خانه مناسبت ها ولنتاین چیست؟ ایده های کادوی ولنتاین

ولنتاین چیست؟ ایده های کادوی ولنتاین

توسط عاطفه زینالی
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
آداب و رسوم ولنتاین
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 16 دقیقه

ولنتاین سنت دیرینه برای بسیاری از کشورها همچون کشور ایران است، از این رو با دانستن همه چیز درباره روز ولنتاین و راهنمای خرید کادو می توانید به بهترین شکل از این روز استقبال نمایید.

از زمان های قدیم بنا بر آداب و رسوم روز ولنتاین نه تنها عاشقان به یکدیگر کادو می دهند، بلکه با وقت گذراندن کنار هم و ارسال پیام های عاشقانه به شریک عشقی و خانواده خود، با هم بودن را جشن می گیرند. روز ولنتاین پر شوق و شورترین روز برای تمام عاشقان دنیا مخصوصا جوان ها است.

روز ولنتاین سنت دیرینه دارد که از زمان های قدیم در سراسر دنیا در یک روز جشن گرفته می شود. این روز که از زمان های قدیم مردم به جشن گرفتن عشق، دوستی و علاقه خود می پردازند، همه ساله در 14 فوریه، مصادف با 25 بهمن ماه است.

داستان واقعی ولنتاین

زمانی که صحبت از زمان پیدایش ولنتاین می شود، پیدا کردن داستان واقعی کاملی برای این روز از مورخان سخت است. بنا به تالیف مورخان منشا اصلی ولنتاین به قرن سوم باز می گردد. در سال 200 تا 300 بعد از میلاد که امپراطوری روم بر جهان حکومت می کرد، قدیسی با نام ولنتاین، با اعمال قهرمانانه برای دین مسیحیت معروف بود که توسط رومیان به قتل رسید. علت قتل این قدیس، رایج کردن ازدواج غیر قانونی بین جوانان بود چون تصور امپراطور بر این بود که سربازان مجرد، بهتر در جنگ می جنگند. از این رو ازدواج برای مردان جوان ممنوع بود.
علت برگزاری ولنتاین در ۱۴ فوریه، تعطیلات رومی برای گرامیداشت الهه ازدواج، جونو است. رومی ها اعتقاد داشتند که جشن گرفتن این روز سبب افزایش سلامت و باروری جوانان می شود. زمانی که دولت روم بر کنار شد و مسیحیت بر جهان اعلام حکومت کرد، مسیحی ها ۱۴ فوریه را روز جشن مسیحیت یا Lupercalia اعلام کردند؛ از این رو بعضی مردم بر این باورند که منشا ولنتاین برای جشن گرفتن دین مسیحیت است.

با این حال به گفته برخی ها ولنتاین برگرفته شده از کسی به نام ولنتاین است که به مسیحی ها کمک می کرد تا از زندان های روم فرار کنند. این شخص جز یکی از زندانی های رومی ها بوده و اولین هدیه ولنتاین را برای معشوقه خود فرستاده است. این فرد قبل از مرگ خود طی نامه ای به معشوق خود اعلام عاشقی کرده و با امضایی با نام ولنتاین به نامه پایان بخشیده است.

با پخش شدن این داستان شاعری با نام Chaucer طی شعرهای خود به عنوان اولین فرد ولنتاین را به عشق ارتباط داد و باعث آغاز سنت رمانتیک ابراز عشق در این روز شد. این رسم ابتدا در اروپا و سپس در کل دنیا رواج یافت.

اهمیت ولنتاین

ولنتاین برای بسیاری از زوج ها مخصوصا جوانتر ها روز بسیار مهمی است چون فرصتی عالی برای ابراز علاقه به طرف مقابل میباشد.
بسیاری از زوج ها با کادوهای کوچک مانند کارت پستال عاشقانه و گل رز به ابراز عشق و علاقه خود می پردازند و برخی نیز با پیشنهاد ازدواج به طرف مقابل، به مرحله ی جدیدی از زندگی مشترک خود گام برمی دارند.
با این حال ولنتاین فقط محدود به زوج های عاشق نیست. در ایران خانم های جوان نیز در این روز به دوستان بانوی خود کادو میدهند و باهم بودن و دوستی خود را جشن میگیرند.

