خانه زنانهراهنمای مد خانم ها مراحل درست پاک کردن آرایش

مراحل درست پاک کردن آرایش

توسط آرزو سیری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
مراحل پاک کردن آرایش
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه

پاک کردن آرایش کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما به آن سادگی که تصور می‌کنید نیست. شما ممکن است اشتباهاتی را در پاک کردن آرایش مرتکب شوید و این کار سبب ایجاد مشکلاتی در پوست شما شود.

تصور کنید که یک شب را با دوستانتان گذرانده‌اید و سرانجام بعد از یک روز طولانی و سخت به خانه بازگشته‌اید. چگونه برای خواب آماده می‌شوید؟ احتمالاً ابتدا سنجاق‌ها را از موهایتان بیرون آورده و دندان‌های خود را مسواک می‌زنید. اما در مورد آرایش خود چه می‌کنید؟ اگر مانند بیشتر خانم‌ها هستید، احتمالاً یک دستمال مرطوب را برداشته و آرایش خود را پاک می‌کنید. بعد از استفاده از دستمال مرطوب، احتمالاً احساس می‌کنید که بیشتر نه بلکه از همه آرایش خود را خلاص شده‌اید.

آنچه ممکن است متوجه نشوید این است که استفاده منظم از دستمال مرطوب ممکن است بیشتر از فایده‌هایی که دارد به پوست شما آسیب برساند.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده از دستمال مرطوب برای از بین بردن آرایش بهتر از خوابیدن با آرایش است.

اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش:

ما در زیر روش‌های درست و غلط پاک کردن آرایش را برای کمک به شما در تمیز و سالم نگه داشتن پوست آورده‌ایم.

  1. استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش
    دستمال مرطوب شاید محصول عالی برای پاک کردن آرایش از سطح پوست شما باشد، اما برای مواد آرایشی جمع شده در منافذ پوست کار زیادی نمی‌کند. بعلاوه، اگر از دستمال مرطوب روغنی برای پاک کردن پوست خود استفاده می‌کنید، ممکن است پوست خود را بیشتر چرب کنید و سبب ایجاد آکنه شوید.
  2. باز گذاشتن موها
    عقب کشیدن موهایتان قبل از شستن صورت فقط به این دلیل نیست که موها را از صورت خود دور نگه دارید. با کشیدن موهای خود به عقب قبل از تمیز کردن صورت، پوست اطراف خط موی خود را نیز تمیز خواهید کرد.
  3. شستن صورت در یک مرحله
    حتی اگر احساس می‌کنید پاک کننده آرایش شما بهترین کیفیت را دارد، باز هم ممکن است ناخالصی‌هایی روی پوست شما باقی بماند. نکته اصلی برای از بین بردن کامل آرایش و پاکسازی پوست این است که، دوبار صورت خود را بشویید تا پوست شما تمیزتر شود.
    در طی شست‌وشو، حتما پوست خود را ماساژ دهید تا گردش خون را افزایش داده و چهره خود را سالم و درخشان کنید.
  4. مالش دادن به جای خیساندن
    از مالش بیش از حد پوست، به ویژه در مناطق حساس مانند پوست اطراف چشم، خودداری کنید. برای پاک کردن آرایش چشم، یک پد پنبه‌ای را به مواد پاک کننده آرایش آغشته کنید و آن را برای مدت ده ثانیه روی چشم خود نگه دارید تا آرایش را به آرامی پاک کند.
    نکته مهم دیگری که باید هنگام پاک کردن آرایش به خاطر بسپارید این است که کمی زمان برای این کار بگذارید. اگرچه به نظر می‌رسد یک اسکراب سریع بهترین راه برای انجام کار است، اما بهتر است اجازه دهید محصول پاک کننده آرایش به آرامی کار خود را انجام دهد. اصطکاک می‌تواند به پوست ظریف آسیب برساند و باعث تحریک شود.
  5. استفاده از محصول نامناسب
    آب اساس زندگی است و همچنین راز پاک کردن آرایش و آلودگی. در این جا بحث ما در مورد آب میسلار است. آب میسلار نه تنها راهی سریع و آسان برای از بین بردن آرایش و ناخالصی‌ها است، بلکه برای پوست شما ملایم است و برای انواع پوست مناسب است.
    آب میسلار برای دهه‌ها یک راز مراقبت از پوست بوده است. آب میسلار متشکل از هزاران میسل کوچک (مولکول‌های روغن) معلق در آب است که به عنوان آهنربا برای از بین بردن روغن، آلودگی و آرایش از پوست شما عمل می‌کند.
    برای استفاده از آب میسلار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پنبه را به آب آغشته کرده و صورت خود را پاک کنید. بدون مالش دادن شدید پوست!

