خانه زنانهراهنمای مد خانم ها انواع بوت زنانه و نحوه ست کردن آن

انواع بوت زنانه و نحوه ست کردن آن

توسط عاطفه زینالی
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
بوت های چرم و جیر زنانه زمستانی
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

احتمالا شنیده اید که کفش های خوب شما را به جاهای خوب می برند. این گفته برای بوت و نیم بوت های زنانه در هوای سرد و برفی زمستانی نیز صادق میباشد. کفش ها زبان بدن و رفتار شما را نشان می دهد و میتوانند بیانگر استایل منحصر به فرد شما باشند. شما می توانید با انتخاب یک جفت بوت خوش فرم و مناسب برای استفاده روزمره و یا مهمانی، شیک و جذاب باشید و در کنار آن گرم بمانید.

کفش ها مهمترین جز استایل شما هستند و سلیقه شما را به مردم نشان می دهند. اغلب مردم فقط به تبعیت از مد شروع به انتخاب بوت و نیم بوت می نمایند؛ شما به سادگی و بدون اطلاعات پیرو کور کورانه مد نباشید. از این رو میتوانید بین چندین مدل بوت و نیم بوت زنانه بر اساس نوع بوت، جنس و فصل مناسب، بوت منحصر به فرد خود را انتخاب نمایید. البته گاهی ممکن است بخواهید از یک مدل بوت یا نیم بوت برای چندین مکان با استایل های متفاوت استفاده کنید پس باید بر روی انواع کفش ها زمستانی مناسب سرمایه گذاری نمایید. در این مقاله می خواهیم درباره ی انواع بوت و نیم بوت ها صحبت کنیم و استایل های متناسب با آن را با هم به چالش بکشیم.

نیم بوت (Ankle Boots)

نیم بوت ها با نام دیگر بوتی ها نوع دیگری از چکمه های ساق کوتاه هستند. این کفش ها ظریف و اغلب پاشنه بلند هستند و یکی از پر استفاده ترین نوع کفش های زمستانی هستند.

نیم بوت ها چند اینچ به بالای مچ پا ضربه می زنند و به خوبی با شلوار جین ست می شوند.  Ankle Boots نه تنها متناسب استایل زمستانی است، بلکه برای استایل های پاییزی و ابتدای بهار نیز به کار برده می شود. اگر نگران پاشنه دار بودن این کفش ها هستید، دلواپس نباشید، انواع مدل Ankle Boots از پاشنه ی بلند و ظریف گرفته تا مدل های راحت که پاشنه پهن و کوتاه‌تر دارند در سایت فروشگاه شهرمون موجود است.

از مزیت های اصلی این نیم بوت ها امکان ست کردن آن با انواع پیراهن، دامن، شلوارهای جین به خصوص شلوار جین های گشاد و حتی راسته و جذب نیز میباشند.
همچنین برای جذابتر شدن استایلتون میتونید از پافر های جذاب زنانه نیز در استایل روزمره تان استفاده کنید.

بوت بلند تا زانو (Knee-High Boots)

بوت بلند تا زانو یکی از جذاب ترین نوع کفش زنانه در زمستان است. با پوشیدن این کفش ها نه تنها پاهای شما کشیده و زیباتر دیده می شود، بلکه استایل شما جذابتر نیز میشود.

همانطور که از نام آن پیداست، ارتفاع این بوت بلند تا زانو یا اطراف زانو میباشد. آنها می توانند به زانو بچسبند یا چند اینچ بالاتر یا زیر زانو بیفتند. این سبک ممکن است مورد علاقه بسیاری از خانم ها باشد به خصوص زمانی که هوا سرد می شود. اغلب Knee-High Boots ها لایه داخلی اضافه از جنس خز دارد تا شما را از سرما و برف در امان نگه دارند. بوت های بلند تا زانو جدا از عملکردشان، می‌توانند هر استایلی را جذابتر بکنند.

این زمستان توصیه میکنم حداقل یک نوع بوت پاشنه دار بلند تا زانو به رنگ مشکی داشته باشید تا با اکثر لباس‌های خود هماهنگ کنید. برای Knee-High Boots انواع جنس در بازار موجود است اما چرم بهترین کیفیت را دارد. بوت های بلند تا زانو را می توانید با انواع  دامن های  کوتاه‌، شلوارهای جین لوله تفنگی و انواع لگ ها ست کنید.

نیم بوت چلسی(Chelsea Boots)

چلسی ها در حال حاضر یکی از محبوبترین بوت های زنانه هستند. بوت های چلسی نیم بوت هایی هستند که دارای کش در قسمت کناری هستند و جزو راحت‌ترین و خوش‌فرم‌ترین مدل‌های نیم بوت زنانه و مردانه هستند. این بوت ها به دلیل داشتن کش، دارای کشش متناسب با اندازه ی پای شما هستند و باعث می‌شود که پوشیدن آن‌ها نسبت به سایر چکمه‌ها آسان‌تر باشد. بوت چلسی یک نیم بوت عالی است زیرا  طراحی ساده و شیک آن باعث می شود با هر نوع لباسی برای هر مجلسی استفاده کنید.

