خانه اخبار مد مت گالا 2020 اینبار با موضوع مد و زمان

مت گالا 2020 اینبار با موضوع مد و زمان

توسط مرضیه حیدری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه

هفته‌های اخیر هفته‌های مهیج و پر شوری برای سلبریتی‌ها و افرد اهل مد بود چرا که موضوع مراسم مت گالای 2020 رسما اعلام شد. مت گالا یک مراسم سالانه مد و فشن با حضور هنرمندان و طراحان برجسته برای جمع آوری کمک‌های مالی برای انستیتو طراحی لباس میباشد و هر ساله موضوعی برای این مراسم تعیین میشود.
موضوع مت گالای 2020 درباره فشن و زمان خواهد بود! هدف از این کار، الهام بخشیدن به شرکت کنندگان درباره‌ی چگونگی تغییر مد در طول دهه‌های گذشته و توسعه یافتن آن است.
بر اساس آنچه که تا کنون منتشر شده است و ما اطلاع داریم به نظر میرسد حضور در این جشنواره بسیار جالب خواهد بود با توجه به این که انواع مختلفی از موضوعات فلسوی را در بر میگیرد.

“اندرو بولتون” مجری موسسه لباس‌های موزه متروپولیتن، در مصاحبه خود با نیویورک تایمز در این باب این گونه توضیح میدهد: « مد و زمان به طور غیرقابل تفکیکی در ارتباط هستند. این نه تنها روح زمان‌ها را منعکس و نشان می دهد، بلکه با زمان‌ها نیز تغییر می کند و توسعه می یابد. »
به علاوه، بولتون اضافه کرد ایده این موضوع را از فیلم “اورلاندو” اثر سالی پاتر که درباره سفر در زمان بود و از رمان ویرجینیا وولف اقتباس شده بود گرفته است و این امر تا حد‌ زیادی تحت‌ تاثیر آثار ویرجینیا وولف و نظریه‌های فیلسوف معروف فرانسوی قرن بیستم، هنری برگسون قرار دارد.

تغییر لباس و مدل موی اورلاندو در سفر از قرن 18 به قرن 19

توضیحی مختصر در مورد آثار ویرجینیا وولف و فیلسوف معروف، هنری برگسون

ویرجینیا وولف:
بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمنیست انگلیسی بود که خالق آثار برجسته‌ای چون “خانم دالووی” ، “به سوی فانوس دریایی” و “اتاقی از آن خود” میباشد. ویرجینیا وولف نویسنده‌ رمان‌های تجربی است که سعی در تشریح واقعیت‌های درونی انسان دارد. نظرات او، در دهه ششم قرن بیستم تحولی در نظریات جنبش زنان پدید آورد. او در نوشتن از جریان سیال ذهن بهره گرفته است. وی در دوره‌ای زندگی میکرد که ارزش و جایگاه زن نادیده گرفته میشد ولی ویرجینیا به این محدودیت‌ها این گونه پاسخ میدهد: « اگر دوست دارید، درِ کتابخانه‌هایتان را قفل کنید، اما هیچ دروازه، قفل و بندی نیست که با آن بتوانید آزادی ذهن‌ من را به بند بکشید. »

هنری برگسون:
برگسون یکی از تاثیرگذارترین فلاسفه قرن بیستم محسوب می شود و مشهورترین اثر او کتاب “تحول خلاق” میباشد که در آن نظریه‌ای در مورد زمان مطرح کرده است که در تقابل با مفهوم علمی زمان قرار دارد.
اگر به زبان ساده بگوییم، نظریه برگسون مخالف نظریه انیشتین بود. به این صورت که انیشتین می‌گفت زمان را می‌توان با ساعت اندازه گرفت و برگسون جواب می‌داد اصلاً چرا ما ساعت می‌سازیم. برگسون چنین استدلال می‌کرد که اگر ما درکی پیشین از زمان نداشتیم نمی‌توانستیم ساعت بسازیم و حتی از ساعت نیز استفاده نمی‌کردیم.

مت گالا 2020 چگونه و با ریاست چه کسانی اداره خواهد شد؟

احتمالا در این رویداد ساعت‌های تاریخی بیشماری به نمایش گذاشته شود و یکی از آنها با صدای بلند در حین اجرای مراسم، زمان را برای مهمانان یادآور شود. همچنین قرار است گزیده‌هایی از نوشته‌های ویرجینا وولف نیز بر روی دیوارها حک شود. شاید انتظار داشته باشید مدل لباس همه به صورت ساعت یا شبیه آن باشد اما از الان نمیتوان چیزی در این مورد گفت، باید منتظر باشیم و ببینیم. اما به نظر میرسد مردم می‌خواهند یک سرگرمی عمده با این موضوع داشته باشند و در آن خلاقیت به خرج دهند.

این مراسم با ریاست اما استون و مدیر نوآوری بخش زنانه لویی ویتون، نیکلاس گسکوئیر و همچنین با همکاری لین-مانوئل میراندا، آهنگساز آمریکایی، مریل استریپ، هنر پیشه‌ آمریکایی و آنا وینتور، روزنامه نگار بریتانیایی که در حال حاضر سردبیر مجله ووگ میباشد در اولین دوشنبه ماه می اجرا خواهد شد.
اگر دوست دارید این مراسم را دنبال کنید پس حتما 7 می 2020 را در تقویمتان علامت‌گذاری کنید.

اما استون و  نیکلاس گسکوئیر و مت گالا 2020

نیکلاس گسکوئیر و اما استون

مشاهده و خرید انواع لباسهای زنانه و مردانه از بهترین برندها در فروشگاه شهرمون

شاید بپسندین

نظر بدین