خانه سلامت و زیباییسلامت و زیبایی آقایان چگونه بهترین ضد آفتاب را برای خود انتخاب کنید

چگونه بهترین ضد آفتاب را برای خود انتخاب کنید

توسط آرزو سیری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
انتخاب بهترین ضد آفتاب را برای خود
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه

همه ما می‌دانیم که اولین و بهترین راه برای مراقبت از پوست استفاده از کرم ضد آفتاب است، ولی با این حال بسیاری از ما به این دلیل که بهترین ضد آفتاب برای پوست خود را پیدا نکرده‌ایم، از آن استفاده نمیکنیم.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش نه تنها باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند لکه‌های تیره و چروک می‌شود، بلکه می‌تواند برخی از شرایط پوستی از جمله آکنه! را تشدید کند و همچنین می‌تواند منجر به سرطان پوست شود.
ضد آفتاب بهترین راه دفاعی در برابر همه این موارد است. همان گونه که درمطالب قبلی نیز اشاره کردیم اگر تنها یک کار برای مراقبت از پوست خود انجام میدهید، آن کار باید استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب باشد.
اما، باید توجه داشت که، استفاده از ضد آفتاب نادرست میتواند باعث ایجاد برخی مشکلات از جمله چرب شدن پوست، جذب نشدن توسط پوست صورت و ایجاد ظاهری ناخوشایند شود.
بنابراین آنچه در مورد گزینه‌های موجود در خرید یک کرم ضد آفتاب مناسب نیاز دارید، در اینجا آورده شده است تا به کمک آن‌ها بتوانید درست‌ترین انتخاب‌ها را انجام دهید.

کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی و کرم‌های ضد آفتاب معدنی

کرم‌های ضد آفتاب معدنی و شیمیایی برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید موثر هستند، اما هرکدام از آن‌ها به روش‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند.
کرم‌های ضد آفتاب معدنی، حاوی موادی مانند اکسید تیتانیوم یا اکسید روی هستند که روی سطح پوست می‌نشینند و مانع از نفوذ اشعه UV به پوست می‌شوند.
این مواد به معنای واقعی مانند یک چتر از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند.
از طرف دیگر کرم های ضد آفتاب شیمیایی، حاوی مواد شیمیایی (مانند آووبنزون، اکسی بنزن، اکتینوکسات و اکتیزالات) هستند که پرتوهای UV را قبل از برخورد به پوست شما جذب کرده و مانع از آسیب رسیدن به پوست شما می‌شوند. یعنی هنگامی که نور به پوست برخورد میکند، مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کنند که در آن نور UV به گرما تبدیل می‌شود و از بین می‌رود.

کرم های ضد آفتاب

خرید بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی از فروشگاه شهرمون

تفاوت بین کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی و معدنی چیست؟

  1. ایمنی بیشتر
    سازمان غذا و داروی آمریکا که محصولات ضد آفتاب را تنظیم می‌کند، هیچ یک از ضد آفتاب‌ها را ناامن نکرده است. چهار ماده شیمیایی ضد آفتاب (آووبنزون، اکسی بنزن، اکتوکریلن و اگزامول) شاید بعد از جذب شدن سبب ایجاد برخی آلرژی‌های پوستی شوند ولی باید توجه داشته باشید که، خطرهای شناخته شده که در معرض آفتاب ایجاد می‌شوند از خطر جذب مواد شیمیایی ضد آفتاب بسیار بالاتر هستند. با این حال به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است این ماده باعث اختلال در هورمون‌ها و ایجاد واکنش‌های آلرژیک پوستی شود، توصیه می‌کنیم استفاده از ضد آفتاب‌های شیمیایی با اکسی بنزون خودداری کنید. در نتیجه مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب‌های معدنی، اکسید روی و اکسید تیتانیوم، به طور کلی توسط FDA ایمن‌تر شناخته شده است.
  2. برخی نکات مثبت و منفی
    کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی سریع و آسان قابل استفاده هستند و لکه سفید روی پوست نمی گذارند. علاوه بر این، ضد آفتاب‌های شیمیایی مدت زمان بیشتری از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند. اما همین کرم ها ممکن است در افراد دارای پوست حساس واکنش آلرژی ایجاد کنند.
    دو ماده بکار رفته در ضد آفتاب‌های معدنی تنها مواد ضد آفتاب هستند که ایمن و موثر شناخته می‌شوند. کرم‌های ضد آفتاب معدنی برای کودکان، افراد دارای پوست حساس ایده آل هستند و برخلاف کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی، که به طور معمول 20 تا 30 دقیقه برای جذب شدن زمان میبرند، ضدآفتاب‌های معدنی سریعا جذب پوست شده و از پوست محافظت می‌کنند.