خرید محصولات آرایشی از فروشگاه شهرمون

مراحل درست پاک کردن آرایش:

برای پاک کردن آرایش خود به روش صحیح مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا از چشمان خود شروع کنید
    پوست چشم بسیار حساس است، بنابراین هنگام پاک کردن آرایش در اطراف چشمان خود بسیار ملایم باشید. کشیدن پوست اطراف چشم می‌تواند منجر به تحریک و افزایش چین و چروک شود. هنگام تمیز کردن آرایش چشم، یک پد پنبه‌ای را به آب میسلار یا پاک کننده آرایش آغشته کنید و قبل از اینکه آرایش را به آرامی پاک کنید، آن را برای چند ثانیه بر روی چشم خود قرار دهید.پاک کردن آرایش چشم
  2. رژ لب خود را پاک کنید
    در مرحله دوم به سمت لب خود بروید، یک پد پنبه‌ای را در آب میسلار یا روغن پاک کننده خیس کنید و آن را به آرامی روی لب‌های خود بکشید.پاک کردن آرایش لب
  3. . صورت خود را تمیز کنید
    روی پوست خود چند قطره روغن پاک کننده بزنید. روغن تمایل به جذب مواد آرایشی چرب دارد، بنابراین استفاده از یک روغن پاک کننده روی پوست می‌تواند به از بین بردن آرایش‌های سنگین کمک کند و در عین حال پوست شما را تغذیه کرده و رطوبت طبیعی آن را دوباره بازگرداند. کافی است چند قطره روغن پاک کننده را روی یک پنبه قرار دهید و در صورت لزوم آن را به آرامی روی پوست خود بمالید.

خرید پاک کننده آرایش دو فاز استودیو میکاپ

پاک کردن آرایش صورتقبل از تمیز کردن مقداری بخار را به پوست دهید. بخار منافذ پوست شما را باز می‌کند، نفوذ مواد شوینده به عمق پوست را آسان می‌کند و آرایش و باقی مانده‌های مواد را از بین می‌برد.

مراحل بعد از پاک کردن آرایش

  1. پس از پاکسازی پوست از تونر استفاده کنید. از تونر معمولاً برای از بین بردن روغن اضافی پس از تمیز کردن پوست استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به روند پاک سازی سریع پوست و به از بین بردن آلودگی‌هایی که ممکن است پس از شستن صورت باقی بماند کمک کند.
  2. هنگامی که همه آرایش خود را پاک کردید، استفاده از مرطوب کننده شبانه برای کمک به برگرداندن رطوبت طبیعی پوست و محافظت از آن در طول شب ضروری است. در حالی که پوست هنوز مرطوب است، بلافاصله بعد از تمیز کردن پوست از مرطوب کننده استفاده کنید این کار به شما در حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

بریم با صفر تا صد لوازم آرایشی آشنا بشیم؟

شاید بپسندین

2 نظر

5 دلیل اصلی برای پاک کردن آرایش قبل از خواب - مجله اینترنتی مد و لباس شهرمون 1400-04-01 - 3:29 ب.ظ

[…] بریم با مراحل درست پاک کردن آرایش آشنا بشیم؟ […]

پاسخ دادن
وازلین و تاثیرات شگفت‌انگیز آن - مجله اینترنتی مد و لباس شهرمون 1400-03-30 - 1:31 ب.ظ

[…] بریم با مراحل درست پاک کردن آرایش آشنا بشیم؟ […]

پاسخ دادن

نظر بدین