خانه مردانه 5 کفش برتر ارائه شده در هفته مد پاریس 2020

5 کفش برتر ارائه شده در هفته مد پاریس 2020

توسط مرضیه حیدری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
بهترین کفشهای هفته مد
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

در ژانویه امسال هم همانند سالهای پیش، هفته مد پاییز/ زمستان 2020 در شهرزیبای پاریس برگزار شد. مثل هر هفته مد، این هفته نیز شاهد حضور کتانی‌های پر ادعا از طراحان مطرح بودیم. همانطور که سال گذشته برخی از کفشها با نامهای معمولی به اضافه چند کفش شگفت آور، سر و صدای زیادی به پا کردند. این روند ادامه یافت و به رانوی PFW20 هم منتقل شد؛ که نشاندهنده بازگشت مشارکتی طراحانی همچون Kiko Kostadinov (کیکو کوشتادینوف)، sacai (ساکای) و پادشاه همکاریهای موفق، ویرجیل آبلو بود.

ما در این پست سعی داریم 5 مجموعه از بهترین کفشهایی که در این هفته مد و در میان این حجم از کالکشن‌های پر زرق و برق، بیش از هر چیزی توجه مخاطب را به خود جلب کردند معرفی کنیم. هنگامی که نوبت به انتخاب بهترین کفشها از بین این همه رقیب و برندهای معروف رسید. لزوما به اسم برند و کیفیت کفش توجه نکردیم چرا که بدون شک هر برندی که در هفته‌های مد شرکت میکند بهترین عملکرد و با کیفیت ترین محصول خود را به نمایش میگذارد.

با این حساب معیار ما برای انتخاب بهترین کفشها چه بود؟؟
ما به تاثیر ذاتی کفش توجه کردیم. به تاثیری که هنگام ارائه بر روی مخاطب گذاشت. شاید کفشی در حین سادگی یادآور لحظه خاصی از زندگی یک طراح باشد.

همراه ما باشید تا با این 5 مجموعه آشنا شویم.

Valentino x Onitsuka Tiger Mexico 66 SD Sneaker

بهترین کفش 2020 هفته مد والنتینو

امسال شاهد یک اتفاق غیر منتظره اما خوشایند در رانوی پاییز/ زمستان 2020 بودیم آن هم همکاری مشترک Valentino با Onitsuka Tiger بود. همکاری بر روی کفش کلاسیک Mexico 66 و درج لوگوی والنتینو بر کناره کفش، میتواند از شگفت آورترین کفشهای نمایش داده شده در طول هفته باشد. گذشته از تزئینات مضاعف بر روی زبانه، میانه و کفی کفش، این دو برند با اضافه کردن چرم پرمیوم و چاپ دستی لوگوی تجاری والنتینو، سطح کفش را بالا برده‌اند، بدون اینکه اصالت ورزشی خود و کفش را به خطر بیاندازند. چیزی که اینجا بسیار جالبه، این است که رویکرد “هرچه کمتر بهتر” اغلب در دنیای کفشهای مشارکتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ اما والنتینو با سبک مدرن خود از این تراژدی به خوبی استفاده کرده است. ساده تر بگوییم، والنتینو با هزینه و ریسک کم توانسته بیشترین تاثیر را بگذارد.

Raf Simons (RUNNER) collection

بهترین کفش 2020 هفته مد راف سایمون

بیشتر علاقه مندان به مد و فشن و متعصبان کفش، Raf Simons را از هزاران همکاری وی با برندهای مشهور میشناسند. از مهمترین همکاری‌های اولیه او میتوان به احیای کفش Ozweego و ارتقای کفش Stan Smith اشاره کرد. اما این طراح افسانه‌ای اهل بلژیک، این بار با درج اسم خود بر کناره کفشهایش، استقلال خود را به رخ می‌کشد. همچنین او اسم کالکشن پاییز/ زمستان 2020 خود را RUNNER (دونده) میگذارد تا همه شاهد پیشتازی وی در این عرصه باشند. این طرح‌ها هم از لحاظ ساختاری و هم نامگذاری، با جزئیاتی همچون پاشنه‌های بلند، زیپ‌های پشت کفش با اسامی SOLARIS ، ANTEI ، CYLON ORION و 2001 منعکس کننده آینده هستند. استفاده از رنگ‌های جسور و روشن نشان میدهد که این کالکشن چقدر کامل است.