آنچه را که باید در ضد آفتاب جستجو کنید.

همه افراد برای یافتن بهترین ضد آفتاب که برای نوع پوست و سبک زندگیشان لازم است باید کمی آزمایش انجام دهند. بنابراین در اینجا چند دستورالعمل کلی برای شروع کار آمده است.

توجه به SPF محصول

حداقل همه روزه از ضد آفتاب با 30 SPF استفاده کنید. مقدار SPF موجود در ضد آفتاب میزان محافظت از پوست شما در برابر خورشید است. SPF 30  به این معنی است که، ضد آفتاب 30 برابر، محافظت را به طور طبیعی به پوست شما می‌دهد.

با این حال همه باید از 10،000 SPF استفاده کنند؟!!!
نه کاملا. اول از همه، SPF معیاری نیست که بتوانید از آن به عنوان بیشتر ماندن در زیر آفتاب بدون استفاده مجدد از ضد آفتاب استفاده کنید. SPF بالاتر به سرعت از بین میرود و نیاز به استفاده مجدد دارد. قدرت محافظتی ضدآفتاب‌ها در SPF های بالا تفاوت قابل‌ ملاحظه‌ای باهم ندارد؛ پس همان SPF 30 برای محافظت از پوست شما کافی است و بهتر است از SPF های کمتر از 30 استفاده نشود.
همچنین توجه داشته باشید که اگر دو ضد آفتاب با SPF  های 20 و 30 استفاده کرده باشید، این بدان معنا نیست که شما ضد آفتابی با SPF 50  استفاده کرده‌اید، بلکه در این گونه موارد  بالاترین سطح  SPF قابل قبول است. یعنی شما انگار فقط ضد آفتابی با  SPF 30 استفاده کرده‌اید.

توجه به SPF محصول

محافظت در برابر اشعه UVA و UVB

به طور سنتی تصور می شود که قرار گرفتن در معرض اشعه UVA فقط باعث ایجاد علائم پیری (مانند چین و چروک و لکه‌های تیره) و آسیب‌های موقتی به پوست می‌شود، در حالی که پرتوهای UVB در درجه اول مسئول خطر ابتلا به سرطان پوست هستند.
اما اینطور نیست!!! بلکه ما باید توجه داشته باشیم، که هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش می‌توانند در خطر ابتلا به سرطان پوست نقش داشته باشند، بنابراین محافظت در برابر هر دو آن‌ها مهم است. به همین دلیل زمان خرید ضد آفتاب باید دقت داشته باشیم که محصول مورد نظر ما در مقابل هر دو اشعه از پوست ما محافظت کند.
خوشبختانه، این روزها بیشتر کرم‌های ضد آفتاب طیف گسترده‌ای دارند، به این معنی که از پوست در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می‌کنند.

بهترین کرم های ضد آفتاب

ضد آفتاب در آرایش

دقت داشته باشید که همیشه از زیر آرایش خود از ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

  • نکته اول، توجه کنید که ضد آفتاب شما SPF 30  یا بالاتر باشد.
  • نکته دوم، یادتان باشد که بعد از مرطوب کننده ضد آفتاب را روی گردن و قسمت بالای گوش و همچنین صورت خود بمالید.
  • نکته سوم، اگر مدت زمان زیادی در زیر آفتاب بمانید نیاز به تمدید مجدد ضد آفتاب دارید و این کار که از روی آرایش ضد آفتاب خود را تمدید کنید شاید کمی دشوار باشد، در این صورت میتوانید از ضد آفتاب های پودری استفاده کنید.

