خانه اخبار مد حقایقی که باید درباره برند اسپانیایی زارا (Zara) بدانید !

حقایقی که باید درباره برند اسپانیایی زارا (Zara) بدانید !

توسط توحید رضائی
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه

مطمئنا خیلی از شما ها با برند زارا آشنایی دارین یا حداقل اسمش به گوشتون خورده . برندی اسپانیایی، با لباس های دوست داشتنی ، و طرح های شبیه برندهای لوکس ، ولی با قیمت پایین تر و البته کیفیت قابل قبول.
برندی که هیچ جایی خبر از بیلبورد های تبلیغاتیش نیست اما با این حال هر روز بیشتر و بیشتر دنیای مد و فشن رو به تسخیر خودش درمیاره.
اما این برند چطور میتونه در میدان رقابت با برند های مد و فشن که هر روز به میزان تبلیغات خود اضافه و از قیمت لباس های خود کم میکنن ، پیروز در بیاد ؟ در ادامه استراتژی و راز موفقیت زارا رو با هم میخونیم

سریع باش ،نه اولین

این یکی از استراژدی های زاراست: زارا سعی دارد به جای صرف هزینه های زیاد برای طراحی و تولید مدل های جدید ، مدل های برندهای لوکس را کپی کند، چون کیفیت مدل هایش نسبت به برندهای لوکس هم پایین تر و هم کم هزینه تر است در نتیجه محصولاتش را با قیمت پایین سریعتر وارد بازار میکند. ناگفته نماند که کار زارا کپی برداری نیست بلکه باز طراحی به سبک زاراست.
اما آیا واقعا این استراتژی به تنهایی جواب میده؟ قطعا نه ، این فقط یکی از علل های موفقیت زاراست

نظر مشتریان فقط یک نظر نیست

وقتی مشتری نظر خودشو به پرسنل زار میگه ، مثل ” من از این مدل لباس خوشم می‌آید ” یا ” من از اون مدل متنفرم “کارکنا از اون به سادگی رد نمیشن و نظر مشتریان رو بصورت گزارشی به طراح های ارسال میکنن .این کار باعث میشه در مدت زمان کوتاهی اون طرحی که مشتری مدنظرشه تولید بشه .

البته با مرسوم شدن خرید های اینترنتی علاوه بر اینکه نظرات مشتریان توی فروشگاه بررسی میشه ، رفتار کاربران در خرید های اینترنتی هم به این برند در تصمیم گیری های استراتژیکی کمک میکنه .

موقعیت مکانی فروشگاه های زارا بهترین تبلیغه

زارا بر خلاف سایر برند ها از روش تبلیغ مستقیم استفاده نمیکنه کمتر کسی ممکنه تبلیغات زارا رو به جز در فروشگاه های زارا دیده باشه. زارا به مکان فروشگاهایش توجه زیادی داره و سعی می کنه موقعیت فروشگاهاش در کنار برندهای لوکس باشه و بیشتر هزینه اش رو صرف موقعیت و زیبایی فروشگاه هایش می کنه تا صرف تبلیغات و بازاریابی .
زارا این را به خوبی میداند که ، اکثر مشتریاش افراد جوان و متوسط جامعه هستن که ترجیح میدهد به جای خرید لباس های گران قیمت لوکس ، لباس های متنوع با قیمت های مناسبتر از زارا خریداری بکنن ، چرا که هم به صرفه است و هم منحصر به فرد . این بدان معنی است که هر روز محصولات زارا تغییر میکند به گونه ای که هر ماه به اندازه 500 محصول یا بیشتر، از مدلهای جدید را به فروشگاهایش توزیع میکند همچنین زارا در حال حاضر دارای 6500 فروشگاه در بیش از 88 کشور دنیا است . کی به تبلیغ نیاز داره وقتی این همه فروشگاه در بهترین جاهای شهر با هزاران رفت و امد داره ؟

خاص بودن ، حسی که زارا به مشتری میده

گنج گم شده زارا رو کمتر کسی میتونه پیدا بکنه ، حداقل این چیزیه که زار میخواد شما فکر کنید . معمولا زارا وقتی لباسی رو میخواد تولید بکنه به تعداد محدود از اون تولید میکنه و روانه فروشگاهاش میکنه و وقتی که شما از زارا لباسی خرید میکنین مطمئن هستین که فردا رو تن 10 نفر دیگه توی خیابون نمیبینین . و این حس خاص بودن رو به شما میده . در ضمن این کار باعث میشه وقتی مشتری لباسی رو پسندید همون لحظه اونو خریداری بکنه ، چون شاید فردایی وجود نداشته باشه .

خواسته ، تمایل و سبک زندگی زن و مرد مدرن امروزی

خواسته ، تمایل و سبک زندگی زن و مرد مدرن امروزی . تعریفی که آمانسیو اورتگا از برندش داره و دوس داره این حس رو به شما هم القا کنه !

خرید اینترنتی نمایندگی زارا در فروشگاه شهرمون

شاید بپسندین

نظر بدین