A-COLD-WALL* FW20 In-House Shoes

بهترین کفش 2020 هفته مد یک دیوار سرد

کالکشن ارائه شده برند A-COLD-WALL با طراحی ساموئل راس به نظر میرسد دارای قطعاتی مفهومی و سودمند است و احساس معماری مینیمالیستی را به مخاطب القا میکند. گرچه راس در طی سالهای گذشته به خاطر همکاری‌های متعددش با نایک مورد توجه بوده است. اما در هفته مد پاریس هم با قاطعیت بر روی ساختار کفشهای اولیه خود متمرکز شده است و در ادامه طراحی‌های کفشهای ارائه شده درکالکشن بهار/ تابستان 2020 ، گامی فراتر از طراحی کفش Shard برداشته است. کفشهای راحتی اسپرت و بوتهای چلسی این مجموعه، هر دو لژدار و دارای زیره ناهموار هستند. با این حال کفشی که در تصویر بالا مشاهده میکنید با رویه چرمی انعطاف پذیر و یقه‌ی بلند به همراه یک بند چرمی براق، قابلیت تبدیل شدن به کفش بسکتبال را دارد.
شاید چیزی که در راستای تمایلات صنعتی A-COLD-WALL باشد یک جفت کفش با پوست گوزن و آستر دوزی نئوپرن باشد.

Off-White™ x Air Jordan 5

بهترین کفش 2020 هفته مد آف وایت

تعداد اندکی از طراحان هستند که معنی واقعی همکاری را مانند ویرجیل آبلو درک کرده باشند. مدیر خلاق Off-White یک لیست از همکاری‌های موفق و تلاشهای مشترک خود برای ترغیب مشتریانش منتشر کرد و بدون شک آنچه را که بهترین کفش ورزشی بود با نام Air Jordan 5 برای هفته مد پاییز/ زمستان 2020 ارائه داد. طراحی جدید آبلو با همکاری نایک کفش زیبایی را به وجود آورده است، به خصوص با قرار گرفتن آرم مایکل جردن بر روی زبانه کفش وکف آن، تنوع و زیبایی این کفش را چند برابر کرده است. همچنین دایره‌های روی کفش به اضافه جزئیات فراوان دیگر که در تصاویر کاملا واضح هستند.
این کفشها در طول تعطیلات آخر هفته در زادگاه آبلو یعنی شیکاگو عرضه خواهد شد که نماینده ترکیبی از ورزش، خیابان و هنر هستند.

Dior FW20 Footwear

بهترین کفش 2020 هفته مد دیور

سال 2020 قرار است سال بزرگی برای Dior و کارگردان خلاق آن کیم جونز باشد. اگرچه دیور ازقبل به لطف همکاری پر شور “Air Jordan 1” که در Art Basel میامی به نمایش درآمد، برای “کفش سال” بسیار محبوب است. اما مطمئناً جونز و طراح اصلی کفش مردانه دیور “Thibo ” بر افتخارات قبلی خود تکیه نکرده و همواره به فکر نوآوری هستند. این بار طراحی‌های جونز برای دیور الهام گرفته از آثار برجسته جودی بلوم هستند.
کفش منتخب کالکشن دیور برای 2020، یک جفت کفش ورزشی با نام B25 و طرح چاپی مونوگرام است. یک نوار کوچک مانند یک وصله جدا به کناره کفش اضافه شده است که خاص به نظر میرسد. این کفش، ارتقا یافته کفش محبوب B23 است.
همچنین در این مجموعه، درکنار این کفش ورزشی، چکمه‌های چلسی با زیره‌ی سخت و زیپ‌های فرواوان خود نمایی می‌کنند.

همکاری دیور و شاون استوسی در رو‌نمایی از کالکشن مردانه 2020

شاید بپسندین

نظر بدین