ولنتاین چه روزی است؟
روز به یادماندنی با جشن ولنتاین

نمادهای روز ولنتاین

نمادهای روز ولنتاین مهم نیست که چقدر پیش پا افتاده به نظر می رسند، نمایانگر عشق شما به طرف مقابل هستند.

کوپید

کوپید در لاتین به معنای “هوس” است. جای تعجب نیست که کوپید نماد عشق سنتی مورد علاقه بسیاری برای روز ولنتاین است. خاستگاه کوپید به اساطیر یونانی برمی گردد. کوپید، خدای میل و عشق رومی، کسی را با تیر خود می زد تا محبت او را کنترل کند. جالب اینجاست که هیچ یک از قربانیان او نمی توانند تیرها را ببینند که فقط عاشق می شوند تا بفهمند شلیک شده است.

هنگامی که سازندگان کارت های روز ولنتاین قرن نوزدهم به دنبال ایده هایی برای تزئین کارت های خود بودند، کوپیدهای رنسانس یک انتخاب واضح بودند. او نه تنها نماد عشق شناخته شده ای بود، بلکه ظاهرش به عنوان یک نوزاد برهنه در حال پرواز هم زیبا و هم با مزه بود.

شکلات

شکلات ها از زمان های قدیم با قدرت جنسی و باروری مرتبط بوده اند. یکی از دلایل این است که با خوردن شکلات میزان ویتامین ” آرژنین” بدن خانم ها افزایش می یابد. این ویتامین برای افزایش جریان خون به قسمت اندام های تحتانی خانم ها به کار می رود. در نتیجه این کار میزان باروری بانوان می شود.

از طرفی شکلات ها به ترشح سروتونین بدن کمک می کند. این هورمون شادی تاثیرات بسیار خوبی برای روح شما می گذارد. از این رو با خوردن شکلات  هورمون های عاشقی شما افزایش می یابد.

در گذشته در کشور ژاپن کارخانه های شکلات سازی برای روز ولنتاین خانم ها را تشویق به خرید شکلات برای پارتنر خود می کرد. بعدها این رسم به صورت اجباری در کشور ژاپن اجرا شد و منشا هدیه شکلات در ولنتاین از این کشور شروع شد.

باکس شکلات تزئین شده برای روز ولنتاین
هدیه ی شکلات برای روز ولنتاین

کبوترها

این یک باور عمومی است که پرندگان در 14 فوریه جفت خود را برای سال انتخاب می کنند. کبوترها معمولاً سفید هستند، آنها به عنوان نماد بی گناهی و معصومیت شناخته می شوند.

در طول زمان کبوترها از حیوانات خانگی الهه یونانی به نمادهای عشق بین زوج ها تبدیل شده اند و در حال حاضر حتی در میان اقوام و دوستان به عنوان نشانه ای از عشق پایدار یا دوستی بین هر دو نفر هدیه داده می شوند.

قلبها

قلب ها یکی از مهمترین نمادهای عشق و ولنتاین است. در واقع هیچ توضیح روشنی وجود ندارد که بتواند با قطعیت بیان کند که چرا قلب به نماد معروف روز ولنتاین تبدیل شده است. پیش از این اعتقاد بر این بود که قلب جایگاه همه احساسات انسانی است.

بر این اساس، هدیه دادن قلب به معنای عمل فداکارانه ی دادن همه چیز وجود خود به فردی است که دوستش دارید. اگرچه قدیمی ها نمی دانستند که قلب مسئول پمپاژ خون از طریق سیستم گردش خون است، اما یک چیز را با اطمینان می دانستند که قلب مرکز همه احساسات است. این باور باستانی در طول اعصار باقی مانده است.