اگر نگاه دقیق تری به تاریخچه ی این کفش ها بیاندازیم، اولین مورد از این سبک توسط جی اسپارکس هال برای ملکه ویکتوریا در سال 1851 ساخته شد، زیرا او یک جفت چکمه بدون بند می خواست. ویژگی اصلی Chelsea Boots بدون بند و راحت پوشیده شدن آن است. بدین جهت مناسب برای هر سن و هر جنسیتی است.

بوت های چرم و جیر چلسی زنانه
نیم بوت چلسی جیر ضد آب

بوت رزمی (Combat Boots)

این بوت های محکم یکی از پرطرفدارترین کفش های زمستانه هستند. چکمه های رزمی به سبک نظامی ساخته می شوند و دارای کفی ضخیم و ساپورت مچ پا هستند. اگر به نام این بوت ها دقت کنید، این کفش ها ابتدا برای سربازان جنگی طراحی شده بودند. امروزه نیز اعضای ارتش از این سبک بوت ها استفاده می کنند. حتما با خود می پرسید که مردم غیر نظامی چرا این سبک کفش می پوشند؟

جواب ساده است، به دلیل مد روز بودن و کاربردی بودنشان. بوت های رزمی حس منحصر به فردی را به فردی که آنها را پوشید می دهند و در کنار آن مناسب روز های سرد زمستانی نیز هستند. اغلب این بوت ها دارای بند تا بالای ساق کفش هستند.
همچنین combat Boots ها دوام بالایی دارند و یکی از راحت‌ترین بوت‌هایی هستند که برای هر استایل اسپرت می‌توان انتخاب کرد.

بیشتر مردم بوت های چرم را با شلوارهای چرم و پلیور های گشاد می پوشند. برای ست کردن Combat Boots کافیست از لباس‌های مشکی و شلوار یا دامن تنگ استفاده کنید.

بوت زنانه رزمی چرم اصل گاوی مشکی
بوت رزمی چرم اصل گاوی مشکی

بوت زنانه بالای زانو (Thigh-High Boots)

امروزه بلندترین بوت هایی که می‌توانید پیدا کنید، بوت های بالای زانو هستند. بوت های بالای زانو  از جذاب‌ترین مدل بوت است که هر ساله خانم ها اقدام به خرید آن می نمایند. این بوت ها حالت جذب دارند و اغلب مدل های پاشنه بلند ترجیح داده می شوند. این کفش ها  به خوبی تا بالای زانو می نشینند و اغلب گره هایی دارند تا از خمیده یا افتاده شدن آنها جلوگیری کند. این نوع  بوت ها اغلب از چرم و جیر تولید میشوند.

Thigh-High Boots برخلاف نیم بوت ها، قسمت‌هایی از پوست شما را در معرض عناصر سرد زمستانی قرار نمی‌دهند و ساق آن بالای زانوها و کمی پایینتر از ران پا قرار می‌گیرد. نگران سنگینی این کفش ها نباشید، زیرا نه تنها بوت های بالای زانو سنگین نیستند، بلکه طبق خواسته شما در انواع سایز پاشنه و از جنس های مختلف در سایت شهرمون موجود هستند.

برای ست کردن بوت های بالای زانو می توانید انواع دامن یا پیراهن میدی یا مینی بپوشید. زیبایی چشمگیر این بوت ها به قدری زیاد است که با انواع لباس های زمستانی و حتی دامن های کوتاه جیر و یا فقط با پلیورهای بلند بدون شلوار پوشیده می شود.

بوت زنانه بلند بالای زانو پاشنه کوتاه پهن
بوت بلند بالای زانو پاشنه کوتاه پهن

بوت کابوی (Cowboy Boots)

با شنیدن بوت کابوی حتما با خود از قدیمی بودن طرح حرف می زنید. به یاد داشته باشید که امروزه هرچه بیشتر به مد سال نزدیکتر می شویم، طراحان بیشتری برای الهام گرفتن سبک های قدیمی ای همچون طرح کابوی استفاده می نمایند.

اغلب بوت های کابوی طیف وسیعی از رنگ و بافت خارج از چرم گاوی دارند.  بوت کابوی واقعی از چرم ساخته می شود و با اینکه ریشه در سبک زندگی خارج از شهر و کابوی ها دارد ولی امروزه به یکی از ترند های بوت تبدیل شده. تمام چکمه های کابویی دارای پاشنه، ساق بلند و پنجه نوک تیز یا گرد هستند. امروزه نسخه‌های محدود Cowboy Boots چرم دست ساز مناسب مد تولید می‌شود تا بتوانید یک استایل وینتیج و زیبا الهام گرفته از کابوی ها داشته باشید.

بوت کابوی زنانه نسخه محدود
بوت کابوی نسخه محدود

شاید بپسندین

نظر بدین