خانه سلامت و زیباییسلامت و زیبایی خانم ها تاثیرات منفی لوازم آرایشی نامناسب روی پوست

تاثیرات منفی لوازم آرایشی نامناسب روی پوست

توسط آرزو سیری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
10 علائم از آسیبهای لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه

قطعا آشنایی با آسیبهای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب خیلی ضروری می‌باشد.
همه ما در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی با سوالاتی در ذهن خود مواجه می‌شویم، که آیا محصول با پوست ما سازگار خواهد بود یا نه؟
محصولی که خریداری می‌کنیم، عوارضی برای پوستمان دارد یا خیر؟
چه علائمی نشان‌دهنده ناسازگاری محصول با پوستمان است؟
استفاده از محصولات نادرست برای نوع پوست شما، اکثر مواقع اتفاق می‌افتد، اما چگونه میتوان دانست که آیا زمان آن فرا رسیده که آن محصول را با جدیدترین محصول در لیست لوازم خود تغییر دهیم؟

برای پاسخ به اینگونه سوالاتی که ذهنتان را درگیر می‌کنند، در این مطلب با ما همراه باشید و با رایج ترین علائم هشدار دهنده مراقبت از پوست آشنا شوید.

آگاهی در زمینه آسیبهای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب، کمک زیادی برای ما در هنگام بروز هرگونه مشکل پوستی خواهد بود.
کارولین هولدسورث، زیبایی شناس و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Nurture Spa می‌گوید:” هر زمان که پوست شما واکنشی را به طور غیرمعمول از خود نشان می‌دهد، یک نشانه برای تجدید نظر در محصولاتی است که استفاده می‌کنید.”
مهم‌ترین گزینه در انتخاب مناسب‌ترین محصول آرایشی و بهداشتی، شناخت پوست به صورت کامل و دقیق می‌باشد.
اگر دوست دارید پوستی زیبا، سالم و شاداب داشته باشید، باید پوست خود را بشناسید یا به اصطلاح دوست پوست خود باشید، تا در انتخاب لوازم آرایشی به مشکل برنخورید.

1. پوست شما خشک شده و لایه برداری میکند

اولین گزینه آسیبهای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب خشکی پوست می‌باشد.
اگر متوجه خشکی شدید و لایه برداری در پوست خود شدید زمان آن است که تغییراتی در لوازم آرایشی خود ایجاد کنید.
محصولاتی که برای شستشوی صورت استفاده میکنید، اغلب حاوی اسیدهای قوی هستند که می‌توانند روی پوست شما تاثیر گذار باشند، بنابراین سعی کنید به این نکته توجه کنید، که اگر پوست شما بیش از حد لایه برداری میکند، احتمالاً از اسیدهای زیادی استفاده می‌کنید.
استفاده از محصولات آرایشی اشتباه می‌تواند وضعیت پوستی موجود شما، مانند خشکی یا حتی چربی را تشدید کند.
اگر پوست شما معمولاً خشک و زبر است، استفاده از بسیاری از محصولات حاوی اسید می‌تواند وضعیت را بدتر کند.

خرید بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی از فروشگاه شهرمون

2. ایجاد راش پوستی

قطعاً راش پوستی می‌تواند، ناشی از عوامل مختلفی مانند برخی از واکنش‌های آلرژیک باشد.
استفاده از برخی محصولات آرایشی نیز در ایجاد واکنش‌های آلرژیک تاثیر گذار هستند. مشکلات آلرژیک پوست که توسط لوازم  آرایش و مراقبت از پوست ایجاد می‌شوند، میتوانند به دلیل مواد نگهدارنده، عطرها یا آکریلات‌های موجود در محصولات آرایشی باشند.
برای درمان به پزشک پوست مراجعه کرده و به کمک او محصول جدیدی را جایگزین محصول فعلی خود کنید.
برای تسریع در بهبود، از محصولات ضد آلرژی استفاده کنید تا التهاب متوقف شود. همچنین، سعی کنید در صورت خارش ناحیه آسیب دیده را خراشیده نکنید.