گره های عشق

گره های عشق همانطور که از نامش پیداست نمادی از عشق ابدی هستند، برای عاشقان قلب های در هم تنیده به معنای دو بدن، یک قلب است.

کارت تبریک

کارت تبریک ها از قرن 14 رایج شد. در این دوران دوک چارلز به همسر خود کارت پستال برای ابراز عشقش از زندان می فرستاد و سبب جلب توجه بسیاری ها شد. در نتیجه این کار کارت تبریک به یکی از نمادهای ولنتاین و عاشقی تبدیل شد.

 تخمین زده می شود که سالانه یک میلیارد کارت تبریک ولنتاین ارسال می شود، روز ولنتاین دومین تعطیلات بزرگ ارسال کارت در سال پس از جشن کریسمس است و شرکت سازنده کارت بهترین استفاده را از این رویداد می کند.

گل رز

معنای گل روز ولنتاین در طول سالیان متمادی تکامل یافته است، اما هدف اصلی آن نزدیک به ریشه آن باقی مانده است. گل رز، بسیار شبیه سایر نمادهای محبت ما، در سراسر هنر یونانی نیز به چشم می خورد.

ناگفته نماند که گل رز نماد زیبایی و عشق است. برخی از هنرمندان در برخی محافل به گل رز علاقه داشتند و در نقاشی های خود از آن استفاده می کردند. با توجه به اینکه از آن به عنوان گل عشق یاد می شود، جای تعجب نیست که هنگام خواستگاری از یک خانم یا ارسال پیام خصوصی، همراه با گل رز با یادداشت روی آن انجام میشود. رنگ های مختلف رز احساسات متفاوتی را برمی انگیزد.

خرس های عروسکی

اگرچه عروسک ولنتاین یک اسباب بازی معمولی است اما بیشتر به عنوان یک کالای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. این هدیه در دهه های جدید شروع به رواج یافته است. بیشتر عاشقانی که بلاتکلیف برای خرید کادو هستند با گرفتن خرس های عروسکی به راحتی دل پارتنر خود را به دست می آورند. این کادو از زمان های قدیم رایج شده است اما امروزه به یکی از پرفروش ترین کادوها تبدیل شده است.

در پایان، مهم نیست که چگونه خرس عروسکی ولنتاین را هدیه می دهید، بلکه مهم نیست که این کار را برای ابراز عشق خود به نحوی انجام دهید.

کادوهای تکراری برای ولنتاین
نمادهای روز ولنتاین

ایده های جشن برای روز ولنتاین

جشن روز ولنتاین همیشه سرگرم کننده، اما در عین حال سخت است. تنها آماده کردن کادو برای این روز کافی نیست بلکه باید میزبان خوبی برای مهمانان، همراه خوبی برای معشوق خود و یا والد خلاقی برای فرزند خود باشید. با ایده های جذاب زیر میتوانید به هر کدام از این افراد دلخواه خود تبدیل شوید:

قرار شام بعد از سینما:

اگر شما می خواهید این روز بخصوص را کنار همسر یا پارتنر خود بگذرانید، می توانید او را برای شام عالی به یک رستوران شیک ببرید. بیشتر افراد این روز بخصوص را با رفتن به سینما، تئاتر و کنسرت جشن می گیرند.

سفر خارج از شهر برای روز ولنتاین


ایده های شما به بودجه شما بستگی دارد. اگر بودجه زیادی مد نظر دارید می توانید به فکر فعالیت خارج از شهر مانند سفر به یک شهر یا مکان زیبا باشید. البته با بودجه کم هم می توانید به تفریح در خارج شهر بپردازید؛ برای اینکار رفتن به کوه و یا رودخانه هم ایده ی جذابی است.

