خانه مناسبت ها سایبر ماندی چیست و چه روزی است؟

سایبر ماندی چیست و چه روزی است؟

توسط عاطفه زینالی
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
سایبرماندی چیست تخفیف سایبرماندی
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

اگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال خرید اجناس برند با قیمت تخفیف خورده هستید، منتظر روز دوشنبه سایبری باشید. سایبر ماندی یا دوشنبه سایبری نوعی اصطلاح آمریکایی است که برای روز خاصی به کار برده می شود. در واقع Cyber Monday به اولین دوشنبه ی بعد از روز شکرگذاری و بلک فرایدی گفته می شود. برای آشنایی بیشتر با این روز پر تخفیف، تاریخ برگزاری سالانه آن و نحوه خرید در سایبرماندی با ما همراه باشید.

Cyber ​​Monday یک رویداد سالانه در طول فصل خرید تعطیلات است که به خرید آنلاین اختصاص دارد. خرده فروشان آنلاین به ارائه معاملات و تخفیف در این روز معروف هستند.

دوشنبه سایبری بخشی از مجموعه ای از تعطیلات غیر رسمی است که بر فرصت های خرید در زمانی که آغاز فصل تعطیلات در نظر گرفته می شود متمرکز است. این دوره با جمعه سیاه آغاز می شود و تا روز دوشنبه ادامه دارد. بازاریان متوجه شده اند که مردم تحت تأثیر تخفیف های «جمعه» به خرید خود ادامه می دهند؛ حتی خرید در دوشنبه سایبر از بلک فرایدی نیز بیشتر است.

تاریخچه سایبر ماندی

سایبر ماندی اولین بار در سال 2005 توسط فدراسیون ملی خرده فروشی به وسیله ی «آلن دیویس» و «اسکات سیلورمن» خرده فروشی برای تشویق مردم به خرید آنلاین به کار برده شد. دوشنبه سایبری اغلب به عنوان معادل خرید آنلاین بلک فرایدی در نظر گرفته می شود که حداقل به دهه 1950 برمی گردد و از لحاظ تاریخی یکی از شلوغ ترین روزهای خرید سال بوده است.

نحوه پیدایش سایبر ماندی

با تشکر از آلن دیویس، معاون ارشد تحقیقات و ابتکارات استراتژیک فدراسیون ملی خرده فروشی، که این اصطلاح را در سال 2005 ابداع کرد. برای چندین سال متوالی، NRF متوجه افزایش مکرر درآمد و ترافیک آنلاین در دوشنبه پس از روز شکرگزاری شده بود. آنها معتقد بودند که به این دلیل است که مردم در محل کار از رایانه های خود خرید می کنند، جایی که اتصال به اینترنت سریعتر است و بچه های آنها نمی توانند نگاهی پنهانی به هدایای آنها داشته باشند. 

این گروه چند روز قبل از عید شکرگزاری سال 2005، بیانیه مطبوعاتی ای در خصوص “دوشنبه سایبری” برای اولین بار انتشار دادند. طبق بیانیه مطبوعاتی، 77 درصد از خرده فروشان آنلاین در فروش خود در روز دوشنبه سایبری سال قبل “افزایش قابل توجهی” مشاهده کرده بودند. با محاسبات NRF می توان انتظار داشت که روند ادامه یابد. 

دیویس در نظر گرفته بود که تعطیلات جدید خرید آنلاین را دوشنبه سیاه، پس از جمعه سیاه، یا دوشنبه آبی، پس از لینک های آبی، بنامد. اما اولی همچنین به روز سقوط بازارهای سهام جهانی اشاره دارد و دومی بیش از حد افسرده کننده به نظر می رسید. 

به طور خلاصه، NRF حق داشت. گزارشگر نیویورک تایمز از اصطلاح جدید استفاده کرد و تبلیغات در مورد دوشنبه سایبری گسترش یافت. در آن دوشنبه، فروش آنلاین تقریباً به نیم میلیارد دلار رسید که 26 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. سال به سال، Cyber ​​Monday بیشتر شناخته شد، تا جایی که امروزه فروشگاه های اینترنتی کشور ایران هر سال این روز را فرصت خوبی برای فروش محصولات خود می دانند.