3. جوش زدن یا تشکیل آکنه روی صورت

جوش زدن، می‌تواند در پاسخ به آسیبهای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب شکل بگیرد، ایجاد برجستگی‌های کوچک و قرمز ممکن است نشان دهد که پوست شما نسبت به چیزی منفی واکنش نشان می‌دهد.
سعی کنید دو یا سه هفته اجازه دهید پوست شما به روال عادی تغییر یابد، زیرا در هنگام ورود محصول جدید، جوش زدن رخ می‌دهد.
هر محصولی را که استفاده می‌کنید ارزیابی کنید و یک بار تغییر دهید. ممکن است یافتن علت جوش زدن‌های شما زمان ببرد، بنابراین سعی کنید صبور باشید.

4. چرب شدن پوست

پوست چرب ممکن است عوامل زیادی داشته باشد، که یکی از آنها می‌تواند استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی باشد.
پوست ما حاوی یک لایه طبیعی روغن است که به عنوان یک سد محافظ عمل می‌کند، بنابراین وقتی پاک کننده‌های اسید دار و کرم‌ها این لایه را بنام stratum corneum از بین می‌برند، پوست بلافاصله وارد حالت ترمیم می‌شود، تا از آن لایه محافظت کند.
غدد چربی شما برای رفع این خشکی چربی بیشتری تولید می‌کند، که می‌تواند منجر به جوش زدن و چرب شدن بیش از حد پوست شود.
برای مقابله با این مسئله، از یک ماسک زغال سنگ در هفته، که به جذب هر روغن اضافی کمک می‌کند استفاده کنید.

5. سوزش پوست

برخی از پاک کننده‌ها و ماسک‌های صورت در هنگام استفاده حسی مانند سوزش یا سوزن سوزن شدن به پوست می‌دهند، درک این نکته ضروری است که بین احساس کمی سوزن سوزن شدن و احساس سوزش دردناک تفاوت زیادی وجود دارد.
چگونه می‌توانیم بگوییم که آیا نیش جزئی، به دلیل فعال شدن مواد تشکیل دهنده محصول است، یا پوست ما در تلاش است تا به ما چیزی بگوید؟
مواد تشکیل دهنده اغلب، اما نه همیشه، دارای اثر سوزن سوزن شدن هستند که لحظه‌ای طول می‌کشد. اگر پوست شما حساس است و چند ساعت بعد از استفاده از محصول و شست‌وشوی صورت خود بازهم دچار سوزش می‌شوید، یا اگر رنگ پوست شما بیش از یک ساعت بعد از استفاده صورتی یا قرمز باقی مانده است، توصیه می‌کنیم استفاده از آن محصول را کنار بگذارید.

برخی از مواد شیمیایی موجود در محصولات می‌توانند، برای پوست‌های ظریف و حساس بسیار قوی باشند، زیرا پوست حساس می‌تواند، با استفاده از برخی از مواد ضروری پوست، احساس سوزش ناخواسته را تجربه کند.
اگر پوست شما سوزش شدیدی هنگام استفاده از برخی محصولات دارد، به نام زیبایی رنج نکشید و آن محصول را کنار بگذارید، زیرا به احتمال زیاد پوست شما برای محصولی که استفاده می‌کنید بیش از حد حساس است.
در هنگام انتخاب محصولات، بیش از حد محتاط باشید. بعنوان مثال، برخی از محصولات ضد پیری می‌توانند برای پوست‌های حساس بسیار قوی باشند، اگر پوست شما به دلیل استفاده از اینگونه مواد در حال سوزش است، یک ماده ضد پیری ملایم مانند ویتامین C را ترجیح دهید.

