خانه سلامت و زیباییسلامت و زیبایی خانم ها آموزش کشیدن خط چشم مایع با 8 ترفند ساده

آموزش کشیدن خط چشم مایع با 8 ترفند ساده

توسط آرزو سیری
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

برای کسی که در امر آرایش مبتدی است یا تازه این کار را شروع کرده است، یادگیری کشیدن خط چشم شاید کمی دشوار باشد و حتی ممکن است نا امید کننده نیز به نظر برسد، ولی مطمئن باشید کار غیرممکنی نیست، بنابراین کمی اراده داشته باشید و زیاد به خود سخت نگیرید.
برای شروع، بهتر است به سراغ خط چشم‌های مدادی بروید و مطمئن باشید که با کمی تمرین، به راحتی می‌توانید طرح مورد نظر خود را بکشید و بعد از روان شدن دستتان این کار را با خط چشم‌های مایع انجام دهید.
درست است برای ماهر شدن کمی زمان نیاز است، ولی در عوض به این فکر کنید که با یک خط چشم ساده چقدر به زیبایی و جذابیت چشمانتان افزوده می‌شود.
برای آشنایی با ترفندهای کشیدن خط چشم و انجام این کار با خط چشم‌های مایع ما را در این متن همراهی کنید.

آشنایی با خط چشم

خط چشم از لوازم آرایشی قابل استفاده برای چشم است که به نوبه خود از مهم ترین بخش‌ها در آرایش چشم به حساب می‌آید و برای زیبایی بخشی و فرم دادن به حالت چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خط چشم‌ها در انواع مدادی، ماژیکی، مایع، ژل و پودر موجود می‌باشند، که هر فرد بنا به سلیقه و مهارت خود از آن‌ها استفاده می‌کند. خط چشم‌های مدادی به دلیل راحتی استفاده، از جمله متداول‌ترین نوع بوده و برای استفاده افراد مبتدی بهترین گزینه هستند.
خط چشم‌های مایع بافت روان و نرمی دارند و ممکن است استفاده از آن‌ها برای بعضی از خانم‌ها سخت باشد.
اکثر خانم‌ها به دلیل نداشتن مهارت کافی در انجام این کار با خط چشم‌های مایع، هیچوقت از آن‌ها استفاده نمی کنند. اما باید بدانید که افراد ماهر نیز روزی مانند شما بودند و انجام این کار برای هرکس با تمرین به راحتی امکان پذیر است.

خرید بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی از فروشگاه شهرمون

خط چشم

مراحل کشیدن خط چشم

1. انتخاب خط چشم مایع مناسب

خط چشم‌های مایع در دو نوع نوک ماژیکی و نوک مویی موجود می‌باشند.
نوع نوک ماژیکی این مدل سری شبیه به یک ماژیک دارد و نوع دیگر آن نیز سری شبیه به قلمو یا برس لاک ناخن دارد که می‌توانید هرکدام از این مدل‌ها را که علاقمند هستید یا کار با آن برایتان راحت‌تر است انتخاب کرده و آرایش چشم خود را آغاز کنید!

انتخاب خط چشم مایع مناسب

2. آماده سازی چشم‌ها

بهتر است که قبل از هر چیز، از یک پرایمر آرایشی مخصوص چشم استفاده کنید.
استفاده از خط چشم یک قدم دوم یا میانی در آرایش چشم است که باید بعد از سایه چشم و قبل از ریمل انجام شود. پس اگر قصد استفاده از سایه چشم را دارید ابتدا از سایه چشم استفاده کرده و بعد در مرحله دوم سراغ خط چشم بروید و در مرحله نهایی نیز با انجام ریمل آرایش چشم خود را به پایان برسانید.

آماده سازی چشم‌ها برای کشیدن خط چشم

 3. چشمان خود را نبندید

بستن چشم در هنگام استفاده از لوازم آرایشی چشم مانند سایه و خط چشم به صورت، غریزی است. اما وقتی زمان کشیدن خط چشم کاملاً چشم خود را ببندید، توانایی ترسیم خط مستقیم را از دست می‌دهید.
می‌توانید چشمانتان را نیمه باز نگه دارید ولی در صورت امکان چشمانتان باز باشد. تا جایی که می‌توانید سعی کنید آرام و ریلکس باشید تا طرح شما صاف و تمیز از آب درآید.