دوشنبه سایبری چه زمانی است؟

دوشنبه سایبری سالانه همیشه دوشنبه بعد از روز شکرگزاری (که چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر است) برگزار می شود. در سال 2022، سایبر دوشنبه 29 نوامبر بود و در سال 2023، دوشنبه 27 نوامبر( ۶ آذر ۱۴۰۲) خواهد بود.

تفاوت دوشنبه سایبری و جمعه سیاه چیست؟

با وجود اهمیت روزافزون این رویداد، هنوز هم برخی از مصرف کنندگان هستند که بین Cyber ​​Monday و Black Friday سردرگم می شوند و با خود می پرسند که جمعه سیاه یا بلک فرایدی چه روزی است؟ . آیا دوشنبه سایبری با جمعه فرایدی مرتبط است؟

علت سردرگمی در خصوص این دو روز این است که هردو بسیار به هم نزدیک هستند. دوشنبه سایبری در نزدیکترین دوشنبه پس از روز شکرگزاری، و جمعه سیاه در نزدیکترین جمعه پس از روز شکرگزاری برگزار می شود.

در واقع، دوشنبه سایبری زمانی اتفاق افتاد که ناظران متوجه شدند که بسیاری از خریداران آنلاین به خرید اقلام پس از جمعه سیاه ادامه می دهند. پس از آن بود که خرده فروشان متوجه شدند که می توانند دوشنبه بعد را به یک رویداد تبدیل کنند و با انجام این کار فروش را حتی بیشتر افزایش دهند. برای خرده فروشان آنلاین، Cyber​​Monday اکنون رویداد بزرگتر از بلک فرایدی است.

این دو رویداد، بسیار نزدیک به یکدیگر، برای خرده فروشان یک ضربه مضاعف بسیار مهم است. همانطور که گفتیم، آنها اکنون ستون مرکزی فصل خرید کریسمس هستند. بسیاری از مصرف کنندگان قبل از خرید انواع محصولات منتظر بلک فرایدی و سایبر ماندی می مانند تا با قیمت کم خرید نمایند.

تخفیف های موجود در دوشنبه سایبری

با توجه به این که دوشنبه سایبری بعد از روز شکرگزاری می آید و نماد شروع فروش قبل از کریسمس است. در این روز هجوم تعداد زیادی از بازدیدکنندگان پیش بینی می شود، از این رو تخفیف های موجود در این روز برای هر صنعتی قابل اجرا است. در واقع همه فروشگاه های اینترنتی از ماه ها قبل برای این رویداد آماده میشوند تا تجربه خرید بی عیب و نقصی را برای مشتریان آنلاین فراهم کنند.

فروشگاه های برتر مانند وال مارت، آمازون، دیجی کالا و همچنین فروشگاه شهرمون اغلب فروش هفته سایبری را از بلک فرایدی آغاز می کنند. بهترین راه برای فهمیدن زمان شروع تخفیفات، ثبت نام در خبرنامه های ایمیل آنها است.

همچنین می توانید برندهای خود را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا قبل از دوشنبه سایبری، اطلاع رسانی های فروش و تخفیفات ویژه را ببینید. اغلب تخفیف های موجود در دوشنبه سایبری شامل حمل و نقل رایگان است. صاحبان فروشگاه های آنلاین میزان تخفیف های مختلفی را نیز ارائه می دهند و شاید پیشنهادات ویژه ای همانند هدایای رایگان با خرید نیز بدهند. بیشترین تخفیف های آنلاین سایبر ماندی در خصوص لباس مد، فشن،سلامت و زیبایی است. زیرا همه به این محصولات نیاز دارند مخصوصا که فصل سرما آغاز میشود.