فعالیت ورزشی

کسانی که علاقه ی زیادی به فعالیت ورزشی دارند گزینه هایی مانند پیست اسکی یا پیست اتومبیل رانی انتخاب های جذابی هستند. بسیاری از شماها به این فکر می کنید که در ولنتاین چرا به این کارها بپردازیم؟ جواب این سوال به سلیقه های متفاوت هر شخص بر می گردد. تعدادی دوست دارند با عشق خود به ایده های رمانتیک بپردازند و بعضی ها دوست دارند با کارهای جذاب روز خوبی بگذرانند.

برای مجرد ها

اگر شما جز افرادی هستید که نه نامزد دارید نه کسی که برای شما گل بیاورد، افسرده نباشید. برای شما بهترین ایده، لوس کردن خودتان است. چرا فکر می کنید ولنتاین فقط مختص عاشقان است؟ افراد تنها نیز در این روز می توانند به خود عشق بورزند. برای خود از قبل کادو ولنتاین بگیرید، لباس های راحتی و جذاب پوشیده به دیدن فیلم های محبوب بپردازید. تهیه تنقلات خوشمزه یا شام خوب را فراموش نکنید. اگر میخواهید در بیرون وقت بگذرانید، رفتن به کافی شاپ یا سینما نیز فکر خوبی است.

ولنتاین در خانه

گاهی ما دوست داریم با عشق خود تنها در جای دنج صحبت کنیم. برای این نوع افراد بهترین مکان خانه است. لباس های راحتی به همراه فیلم رمانتیک نیز می تواند آغازگر شب خوب باشد. با هم به پختن غذا بپردازید و یا به تعطیلات کوتاه مثل کنار ساحل، یا کوه با ماشین حرکت کنید و از طبیعت زیبا دونفره لذت ببرید.

دعوت دوستان و پارتنرشان

همیشه جشن دو نفره جذاب نیست، برای تنوع می توانید از دوستان خود بخواهید با شما همراهی کنند. پارتی های دسته جمعی یا شب های بازی به همراه تنقلات، غذاهای خوشمزه، موسیقی و رقص ایده ی دیوانه کننده ای است. برای این مهمانی می توانید بازی های جرئت حقیقت یا مافیا را بازی کنید.

ولنتاین با خانواده

در حالی که بسیاری از سایت ها در ولنتاین تنها به ایده های عشق رمانتیک تمرکز می کنند، این گزینه را از یاد می برند که برخی از خانواده ها دارای کودک هستند و نمی توانند به این نوع ایده ها برسند. از این فرصت استفاده کنید و به خانواده خود نشان دهید که چقدر دوستشان دارید. برای آنها هدایایی بخرید یا چیزهای بی اهمیت، میم ها، و جناس های روز ولنتاین را با آنها به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از راه های گسترش عشق با یک مهمانی جشن خانوادگی گرفتن است. کل خانه را تزیین کنید، با کودکان خود به ساخت انواع کاردستی های ولنتاینی بپردازید، غذاهای خوشمزه خانوادگی بپزید و با همه با هم شادی و پایکوبی کنید.

ایده جشن ولنتاین با بودجه کم
ایده های جذاب برای جشن گرفتن روز ولنتاین

بهترین ایده های کادوی ولنتاین

ولنتاین نباید یک رویداد ترسناک برای شما در روابط باشد. این فرصت شماست تا کاری خاص برای کسی که به او اهمیت می دهید انجام دهید. شما می توانید هر کاری انجام دهید، از خریدن چیزی برای او گرفته تا برنامه ریزی یک روز عاشقانه برای دو نفر. هر کاری که تصمیم می گیرید انجام دهید، مطمئن شوید که هدیه شما به طور خاص به پارتنر شما می رسد. برای تهیه بهترین کادو ها می توانید به سه صورت: خرید هدیه عالی، ساخت یک هدیه رمانتیک و برنامه ریزی برای یک قرار عاشقانه بپردازید.