6. التهاب پوستی

اگر بعد از استفاده از محصولات آرایشی برجستگی‌ها به طور مکرر روی پوست شما ظاهر می‌شوند، احتمال دارد پوست شما ملتهب و تحریک شده باشد و بیشتر برجستگی ها نشانگر حساسیت به یک ماده نیستند.
برای جلوگیری از خطر تحریک، تمام برچسب‌های محصول خود را بررسی کنید، تا مطمئن شوید که لوازم آرایشی شما غیر کومدوژنیک است.
برخی محصولات دارای موادی مانند اکسی بنزون هستند، که ممکن است هنگام استفاده یک واکنش شبیه به اگزما ایجاد کنند، این محصولات برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند، گزینه مناسبی نیستند.

7. کهیر پوستی

مانند راش پوستی، کهیر نیز از علائم هشدار دهنده دیگری است که احتمالاً از محصولات اشتباه استفاده می‌کنید. کهیر که اغلب شبیه جوش‌های قرمز است، می‌تواند نتیجه واکنش بدن شما به مواد تشکیل دهنده موجود در محصولات آرایشی باشد.
در حالت عادی کهیر پس از مدتی تمایل به از بین رفتن دارد، اگر وضعیت شما در چند روز بهبود نیافته باشد، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد.
برای دیدن اینکه آیا کهیر شما نتیجه استفاده از محصولات نادرست است، بهتر است که استفاده از محصولات آرایشی خود را به طور کامل متوقف کنید و سپس از متخصص پوست خود کمک بگیرید.
افراد می‌توانند نسبت به مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست حساسیت داشته باشند، بنابراین احتمالا کهیر می‌تواند رخ دهد. این واکنش نشان دهنده آن است، که شما باید استفاده از محصول را قطع کنید.

مشاهده و خرید بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی از فروشگاه شهرمون

8. خارش پوست

رایحه‌ها، یکی از مهم‌ترین مهاجمان موجود در برخی محصولات زیبایی هستند و می‌توانند باعث خارش و سوزش پوست شوند.
اگر بعد از استفاده از کرم جدید یا شستشوی صورت با محصولات بهداشتی، پوست شما به شدت قرمز شده و خارش شدید داشت، با متخصص پوست خود صحبت کنید.
اگر پوست شما دچار خارش و قرمزی شده است، ممکن است به یک ماده آلرژی‌زا واکنش نشان داده باشد.
بررسی کنید تا ببینید که آیا محصولی که از آن استفاده می‌کنید معطر است؟
در صورت گرفتن پاسخ مثبت، سعی کنید از آن استفاده نکنید، زیرا معمولاً عطر یکی از دلایل واکنش آلرژیک است.

9. احساس تنگی و کشیدگی در پوست

کشیدگی پوست نیز می‌تواند نشانگر این باشد که محصول جدیدی که استفاده می‌کنید، مناسب پوست شما نیست.
به ویژه استفاده از پاک کننده‌های اشتباه، می‌تواند روغن‌های محافظ طبیعی پوست شما را از بین ببرد و باعث کم آبی، سوزش و خشکی پوست شما شود.
برای غلبه بر پوست تنگ، بهتر است به دنبال محصولاتی با pH متعادل باشید تا به آرامی در درمان پوستتان به شما کمک کنند.
کشش پوست را نادیده نگیرید، زیرا ممکن است سلامت پوست را مختل کند و باعث افزایش تولید روغن، منافذ باز و چین و چروک شود. اگر بعد از پاکسازی پوست احساس سستی در پوست خود می‌کنید، به دنبال محصولاتی باشید که دارای pH متعادل بوده و حاوی سورفکتانت‌های ملایم و طبیعی باشند.

10. ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی پوست

لکه‌های قهوه‌ای، معمولاً در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب ایجاد می‌شوند، اما اگر با استفاده از ضد آفتاب نیز این مشکل برای شما وجود داشته باشد، شاید زمان آن رسیده باشد که به طور کلی در مورد ضد آفتاب خود تجدید نظر کنید.

این مطلب جهت آشنایی دوستان عزیز با علائم استفاده از محصولات نامناسب پوستشان می‌باشد، امیدواریم شناخت این علائم کمکی برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی باشد.

شناخت محصولات آرایشی و بهداشتی کرولتی فری 💅💄

شاید بپسندین

نظر بدین