خانه مردانهراهنمای مد آقایان انتخاب رنگ مناسب لباس برای انواع رنگ پوست

انتخاب رنگ مناسب لباس برای انواع رنگ پوست

توسط توحید رضائی
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

رنگها میتوانند به ما جذابیت ببخشند همانطور که میتوانند از ما یک فرد ژولیده و بی سلیقه بسازند. اکثر ما میدانیم که با تغییر در انتخاب های همیشگی رنگ لباسمان و ارائه چند رنگ جدید چقدر میتوانیم به زیبایی استایلمان اضافه بکنیم . پیدا کردن رنگ مناسب برای رنگ پوستمان ، همانند پیدا کردن مدل موی مناسب برای شکل صورتمان است. با همه ی مطالب موجود در اینترنت به نظر میرسد انتخاب رنگ مناسب برای پوست شما ظاهرا کار ساده ای باشه ولی نه در عمل . به خصوص با چنین طیف های رنگارنگی که پیشنهاد میشه و میتونه کار شما رو سختتر بکنه . اما به این سختی هم نیست که بگوییم میخواهیم گندم را از کاه جدا کنیم .

احتمالا الان خیلی از شما مخالفت کنید و بگویید ” نمیخواییم که آپولو هوا کنیم خب قبل از خرید لباس اونو تو اتاق پرو جلوی آینه میپوشیم و هم سایزش و هم رنگشو چک میکنیم و نیازی به این همه مسخره بازی نیست ” که تا حدودی هم حق دارید . اما اگر میخواهید در زمان خریدتان کمی صرفه جویی کنید و یا خرید اینترنتی لباس مطمئن تری داشته باشین ، پس ارزشش را دارد که با چند قاعده اساسی در مورد رنگ پوستتان آشنا شوید.

اطمینان داشته باشید اگر رنگ چهره تان را به خوبی بشناشید و بدانید کدام رنگ برایتان مناسب است ، این تن رنگ ها و این مطالب یه جایی به دردتون میخوره.

برای گام اول بهتره :

همه نتایجی که از تست های اینترنتی با یک سری الگوریتم های پیچیده به شما داده شده و عادت های همیشگی را فراموش کنید . همچنین افرادی که شما را به اشتباه راهنمایی میکنند و در خیال خود فکر میکنن که کمک بزرگی بهتون کردند را واقعا کنار بگذارید.
حال بریم سراغ اینکه ” رنگ پوستم چه رنگی است؟ و چه رنگی مناسب من است؟ “

میرسیم به گام دوم:

برای اینکه بفهمیم چه رنگ هایی قراره رنگ اصلی کمد شما رو تشکیل بده باید تعیین کنید پوستتون چه رنگی است برای این کار نگاهی به ساعد خود بیاندازید . کدوم یکی رنگ پوست شماست؟ سفید یا بور، معمولی یا سبزه و یا سیاه و تیره ؟
اگر تا این مرحله با ما موندین معلومه از اون دسته افراد هستین که به نحوه لباس پوشیدنتون توجه میکنید . پس ادامه رو بخونید تا بدونید کدوم رنگا مناسب شماس و کدوم رنگا مناسبتون نیستن !

پوست سفید یا بور

اگر همیشه به دنبال سایه هستین تا بتونید از نور خورشید در امان بمانید یا روی صورتتون کک و مک زیاده و یا حداقل موهای قرمز، قهوه ایی خرمایی و روشن دارید ، پس به احتمال زیاد شما مفتخر به داشتن پوست سفید هستید .

رنگ مناسب برای پوشیدن

اگر شما دارای چهره و پوستی سفید یا بور هستین پس انتخاب شما باید رنگهایی باشد که با رنگ پوستتان در تضاد است و به معنای واقعی کلمه به رنگ چهرتون رنگ میبخشن .
توصیه میکنیم لباس های خود را پیرامون رنگهای تیره تر که بشه با رنگ های روشن هم ترکیب کرد انتخاب کنید.
ازرنگ های تیره تر مانند خاکستری ، شرابی ، سبز تیره و یا سایه های آبی تیره و قهوه ایی که همگی کارایی خوبی برای شما خواهند داشت استفاده کنید ، چرا که کاملا با رنگ چهرتون در تضادند و به چهره شما جان میبخشند .

رنگ هایی که نباید بپوشیم

قطعا انتخاب رنگ های روشن اشتباه است چرا که شما را شبیه به یک روح میکند.
همچنین از انتخاب رنگ های روشن و سایه های پاستیلی اجتناب کنید زیرا این رنگ ها شما را بیشتر رنگ پریده نشان میدهند . این موضوع در مورد رنگ های خنثی مانند سفید ، بژ روشن یا طوسی هم صدق میکند به جای این رنگها ، سایه های با شکوه مانند رنگ شنی ، شتری و رنگ های خاکی و خاکستری بپوشین .
البته به هیچ وجه منظورمان این نیست که رنگ هایی که دوستشان دارید را کنار بگذارید بلکه در کنار رنگ های روشن از رنگ های تیره تر هم استفاده کنید .
قرمز، رنگی که خیلیا عاشقشن ، اما این رنگ برای کسانی که پوست سفید همچون مرمر و لپ های گلگون شده ایی دارند زیاد مناسب نیست . رنگ های قرمز مایل به بنفش و زرشکی جایگزین خوبی برای رنگ قرمز یا طیف های صورتی است.