تخفیف های آنلاین لباس و لوازم آرایشی در سایبر ماندی

در کشور ایران اغلب به تخفیف های آنلاین سایبر ماندی، مخصوصا لباس، مد و فشن، زیبایی و سلامت توجه می کنند. این کار به قدری برای بعضی ها مهم است که اقدام به درخواست مرخصی زودهنگام از محل کار خود می کنند تا زمانی برای خرید هر چیزی که نیاز دارند داشته باشند.

تخفیف های آنلاین سایبر ماندی برای لباس بستگی به سلیقه شما متفاوت است. بعضی مردم در این روز به سراغ تخفیفات بلوز و شومیز زنانه، انواع کت زنانه، مدلهای خاص پیراهن آستین بلند مردانه و بوت زنانه می روند. هر فروشگاه برای هر نوع لباس خود تخفیفات دلخواه اعمال می کند. برای همین در این خصوص قیمت خاصی نمی توانیم ذکر کنیم.

تخفیف های آنلاین سایبر ماندی برای سلامت و زیبایی خانم ها و آقایان به لوازم آرایشی، بهداشتی، پاکسازی و تناسب اندام مربوط می شود. با این که لوازم آرایشی قیمت مقطوع دارند، اما میزان تخفیفات مختلف سبب جذب مشتری است. فروشگاه اینترنتی شهرمون برای تهیه انواع محصولات زیبایی و سلامتی در سایبر ماندی با تنوع زیاد محصولات، گزینه ایده الی میباشد.

سایبر ماندی در ایران

در کشور عزیزمان این روز نیز همانند کشورهای خارجی دیگر برگزار می شود. البته لازم به ذکر است که اغلب مردم ایران از وجود این روز بی خبر هستند و حتی شاید از تقلید رسم های خارجی خوششان نیاید. اما اگر به خوبی به این مزایای سایبر ماندی دقت نمایید، می بینید که نه تنها تقلید این رسم اشتباه نیست، بلکه روشی برای سود دهی دو طرفه نیز است.

سایت های مشهور در ایران برای روز سایبر ماندی تخفیف ویژه می گذارد. یکی از سایت های معروف که در روز سایبر ماندی به تخفیف می پردازد، فروشگاه شهرمون است.

سایبر ماندی در فروشگاه شهرمون

فروشگاه شهرمون سالانه برای روز بلک فرایدی شروع به اعمال تخفیف بر روی تمام اجناس خود می کند و تا پایان سایبر ماندی این تخفیفات ادامه می یابد. این چند روز بهترین فرصت خرید برای کسانیست که می خواهند با بهترین قیمت لباس و لوازم آرایشی خرید بکنند. همچنین میتوانید برای خرید آگاهانه مقاله آشنایی با صفر تا صد لوازم آرایشی را مطالعه کنید. اگر می خواهید از فروشگاه شهرمون در سایبرماندی خرید نمایید می توانید شروع به برنامه ریزی کنید تا برای این روز آماده باشید.

برای این کار می توانید :

  • مقدار بودجه خود را تعیین کنید و محصولات متناسب با بودجه خود انتخاب نمایید.
  • شرایط تحویل و مرجوعی را بخوانید.
  • لباس یا آیتم های مورد پسندتان را که از فروشگاه شهرمون می خواهید تهیه کنید به لیست علاقمندی خود اضافه کنید.
  • و در روز سایبر ماندی خریدتان را انجام دهید.

در سایبر ماندی تقاضا برای کالاها افزایش می یابد. پس منتظر ساعات آخر تخفیف نباشید. در این زمان، ممکن است کالاهای مورد علاقه تان دیگر در دسترس نباشد. در فروشگاه شهرمون هر سال تخفیف هایی در روزهای خاص مثل سایبر ماندی اعمال می شود. از این رو ترافیک و خرید بالایی در این روزها صورت می گیرد. پس بهترین کار برای خرید از این سایت انتخاب کالاها قبل از شروع سایبر ماندی و نهایی کردن خریدتان در آن روز میباشد.

شاید بپسندین

نظر بدین