 خرید هدیه عالی

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که باید از خرید هدایایی که برای شما خیلی کاربردی تر از طرف مقابل هستند، خودداری کنید. بنابراین، از خرید کنسول بازی برای همسری که علاقه به بازی ندارد جلوگیری کنید و بی فکر نباشید. شما باید به دنبال راه هایی باشید که اطمینان حاصل کنید که هدیه ای عالی برای همسر شما باشد. چند نکته برای کمک به انتخاب هدیه ایده آل عبارتند از:

به آنچه او دوست دارد فکر کنید

مطمئن شوید که در مورد چیزهایی که او علاقه دارد و مورد سلیقه اش هست، خرید نمایید. به عنوان مثال، آیا او عطر خاصی را دوست دارد یا در یک رستوران رمانتیک خاص شام بخورد؟ آیا او از استراحت های عاشقانه و تعطیلات آخر هفته با شما لذت می برد، جایی که بتوانید استراحت کنید و این مناسبت را در محیطی خیره کننده جشن بگیرید؟ آیا او به جواهرات علاقه دارد و اگر دارد چه جواهرات و فلزات گرانبهایی را دوست دارد؟ استفاده از دانش گذشته خود از شریک زندگی تان به شما کمک می کند تا مشخص کنید که او چه چیزی را بیشتر دوست دارد به عنوان هدیه بگیرد. انتخاب هدیه ای که معنادار و رمانتیک باشد، می تواند بیانگر احساسات شما برای طرف مقابل باشد.

برای گوش دادن وقت بگذارید

مطمئن شوید که به آنچه او می گوید گوش می دهید و نکاتی را که او در مورد چیزهای عاشقانه ای که دوست دارد دقت می کنید. این به شما کمک می کند تا هنگام انتخاب خود، زندگی را برای شما آسان تر کند و در روز بزرگ، امتیازات طلایی زیادی را به دست آورید!

با دوستان و خانواده صحبت کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید تا بتوانید تصمیم بگیرید که برای روز ولنتاین برای عزیزتان چه چیزی بخرید این است که با دوستان و نزدیکان او صحبت کنید. با این حال، باید مطمئن شوید که می توانید به آنها اعتماد کنید تا سوپرایز شما را خراب نکنند. اگر در این مورد نگران هستید، با دوستان خود صحبت کنید که در همان سنی هستند که شریک زندگی شما را می شناسند، اما احتمال کمتری دارد که در مورد گفتگو به او چیزی بگویند.

روی پول نقد تمرکز نکنید

یکی از نکات کلیدی که باید در مورد خرید هدیه ولنتاین برای عزیزتان در نظر داشته باشید این است که به فکر کادوی نقدی نباشید. این کادو برای بعضی ها ناخوشایند است و گاهی حتی بعضی ها کادو در نظر نمی گیرند. شما می توانید انواع هدایای عالی را برای روز سنت ولنتاین برای شریک زندگی خود خرید کنید. اگر به فکر بودجه محدود خود هستید از طیف وسیعی از سایت های دیدن نمایید تا کادو با تخفیف های عالی بخرید.

قابل پیش بینی نباشید

اگر سال ها برای دوست دخترتان چیزهایی مانند شکلات، عطر و گل می خرید، سعی کنید از قابل پیش بینی بودن و تکرار آن اجتناب کنید. او نه تنها از دریافت چیزی کاملاً متفاوت بسیار شگفت زده می شود، بلکه بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد که شما وقت گذاشتید و به آن فکر کردید و چیز متفاوت و غیرمنتظره ای برای او به ارمغان آوردید.

یک هدیه شخصی شده را در نظر بگیرید

بسته به چیزی که خریداری می کنید، هدیه را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، اگر برای او یک قفل یا دستبند می خرید، می توانید نام او یا حتی نام هر دوی خود را روی آن حک کنید تا آن حس خاص را اضافه کنید.

به بودجه خود فکر کنید

همچنین هنگام انتخاب هدیه مناسب ولنتاین، مهم است که به بودجه خود فکر کنید. نگران نباشید برای هر بودجه ای کادوهای متفاوت می توانید بگیرید؛ فقط اینکه باید وقت بگذارید و بهترین کادو را انتخاب کنید.

