستن اینکه، برای تابستان کدوم کت و شلوارمان را بپوشیم خالی از لطف نیست. گرچه نیازی هم به گفتن نیست؛ ما تنها یک کت تابستانی مردانه می‌خواهیم که در آن، خنک بمانیم و شیک به نظر برسیم، همین …
به طور کلی، کت‌های تابستانی مستلزم یک سری متغیر هستند، از جنس پارچه گرفته تا رنگ آن باید در نظر گرفته شود.
این موضوع (پارچه و رنگ) به حوزه‌های پیرامون کفش، جوراب و اکسسوری‌ها اشاره ندارد.
ما در اینجا یک راهنمایی مختصر در مورد نحوه پوشیدن کت در تابستان آورده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید تا به معنای واقعی خنک ماندن پی ببرید.

پارچه کت تابستانی

مردان عاقل هنگام خرید کت وشلوار، ابتدا با انتخاب پارچه شروع می‌کنند. در واقع به توصیه اساتید مد: در تابستان، پارچه پشمی را به نفع مواد سبکتر مانند پنبه و کتان کنار بگذارید؛ البته ناگفته نماند که، چنین انتخابی هم پیامد مثبت دارد و هم منفی. درسته پنبه و کتان پارچه‌های سبک وزنی هستند اما مقاومت کمی دارند.

در حالی که پشم، با این که سنگینتر است اما برای عبور جریان هوا بسیار مناسب می‌باشد. علاوه بر این، پشم‌هایی در زمینه‌های میانی وجود دارد که در قالب پارچه‌های فصلی مانند پشم مارینو، از الیاف فوق‌العاده نازک ساخته شده اند تا حس سبک‌ وزنی و عبور جریان هوا را به خوبی حفظ کنند. اما اگر پشم ، فقط سنگین و حجیم باشد، پس چه بهتر، یه کت پنبه‌ای یا کتانی راه راه را برای تابستان خود در نظر بگیرید.
اولی در بدن بسیار سبک و راحت می‌باشد، همچنین برای کنترل بوی بدن خوب است. در حالی که، دومی بیشتر جذب بدن می‌شود اما باز نسبت به پشم سنگین، بهتر است.
و یک نکته مهم: کلا از مجموع پارچه‌های پلی‌استر دور بمانید.

پارچه کت تابستانی
پارچه کت تابستانی

خرید انواع کت مردانه از سایت شهرمون

آستر

معمولا آستر، لایه‌ای نازک است که در داخل کت قرار دارد و هنگامی که صحبت از حفظ خود در برابر گرمای تابستان و کت‌های تابستانی می‌شود، بیشترین جلب توجه را می‌کند.
این بدان معنا می‌باشد که شما یک کت سبک وزن از روی یک آستر و لایه داخلی میخواهید که برای تابستان مناسب باشد. برای همین شما میتوانید یک کت نیمه آستر شده را به جای کامل آستر شده، انتخاب کنید. یا میتوانید از کتی استفاده کنید؛که اصلا از زیرش آستر دوخته نشده است.

و توصیه می‌کنیم با یک خیاط ماهر مشورت کنید تا ببینید استفاده از پد، برای سر شانه ضروری است یا نه؟ کاملا طبیعی است که این پدها، باعث افزایش حس گرما و سنگینی بدن می‌شود.
با این که نبود پدها در نگاه اول خـلاف رسم و رسوم به نظـر می‌رسد اما به لطف نوآوری‌هایی که در صنعت نساجی و پارچه رخ داده؛ پدها دیگر، برای حفظ ساختار و و فیت نگه‌داشتن کت ضروری نیستند.

پد و آستر برای کت تابستانی
پد و آستر برای کت تابستانی

رنگ‌های کت‌های تابستانی

اگرفصلی از سال برای آزمایش رنگ‌ها و سایه‌های روشن وجود داشته باشد فصلی نیست به غیر از تابستان. رنگ‌های آبی روشن و سبز و حتی زرد یک استایل شیک و بی‌نظیر را ایجاد می‌کنند به خصوص زمانی که هوا آفتابی و روشن باشد.
با این حال اجباری نیست؛ اگر شما یک طرح مینیمالیست یا رنگ تیره را ترجیح می‌دهید هنوز گزینه‌های زیادی دارید که میتوانید امتحان کنید. اما توصیه می‌کنیم به شدت از انتخاب رنگ سیاه اجتناب کنید چرا که مانند اسفنج عمل می‌کند، تنها با این تفاوت که به جای آب، گرما را جذب می‌کند.
البته، رنگ‌هایی نظیر خاکستری روشن و قهوه‌ای روشن میتوانند جزو گزینه‌های انتخابی باشند به شرطی که بتوانید با تابستان وفق دهید .

رنگ‌های کت تابستانی
رنگ‌های کت تابستانی

کفش‌های مطابق با کت تابستانی

در طول تابستان یک جفت کفش سنگین به اندازه یک کت حجیم میتواند ناراحت‌کننده باشد. اما خوشبختانه گاهی اوقات میتوان آنها را با هم ترکیب کرد و همزمان شیک به نظر رسید. برای مثال، یک جفت کفش کتانی تمیز بدون جوراب با یک کت و شلوار خشک، ظاهری کارآمد برای تابستان است. (البته شاید این نوع استایل مورد پسند شما نباشد.)
اگر در انتخاب کفش گیر کرده‌اید! میتوانید کفش‌های سبک وزن و پایینتر از مچ پا را انتخاب کنید. همچنین مطمئن شوید ایجاد یک فاصله کوچک بین پاچه شلوار و کفش، به تهویه هوا و خنک ماندنان کمک می‌کند؛ البته این فاصله نباید زیاد باشد.

کفش‌های مناسب تابستان
کفش‌های مناسب تابستان

خرید انواع کفش مردانه از سایت شهرمون

اکسسوری‌های لازم برای کت تابستانی

تعداد کمی از اکسسوری‌ها هستند که میتوانند مناسبتر از یک عینک آفتابی برای تابستان باشند؛ شاید هم اصلا اکسسوری بهتری وجود نداشته باشد. شما میتوانید یک عینک آفتابی با شیشه‌های با کیفیت در رنگ زیبا پیدا کنید و از تمام پتانسیل آن برای خوشتیبتر شدنتون استفاده کنید.
همچنین اگر دوست دارید تیپی کژوال داشته باشید و کمی از قفسه سینه‌اتان دیده شود میتوانید حداقل، در این فصل کراوات را کنار بگذارید و چند دکمه از دکمه‌های پیراهنتان را باز نگه‌دارید؛ ترجیحا باز گذاشتن دو دکمه بالایی پیراهن، کافیست.
البته این کار را هم میتوانید انجام دهید : کراواتتان را با خود حمل کنید و هرجا که لازم شد از آن استفاده کنید. ؛)
و در آخر هیچ چیز نمیتواند زیبایی تابستان را همانند یک ساعت مچی مینیمالیستی با رنگ‌های روشن مثل آبی دریایی یا سفید مرواریدی توصیف کند.

اکسسوری مورد نیاز برای کت تابستانی

خرید انواع اکسسوری مردانه از سایت شهرمون


شاید بپسندین

نظر بدین