خانه سلامت و زیبایی هر آنچه باید راجب پاکسازی یا فیشیال بدانید

هر آنچه باید راجب پاکسازی یا فیشیال بدانید

توسط آرزو سیری
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

    زیبایی و سلامت پوست، مسئله‌ی بسیار مهمی است که ما معمولا هزینه و زمان زیادی را صرف آن می‌کنیم. اگرچه دستیابی به پوست سالم و زیبا در خانه امکان پذیر است ولی بسیاری از افراد در صورت نیاز به کمک اضافی به متخصصان مراقبت از پوست مراجعه می‌کنند. نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که پاکسازی به شکل صحیح در سلامت و شادابی پوست خانم‌ها و آقایان تاثیر بسزایی دارد. در ادامه با نگاه عمیق ما شما را با این روش درمانی محبوب بیشتر آشنا خواهیم کرد.

حفظ سلامت پوست بر ظاهر و نشاط صورت شما تأثیر می‌گذارد و راهی مطمئن برای حفظ جوانی و احیای پوست شماست. چه پوستتان خشک، چرب یا مستعد آکنه باشد، پاکسازی بهترین گزینه برای صورت شماست.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست یک روش درمانی مفید است که منافذ پوست را تمیز می‌کند، سلول‌های مرده پوست را به روش لایه برداری از بین می‌برد و برخی مشکلات پوستی مانند تیرگی و آکنه را با ماسک‌های پوستی برطرف می‌کند. این فرایند چند مرحله‌ای برای جوان سازی و تغذیه پوست صورت بوده و باعث می‌شود پوست سالم و جوان‌تر به نظر برسد.

این روش می‌تواند شما را از مشکلات پوستی خلاص کند و فقط در عرض یک ساعت پوستی سالم به شما بدهد. پاکسازی یک روش درمانی عالی و اثبات شده برای مراقبت از پوست برای دستیابی به پوستی درخشان است. معمولاً، در یک سالن، توسط یک متخصص درمانگر انجام می‌شود، همچنین می‌توانید با استفاده از روش‌های موثر در خانه نیز این کار را انجام دهید. فقط مراحل پاکسازی را به ترتیب صحیح دنبال کنید.

 فواید پاکسازی چیست؟

پاکسازی جدا از رفع مشکلات پوستی، پوست شما را فوق‌العاده نرم و زیبا می‌کند. شما درخشش قابل توجهی بر روی پوست خود مشاهده می‌کنید. اگر پاکسازی به طور منظم انجام شود، می‌تواند علائم پیری را از بین ببرد و پوست شما را برای مدت طولانی از افتادگی دور کند زیرا ماساژ صورت در طول پاکسازی باعث ایجاد سفتی و جوان‌تر شدن پوست می‌شود. این نتایج طولانی مدت است و می‌تواند به شما در حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک کند. پس از انجام پاکسازی، ممکن است مجبور باشید چند روز صبر کنید تا اثرات آن بر روی پوست شما ظاهر شود ، بنابراین توصیه می‌شود 2-3 روز قبل از هر مراسم خاصی پاکسازی را انجام دهید.

پاکسازی صورت به روش مرحله به مرحله

هر پاکسازی صورت با مشورت شروع می‌شود، که به متخصص زیبایی کمک می کند محصولات مناسب نوع پوست و مشکلاتی پوستی شما را تعیین کند. پس از مشخص شدن، قسمت آرامش بخش آغاز می شود! اکثر پاکسازی‌های اولیه شامل پنج مرحله زیر هستند:

1. پاکسازی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، پاکسازی یک درمان چند مرحله‌ای است که تعدادی از فعالیت‌های مراقبت از پوست را در یک فرایند مفید قرار می‌دهد. این روش با تمیز کردن پوست شما شروع می‌شود، که باعث پاک شدن آرایش و آلودگی‌ها می‌شود. متخصصان زیبایی برای پاک کردن هرگونه اثری از آرایش و کثیفی، با استفاده از یک پاک کننده تمامی قسمت‌های صورت و گردن شما را تمیز می‌کنند و سپس با استفاده از آب گرم همراه با اسفنج صورت، پارچه یا پد پنبه‌ای، پوست را کاملا تمیز می‌کنند. این مرحله به آن‌ها کمک می‌کند تا مشخص کنند بعداً چه نوع ماسکی را برای پوست شما اعمال کنند. اگر پوست شما با اولین پاک سازی قرمز شود، ممکن است حساس باشد. این نوع پوست در برابر هر خراش یا لمس با قرمزی و برجستگی‌هایی واکنش نشان می‌دهد. اگر این نوع پوستی دارید، گزینه مناسبی برای لایه برداری دستی مانند اسکراب ساینده، میکرودرم ابریژن یا درمان با گرمای شدید نخواهید بود.