با در نظر گرفتن همه این نکات، انتخاب یک هدیه ایده آل برای عزیزان خود در روز ولنتاین آینده برای هر مردی بسیار آسان تر خواهد شد.

کادو ولنتاین لاکچری
بهترین ایده های کادوی ولنتاین

ساخت یک هدیه رمانتیک

یک کلیپ میکس بسازید: این یک هدیه کلاسیک برای دوستداران موسیقی و فیلم است. می توانید یک ترکیب تخصصی از عکس ها و فیلم که با هم دارید، ایجاد کنید. قبل از اینکه آهنگ ها را به فیلم اضافه کنید، به طور کامل به آهنگ ها گوش دهید. از بهترین عکس های دونفره خود استفاده کنید. می توانید تمام تصاویر احساسی و یادگاری ها را در یک دفترچه سازماندهی شده جمع آوری کنید.

غذاهای مورد علاقه ی همسر خود را بپزید: درست کردن غذاهای مورد علاقه ی همسر خود راهی عالی برای نشان دادن این است که به او فکر می کنید.

برنامه ریزی برای یک قرار عاشقانه

شام دونفره: اگر برای روز ولنتاین برنامه ریزی نکنید، بیرون رفتن برای غذا خوردن در روز ولنتاین می تواند دردسرساز باشد. یک هفته قبل تصمیم بگیرید که می خواهید برای شام کجا بیرون بروید .اگر جایی هست که می خواهید برای شام بروید، چند روز قبل برای رزرو تماس بگیرید.

دیدن فیلم عاشقانه: شام و فیلم یکی دیگر از قرارهای کلاسیک ولی رمانتیک است که می توانید انجام دهید. در نظر بگیرید که شریک زندگی شما چه نوع فیلمی را دوست دارد. برخی از دختران ترجیح می دهند به جای فیلم های عاشقانه، یک فیلم ترسناک ببینند.

ایده های جذاب برای  کادوی روز ولنتاین
بهترین کادوی روز ولنتاین

نحوه خرید هدیه مناسب

روز ولنتاین یکی از محبوب ترین روز برای هدیه دادن به عشق خود است. اگر به فکر خرید کادو مناسب برای زوج خود هستید، باید به یکسری فاکتورهای خاص دقت نمایید. مهمترین فاکتورهای تعیین کننده ی هدیه ی عالی به صورت زیر است:

تعیین بودجه:
همه اولین چیزی که برای خرید کادو به آن فکر میکنیم، بودجه کادو است. توصیه می کنم از چند ماه قبل شروع به پس انداز کردن کنید تا بودجه ی خوبی برای این روز داشته باشید. روش دیگر برای افزایش بودجه، خرید کادو چند ماه قبل از ولنتاین است. چند روز مانده به ولنتاین قیمت بسیاری از کادوهای ولنتاین افزایش می یابد.

بررسی کادوی مناسب:
در قسمت بالا به شما راه های خوبی برای انتخاب کادوی مناسب گفته شده است. چند کادو در نظر بگیرید و شروع به بررسی آنها در انواع سایت ها کنید. اگر به فکر کادوی عالی از سایت معتبر هستید، حتما به سایت شهرمون سر بزنید.

جستجوی تخفیف های آنلاین:

بعضی سایت ها و مغازه ها در دوران ولنتاین و یا قبل از ولنتاین بر روی اجناس خود تخفیف های خوبی می گذارند. به این سایت ها سر بزنید و اگر کادوی مورد نظر را پیدا کردید، تردید نکنید و سریع بخرید.

انتخاب بهترین هدیه:

اگر چند ایده برای کادو دارید و هر کدام را با قیمت خوب پیدا کردید حالا نوبت به انتخاب بهترین آن است. برای این کار به سلیقه و علایق زوج خود بنگرید. سپس رنگ جنس را در نظر بگیرید. اگر لباس انتخاب می کنید، سایز مناسب را پیدا کنید و شروع به خرید نمایید.