توصیه ما این است که صبح از مرطوب کننده و یک ضد آفتاب با SPF  ملایم استفاده کنید، و از نسخه‌های پودری در صورت لزوم بعداً در طول روز برای تمدید ضد آفتاب خود استفاده کنید.
علاوه بر این، برخی از کرم‌های ضد آفتاب وجود دارند که برای مشکلات خاص پوست طراحی شده اند. به عنوان مثال، افرادی که پوست چرب دارند، باید در گرفتن ضد آفتاب به سراغ کرم‌های فاقد چربی بروند.
افرادی که پوستی خشک یا حساس دارند، مثل همیشه باید به دنبال فرمول‌های آبرسان بدون مواد تحریک کننده، مانند رایحه‌ها باشند.
در هردو مورد پیشنهاد این است که، محصول را قبل از استفاده روی صورت، در قسمت دیگری از پوست خود تست کنید.

حقایقی در مورد ضد آفتاب

ممکن است قبل از پیدا کردن یک ضد آفتاب مناسب که بتوانید همه روزه از آن استفاده کنید، شاید کمی دشوار باشد و چندین تلاش شکست خورده داشته باشید. با این حال از تلاش خود خسته نشوید و به به یاد داشته باشید که ضد آفتاب محصولی ضروری برای پوست است زیرا:

شما هر روز به آن احتیاج دارید

زیرا همه روزه در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرید. و به یاد داشته باشید که سرطان پوست فقط نتیجه چند آفتاب سوختگی بد نیست، بلکه می‌تواند ناشی از قرار گرفتن مداوم و کوتاه مدت در معرض آفتاب باشد.

استفاده مجدد را فراموش نکنید

استفاده از کرم ضد آفتاب یک بار در صبح کافی نیست، به خصوص اگر قرار است چند ساعت در آفتاب باشید.
بعد از تعریق یا خیس شدن در فضای باز، هر دو ساعت یکبار مجدداً باید کرم خورد را تمدید کنید. اگر صبح‌ها زیر آرایش استفاده کنید، و سپس تمام روز در محل کار خود و در فضای بسته باشید، مشکلی ندارد. اما اگر در فضای باز غعالیت می‌کنید، به خاطر داشته باشید که نیاز به تمدید ضد آفتاب خود دارید.

مشاهده و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از فروشگاه شهرمون

نیاز به هزینه زیادی نیست

بله، کرم‌های ضد آفتاب لوکس ظاهری فوق العاده و قیمت زیادی دارند. اما ضد آفتاب‌هایی که در داروخانه محلی خود پیدا خواهید کرد نیز، اغلب به همین خوبی کار می‌کنند، و بسیاری از آن‌ها فرمول‌هایی دارند که کاملاً خوب هستند. همیشه گران بودن به معنای بهتر بودن نیست.

پوست‌های رنگی نیز به ضد آفتاب احتیاج دارد

ضد آفتاب برای همه است. اگرچه میزان سرطان پوست به طور کلی در بین افراد پوست رنگی کمتر است، اما سرطان پوست ممکن است در پوست‌های رنگی نیز رخ دهد. بنابراین کسانی که پوست رنگی دارند نیز نیاز به استفاده از ضد آفتاب هستند.

ضد آفتاب تنها بخشی از محافظت در برابر آفتاب است

بدیهی است، ضد آفتاب باید اولین خط دفاعی شما در مقابل قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد، اما نمی‌تواند همه چیز را انجام دهد. به همین دلیل استفاده از سایر استراتژی‌های ایمنی در برابر آفتاب مانند ماندن در سایه در هنگام امکان و پوشیدن لباس‌های محافظ در برابر آفتاب برای محافظت از پوست نیز مهم است.

محافظت در برابر آفتاب

در نهایت، باید توجه داشت که یک تن کرم ضد آفتاب وجود دارد و که استفاده از آن‌ها می‌تواند در افراد مختلف واکنش‌های متفاوتی داشته باشد. بنابراین ناامید نشوید. اما اگر احساس می‌کنید همه نوع کرم ضد آفتاب را امتحان کرده اید و هنوز بهترین ضد آفتاب برای خود را پیدا نکردید، از متخصص پوست خود در این باره کمک بگیرید.

با ضد آفتاب‌های کرم پودری نیز آشنا شوید.

شاید بپسندین

نظر بدین