چشمانتان را زمان کشیدن خط چشم نبندید

4. در موقعیت مناسب قرار بگیرید

بزرگترین مشکل در استفاده از خط چشم‌های مایع نداشتن یک دست ثابت و بدون لرزش است، که سبب ایجاد خط چشمی موج دار و ناهموار میشود. درواقع راحت بودن حالت دست، یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده از خط چشم‌های مایع است.
برای برطرف کردن این مشکل، آرنج خود را برای ثابت ماندن و جلوگیری از لرزش بر روی یک میز قرار داده و دست خود را نیز روی گونه خود قرار دهید و همچنین برای داشتن تمرکز زیاد بر روی کار خود اگر قادر هستید، به جای استفاده از یک آینه بزرگ، یک آینه دستی کوچک را در دست مخالف خود نگه دارید تا بتوانید طرح خود را از نزدیک و راحت‌تر ببینید.

نکته: اگر تازه کار هستید انجام این کار را با یک مداد شروع کنید و طرح اولیه را بکشید. سپس برای بهتر شدن کار، طرح خود را با خط چشم مایع پر رنگ‌تر کنید.

5. کشیدن یک ردیف نقطه یا خط کوتاه

هنگام استفاده از خط چشم‌های مایع، از کشیدن یک خط واحد و طولانی خودداری کنید، مگر اینکه یک آرایشگر ماهر باشید زیرا انجام این کار شانس شما را برای داشتن یک طرح موج دار و ناهموار افزایش می‌دهد.
در عوض، با کشیدن نقاط کوچک یا خط‌های کوچک با فواصل یکسان در امتداد چشم و سپس وصل کردن آن نقاط به یکدیگر خط چشمی زیبا و بدون موج خواهید داشت.
نکته: این کار برای افرادی که مبتدی هستند و لرزش دست دارند و کشیدن خط چشم برایشان دشوار است گزینه مناسبی می‌باشد.

مشاهده و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از فروشگاه شهرمون

6. خط خود را صاف کنید.

اگر احساس کردید که قسمت بالای طرح شما کمی ناهموار دیده می‌شود و یا بین خط تیره‌ها فضای باز وجود دارد، دست خود را ثابت نگه دارید و یک خط نازک را در امتداد لبه بالایی خط چشم بکشید تا طرحی صاف‌تر ایجاد کنید.
این کار را برای لبه زیرین چشم و بالای مژه‌ها نیز انجام دهید تا اگر فضای بازی بین مژه‌ها و خط چشم شما وجو دارد، پر شود.

7. کامل کردن انتهای بیرونی خط چشم

برای زیبا و کشیده تر دیده شدن چشمها خط چشمی که میکشید باید دنباله دار باشد.
کشیدن خط چشمی زیبا و دنباله دار شاید کمی سخت باشد، ولی با استفاده از وسایلی مانند نوار چسب به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.
مراحل انجام کار:

  • مقداری از نوار چسب را بریده و آن را روی دست خود چند بار بچسبانید، تا قدرت چسبندگی آن کم شود.
  • نوار چسب را از زیر گوشه خارجی خط مژه پایین پلک با زاویه ای به سوی گیجگاه بچسبانید.
  • طرح خود را از وسط خط مژه بالای پلک شروع کنید، چرا که از آن نقطه به بعد باید خط چشمتان پهن تر کشیده شود.
  • از نوار چسب همانند یک خط کش صاف استفاده کنید و در طول آن طرح مد نظر خود را بکشید.
  • بعد از اتمام مراحل کار نوار چسب را به آرامی بردارید.
استفاده از نوار چسب

8. آرایش خود را تمام کنید.

با اتمام خط چشم، ریمل مژه و ابرو و مراحل دیگر آرایشتان را انجام دهید و در نهایت برای پاک کردن خطاهای آرایشی که ممکن است در زیر چشمان شما ریخته باشد از یک برس بزرگ استفاده کنید.

اتمام آرایش

آشنایی با محصولات آرایشی ضد حساسیت یا به اصطلاح (هایپوآلرژنیک)

شاید بپسندین

نظر بدین