راهنمای پوشیدن لباس ولنتاین

همانطور که در قسمت های بالا توضیح داده شد به منشا ولنتاین و نحوه ی خرید کادوی ولنتاین پرداختیم. برای روز ولنتاین تنها آماده کردن تم مهمانی یا کادوی دلربا کافی نیست. روز ولنتاین فقط به برنامه ریزی نیاز ندارد بلکه باید آماده ی دیدار با یار خود باشید. شما هرگز فرصت دومی برای ایجاد یک برداشت اول ندارید. اگرچه اولین برداشت ها فقط مربوط به ظاهر نیست، اما ظاهر نقش کلیدی در درک دیگران از ما دارد. اولین و مهمترین چیزی که در نگاه اول به چشم ما می آید، لباس شخص است. اگر بهترین و مناسب ترین لباس برای قرار ولنتاینی خود بپوشید، تاثیر حرف ها و کادوی خود را چندین برابر می کنید. برای انتخاب لباس خود نه تنها باید به شرایط آب و هوای منطقه ی خود دقت کنید بلکه باید لباس مناسبی جهت افزایش جذابیت و اعتماد به نفس خود انتخاب کنید. از این رو در قسمت زیر راهنمای پوشیدن لباس برای ولنتاین به شما عرضه شده است:

لباس برای قرار شام در رستوران

اگر برای ولنتاین در یک رستوران مجلل با همسرتان شام می خواهید بخورید، اولین چیزی که باید به ذهنتان می اید یک غذای خوب و یک محیط آرام است. برای اگر می خواهید برای شام رسمی بروید، این شامل یک پیراهن مردانه، یک جفت شلوار مناسب، یک کت و یک جفت کفش مجلسی رسمی مردانه است. برای شام غیر رسمی می توانید یک کاپشن جیر با شلوار جین را ترجیح دهد. برای بانوان پوشیدن لباس بسیار مهم است. برای خانم ها پوشیدن پیراهن توصیه می شود و اگر هوا سرد باشد کاپشن چرم یا کت روی پیراهن بهترین انتخاب است.

لباس برای سفر به خارج از شهر

اگر شما جز آنهایی هست که به خارج از شهر برا صعود قله کوه می روید و یا به فکر ماجراجویی در دل طبیعت هستید باید لباس های کژوال و راحت مانند شلوار جین تیشرت، کاپشن و یا پولوشرت مردانه مناسب را تهیه کنید. حتما با خود لباس گرم اضانی ببرید. برای این مکان ها به فکر استفاده از انواع بوت زنانه و نحوه ست کردن آن نباشید بلکه بیشتر کفش ورزشی یا کوهنوردی به کار شما می آید.

لباس راحتی در خانه

برای قرار ولنتاین در خانه می توانید از راحت ترین و جذابترین لباس های خود مانند پیژامه ها و لباس های راحتی و دوست داشتنی استفاده کنید. فکر نکنید چون در خانه تنها هستید، نیاز به لباس مجلسی پوشیدن نیست، بالعکس شما موقعیت عالی برای جذب پارتنر خود دارید. حتما از لباس زیرهای فانتزی و زیبا نیز استفاده نمایید.

لباس ولنتاین برای سفر کوتاه

اگر شما سفر چند روزه کوتاه برنامه ریزی کرده اید، برای تهیه ی لباس ابتدا باید شرایط آب و هوایی منطقه را در نظر بگیرید. سپس به جایی که می مانید فکر کنید. اگر هتل رزرو کرده این علاوه بر لباس های غیر رسمی به برداشتن لباس های راحتی نیز فکر کنید. برای آقایان به همراه داشتن حداقل یک پیراهن و شلوار جین مردانه ضروری است. خانم ها نیز بستگی به نوع فصل می توانند چند هودی و سویشرت زنانه به همراه شلوار جین یا کتان بردارند.