پوست معمولی یا سبزه

اگر شما دارای پوست زیتونی رنگ یا سبزه هستید زیر نور آفتاب برنزه میشود تا اینکه سرخ بشین !
این نوع رنگ پوست به عنوان رنگ چهره گرم شناخته میشود که طیف وسیعی از رنگها برایش مناسب است در مقایسه با چهره های سرد .

چه رنگی بپوشیم؟

با اینکه اکثر رنگ ها با پوست سبزه سازگاری دارند اما بهترین گزینه انتخابی شما از رنگهای روشن تر و یا تیره تر از رنگ پوستتان میباشد . اگر انتخاب رنگ های روشن مد نظرتون هست پس رنگ بژ روشن بهتر از سفید است یا میتوانید رنگ ارغوانی تیره رو جایگزین رنگ بنفش کنید.
برای مثال ما یک پالت رنگی سبک و لایت رو همراه رنگ سفید به شما پیشنهاد میکنیم که به وضوح رنگ پوستتونو برجسته نشون میده .همچنین در فصلهای گرم سال لباس های سفید و رنگ روشن را فراموش نکنید ،زیبایی خاصی به استایل و رنگ پوستتون میده .

چه رنگی نباید بپوشیم؟

از آنجا که رنگ پوستتون ته زمینه زرد یا سبز دارد باید از پوشیدن رنگ هایی که زیادی به تن پوستتون نزدیکه مثل این دو رنگ ، دوری کنید.
باید همه تلاشتان را بکنید تا از رنگ هایی که آمیزه ایی از رنگ پوستتان هستند فاصله بگیرید مانند رنگ پسته ایی ، خردلی و قهوه ای مایل به قرمز.
اگر هم میخواین یک کار جسورانه انجام بدین و کلا پاستلی یا سفید بپوشین بهتره ترجیحا کمی پوستتون رو برنزه کنید بجای اینکه سبزه باشه .

پوست سیاه

بسیار شبیه به کسانی است که پوست سبزه دارند . کسانی که پوست تیره یا سیاه دارند انگار در قرعه کشی ژنیتیکی برنده شدند و با دست باز، بدون هیچ ترس و تردیدی میتوانند هر رنگی را که دوست دارند انتخاب کنند .

چه رنگی بپوشیم؟

رنگ پوست شما کاملا مناسب قرار گرفتن کنار انواع رنگ ها و سایه هاا و جفت شدن با آنهاست . چراکه نگرانی هایی که برای پوست سفید و سبزه وجود دارد برای شما اصلا معنا ندارد . میتوانید هر رنگی را انتخاب کرده و بپوشید .
درسته داشتن مجوز برای پوشیدن رنگ های روشن همچون سبز یشمی یا آبی لاجوردی عالی است اما توجه داشته باشید که تعادل را در رنگ لباستان با انتخاب یک رنگ تیره تر برای شلوار یا پیراهنتان حفظ کنید . مثلا انتخاب دو رنگی که مکمل هم هستن نه متضاد هم ، میتواند عالی باشد .

چه رنگی نباید بپوشیم؟

قهوه ای اصلا رنگ خوبی برای شما نیست . پوشیدن قهوه ایی برای شما همانند پوشیدن رنگ های روشن برای پوست سفید است . قهوه ای نمیتواند تضاد کافی با پوست تیره به وجود آورد .
به نظر میرسه اگه لباس قهوه ایی رنگ بپوشید پوستتون یه حالت خون مردگی به خودش بگیره .
با اینکه رنگ مشکی و سرمه ایی دو رنگ اصلی برای استایل رسمی و مجلسی هستند و کمد اکثر آقایان پر از کت و شلوار های این رنگی است اما شمایی که پوست تیره دارید بهتره یکم از این رنگها فاصله بگیرید تا بتونید حداکثر سازگاری رو با رنگ پوستتون ایجاد کنید .

حرف آخر …

با همه این حرفا نمیگیم که همیشه به نمودار رنگی وابسته باشید و نحوه لباس پوشیدن خودتون رو حتما بر اساس تن پوستتون تعیین کنید . چرا که هر کس با استایلش خودش رو بیان میکنه .
ما همیشه به مشتریامون توصیه میکنیم در اولویت ، رنگی رو که دوست دارند و بهشون اعتماد به نفس میده انتخاب کنند اما رنگ های دیگه رو هم به کل ، کنار نگذارند و تنوع رنگ ها رو در لباس هاشون فراموش نکنند 😉

شاید بپسندین

نظر بدین