پاکسازی پوست

2. لایه برداری

در مرحله بعد، متخصص زیبایی شروع به لایه برداری از صورت شما می‌کند. با این کار سلول‌های مرده پوست در سطح پوست از بین می‌روند و همچنین هرگونه آلودگی یا مسدود شدن منافذ پوست از بین می‌رود. لایه برداری مناسب باعث ایجاد یک چهره سالم می‌شود. بسته به نوع پوست شما، متخصص زیبایی سلول‌های مرده پوست را با کرم یا اسکراب لایه بردار از بین می‌برد و منافذ پوست را با بخار باز می‌کند.

لایه برداری از مرحله پاکسازی

3. استخراج

این فرایند برای پاکسازی منافذ مسدود شده با روغن اضافی یا سلول‌های مرده پوست انجام می‌شود که می‌تواند جوش‌های سر سیاه و آکنه ایجاد شده را خارج کند. در بیشتر پاکسازی‌های صورت، استخراج در صورت لزوم، به صورت دستی یا مکانیکی انجام می‌شود. برخی از متخصصان زیبایی با استفاده از انگشتان خود پوست را دستکاری کرده و منافذ مسدود شده را فشار می‌دهند. بخار و لایه برداری منافذ مسدود شده را نرم و شل می کند بنابراین بدون دردسر به راحتی استخراج می شوند. هنگامی که استخراج به صورت حرفه ای انجام شود، خطر ایجاد زخم یا هر گونه جای زخم دائمی بسیار کم است.

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از فروشگاه شهرمون

4. ماساژ دادن

بعد از رفع شدن منافذ پوست، متخصص زیبایی با ماساژ دادن، عضلات صورت شما را تحریک می‌کند. این کار باعث افزایش گردش خون و در نتیجه رشد سالم پوست می شود.

ماساژ از مرحله پاکسازی

5. ماسک و موارد دیگر

ماسک معمولاً بعد از استخراج استفاده می شود. ماسک‌های بر پایه خاک رس برای انواع پوست‌های چرب و ماسک‌های آب‌رسان برای پوست‌های خشک استفاده می‌شوند. برخی از ماسک‌های پایه رس ممکن است حاوی مواد افزودنی ضد آکنه مانند گوگرد باشند، اما خاک رس به تنهایی نیز برای از بین بردن روغن اضافی پوست کافی است. ماسک‌های آب‌رسان می‌توانند حاوی آنتی اکسیدان‌های مفید، همراه با مواد مرطوب کننده مانند آلوئه ورا، موم، اسید هیالورونیک یا عسل باشند.

ماسک از مرحله پاکسازی

پس از برداشتن ماسک، پوست آماده جذب مواد است. یک سرم یا مرطوب کننده برای کل صورت یا ناحیه که حاوی ویتامین C است استفاده می شود، زیرا برای فعالیت‌های مختلف پوست، به ویژه تشکیل کلاژن مورد نیاز است و همچنین یک آنتی اکسیدان موضعی عالی است.

ماسک صورت

انواع مختلفی از ماسک‌ها (به عنوان مثال خاک رس، کاکتوس ، خیار و غیره) برای اهداف مختلف مانند تمیز کردن عمیق پوست با نفوذ به منافذ، بهبود آکنه، روشن شدن تدریجی رنگ پوست، ضد پیری وجود دارد.

ماسک‌ها را با شستشوی صورت با آب، پاک کردن با پارچه مرطوب یا برداشتن پاک می‌کنند. مدت زمان استفاده از ماسک با توجه به نوع ماسک و دستورالعمل‌های استفاده از سازنده متفاوت است. زمان ممکن است از چند دقیقه تا یک شب باشد. به کسانی که پوست حساس دارند توصیه می‌شود ابتدا ماسک را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنند تا از حساسیت پوست مطمئن شوند. برخی از ماسک های صورت برای استفاده مکرر مناسب نیستند.

بخار دادن

بخار برای پوست شما چه کاری انجام می دهد؟ گردش خون را تقویت می‌کند، باکتری‌ها و سلول‌های آکنه ساز را از بین می‌برد، منافذ پوست را باز می‌کند و این کار به پوست شما کمک می‌کند تا محصولات مراقبت از پوست را بهتر جذب کند. نباید هر روز از بخار برای صورت خود استفاده کنید. اگر چه مزایای بخار بیش از حد است، ولی بخار روزمره می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در پوست شود.

پاکسازی و از بین بردن چین و چروک

پاکسازی ممکن است به طور موقت باعث بهبود پوست شود، اما نمی‌تواند مشکلات شدید پوستی، از جمله چین و چروک، هیپرپیگمانتاسیون و موارد دیگر به جز آکنه‌های خفیف را درمان کند. این نگرانی های پوستی معمولاً به روش های درمانی فشرده تری مانند لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن یا لیزر درمانی و کلاژن سازی نیاز دارند.

بریم با مراقبت های بعد از پاکسازی صورت آشنا شیم؟

شاید بپسندین

1 نظر

سینا 1401-07-16 - 10:15 ق.ظ

خیلیم عالی

پاسخ دادن

نظر بدین