لباس ولنتاین برای جشن گرفتن با دوستان :

برای تهیه ی لباس ولنتاین جهت جشن کردن با دوستانتان باید این دقت کنید که شما میزبان هستید و یا به عنوان مهمان به مجلس می روید. برای مهمانی رفتن میتوانید از لباس های با تن رنگی خاص مانند لباس های قرمز و یا صورتی استفاده کنید و یا از سنجاق و یا اکسسوری های مرتبط با ولنتاین مانند سنجاق قلب و یا عینک های آفتابی شکل قلب و اکسسوری زنانه زیبا استفاده کنید. به عنوان میزبان سعی کنید از پیراهن های بلند و لباس های کژوال مانند پیراهن های گل گلی استفاده کنید. این کار باعث ناراحتی ما شده و بر تحرک شما می افزاید.

انواع مد لباس برای ولنتاین
ایده های جذاب برای لباس ولنتاین

ولنتاین برای مجرد ها

روز ولنتاین می تواند یک زمان چالش برانگیز و تنها برای مجردها باشد، اما راه های زیادی برای لذت بردن و جشن گرفتن از آن روز، حتی بدون شریک عاشقانه وجود دارد. فکر نکنید تنها بودن به معنای لذت نبردن از اوقات است. در اینجا چند ایده ی جذاب برای جشن گرفتن ولنتاین با خود وجود دارد:

  • از چند روز قبل برای خود هدیه ولنتاین را تدارک ببینید.
  • حتما از خودتان پذیرایی کنید، برای مثال به فکر تدارک دیدن یک غذای خوب، یک کتاب یا فیلم جدید، یا یک روز آبگرم آرامش بخش باشید.
  • زمانی را با دوستان یا اعضای خانواده بگذرانید و این روز را با افرادی جشن بگیرید که به شما اهمیت می دهند و از شما قدردانی می کنند.
  • کاری محبت آمیز و متفکرانه برای دیگران انجام دهید، مانند کار داوطلبانه، کمک به خیریه، یا ارسال کارت یا هدیه برای عزیزان.
  • از فرصت استفاده کنید و در مورد شادی و رفاه خود فکر کنید و در نظر بگیرید که چه کاری می توانید برای بهبود سلامت روحی و جسمی خود انجام دهید.
  • آزادی و استقلال ناشی از مجرد بودن را در آغوش بگیرید و از فرصت ها و تجربیات زیادی که زندگی ارائه می دهد لذت ببرید.

سخن آخر

روز ولنتاین ایرانی برای همه مردم کشور ما مهم است. در این روز نه تنها عاشقان به یکدیگر عشق می ورزند، بلکه بهانه ی خوبی برای نشان دادن احساسات شما به خانواده خود است.

برای این روز عموما کادوی ولنتاین کلیشه ای همچون گل، کارت پستال، خرس، شکلات و …. کادو داده می شود؛ اما بسیاری نیز به دنبال خرید کادوی ولنتاین ناب برای پاتنر خود هستند. با خواندن این مقاله دیگر به راحتی می توانید بهترین کادوی ولنتاین را بخرید و با پوشیدن لباس مناسب به فکر جشن ایده آل برای خودتان باشید.

سوالات متداول ولنتاین:

  • تاریخ ولنتاین چه روزیه؟

هر ساله ولنتاین در ۱۴ فوریه معادل با ۲۵ بهمن جشن گرفته میشود. تاریخ دقیق ولنتاین برای امسال نیز ۱۴ فوریه ۲۰۲۳ یا معادل ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ میباشد.

  • کادو ولنتاین چی بخریم ؟

گل، شکلات، جواهرات و قرار های عاشقانه از محبوبترین کادو های ولنتاین هستند که بین پسر ها و دختر ها محبوب میباشد.

  • چه گلی مناسب ولنتاین میباشد ؟

گل های رز، نیلوفر و میخک از گل های سنتی و محبوب برای هدیه دادن در روز ولنتاین میباشند.

شاید بپسندین

نظر بدین