خانه سلامت و زیباییسلامت و زیبایی خانم ها 5 دلیل اصلی برای پاک کردن آرایش قبل از خواب

5 دلیل اصلی برای پاک کردن آرایش قبل از خواب

توسط آرزو سیری
5 لیل برای پاک کردن آرایش قبل از خواب
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه

همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم که خوابیدن با آرایش یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانیم با پوست خود انجام دهیم، در این قسمت ما تصمیم گرفتیم چند دلیل اصلی برای پاک کردن آرایش قبل از خواب را بررسی کنیم. پس بیایید باهم نگاهی به تصاویر زیر بیندازیم تا ببینیم اگر قبل از شستن صورتمان به رخت خواب برویم چه اتفاقی برای پوستمان می‌افتد.

1. این کار سبب کسل شدن چهره شما در صبح می‌شود.

خوابیدن با آرایش باعث می‌شود چهره شما صبح روز بعد مات و خشک به نظر برسد. در واقع می‌تواند شما را پیرتر نشان دهد!

2. سلامت پوست را به خطر می‌اندازد.

اگر آرایش یک شب روی پوست شما بماند، با روغن طبیعی موجود در پوست ترکیب شده و سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پاک کردن آرایش قبل از خواب

3. اثر محصولات مراقبت از پوست را خنثی می‌کند.

اگر بدون پاک کردن آرایش قبل از خواب از محصول مراقبت شبانه استفاده کنید تمامی تلاشتان برای مراقبت از پوست را خراب کرده‌اید.

اثر محصولات مراقبت از پوست را خنثی می‌کند

4. منافذ پوست شما را مسدود می‌کند.

به گفته متخصصین پوست، اگر محصولات آرایشی به مدت طولانی روی پوست بماند، منافذ پوست را مسدود می‌کند، که باعث ایجاد جوش و مشکلات پوستی در بلند مدت می‌شود.

منافذ پوست شما را مسدود می‌کند

5. پوست را کم آب کرده و تعادل چربی را از بین می‌برد.

پوست شما از زیباترین و مهم‌ترین بخش‌های بدن شماست و برای سالم ماندن باید تنفس کند. پاک نکردن آرایش قبل از خواب می‌تواند تعادل روغن و آب پوست شما را از بین ببرد و باعث کم آبی پوست شود.

پوست را کم آب کرده و تعادل چربی را از بین می‌برد

پس با توجه به مطالبی که خواندیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا از وقوع همه این مسائل مربوط به پوست جلوگیری کنیم؟ این موضوع کاملاً ساده است: یک روال مراقبت از پوست در شب را به طور مرتب انجام دهیم.
بنا به گفته متخصصین پوست: “در طول خواب، هورمون‌های بهبودی مانند هورمون رشد و ملاتونین افزایش می‌یابند، و در نتیجه امکان سریع تر بازسازی سلول‌ها وجود دارد. همانطور که قبلاً گفته شد، پاک کردن آرایش قبل از خواب و استفاده از مواد ضد عفونی کننده و مرطوب کننده‌ها بر روی پوست به شما کمک می‌کند تا فرآیندهای ترمیم پوست در هنگام خواب، از بسیاری جهات مانع ایجاد مشکلات پوستی و پیری زودرس شود.

بریم با مراحل درست پاک کردن آرایش آشنا بشیم؟

شاید بپسندین

نظر بدین