خانه مناسبت ها بلک فرایدی یا جمعه سیاه چه روزی است؟

بلک فرایدی یا جمعه سیاه چه روزی است؟

توسط مرضیه حیدری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
جمعه سیاه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه

احتمالا با شنیدن جمعه سیاه ذهنتان به سوی افکار منفی و خشونت آمیز سوق پیدا کند؛ اما بر خلاف اسمش، جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی یک روز هیجان انگیز برای عاشقان خرید در سرتاسر جهان میباشد. چرا که در این روز فروشگاه‌های مختلف از کوچک و بزرگ بر اجناس خود تخفیف‌های ویژه و شگفت انگیز میگذارند تا کم و کاستی‌های یک سال کاری خود را جبران کنند. همچنین برای خریداران نیز این یک فرصت استثنایی برای تامین نیازهایشان میباشد.

تاریخچه جمعه سیاه

جمعه سیاه چیست و از کجا میآید؟
جمعه سیاه (Black Friday) حراج بزرگیست که در روز بعد از شکرگذاری در آمریکا برگذار میشود و مصادف با آخرین جمعه ماه نوامبر بوده و به نوعی آغاز فصل خرید کریسمس محسوب میشود. آمریکای شمالی محل اصلی این رویداد مهم است هر چند که با گذشت زمان این سنت مهم به بقیه کشورها هم پا گذاشته است. همچنین چند سالی است که جمعه سیاه توسط فروشگاه‎های آنلاین و دیجیتال مارکتینگ وارد ایران شده و کم کم برای مردم شناخته میشود.
این روز شلوغترین روز هم برای فروشندگان وهم خریداران است تا جایی که بیشتر فروشگاه‌ها از نصف شب فروشگاه خود را به روی خریداران باز میکنند و در سال‌های اخیر، این اتفاق بیشتر از یک روز طول میکشد.

علت نامگذاری جمعه سیاه:
دلایل مختلفی برای نامگذاری این روز ذکر شده است که آوردن یک علت اصلی برای آن دشوار است وغالبا هم دلایل ناخوشایندی هستند. دلایلی همچون رکود اقتصادی در 24 اکتبر 1992 یا قانون حسابداری بین حسابدارن… همچنین ترافیک و ازدحام در خیابان‌ها، خشونت و جرم در فروشگاه‌ها که باعث کشته و زخمی شدن چندین نفر در سالهای گذشته شده، یکی از دلایلیست که پلیس این روز را “جمعه سیاه” نامیده است.
با اینکه بسیاری از رسانه‌ها و بازاریان سعی کردند اصطلاح این روز را تغییر دهند و کلمه سیاه را از آن حذف کنند اما موفق نشدند و « جمعه‌سیاه، سیاه باقی ماند » و امروزه مردم این روز را یک فرصت طلایی برای خرید میدانند و از آن به خوبی یاد میکنند.

جمعه سیاه

بلک فرایدی در 2023 و فروشگاه شهرمون

امسال بلک فرایدی در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ معادل جمعه، ۳ آذر ۱۴۰۲ خواهد بود و در سرتاسر جهان برگزار میشود. فروشگاه شهرمون هم طبق سال‌های گذشته و همانند سایر فروشندگان جهان، تخفیفات ویژه‌ای را برای این جمعه سیاه در نظر گرفته است.

به احتمال زیاد این فروش ویژه زودتر و از یک آذر در فروشگاه شهرمون آغاز میشود و شما میتوانید قبل از دیگران سفارشات خود را به سبد خریدتان اضافه کنید و هنگام تسویه از کدهای تخفیف برخوردار شوید.
همچنین میتوانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام شهرمون یا عضو شدن در خبر نامه واجازه دادن ارسال نوتیفیکیشن، جزو اولین افرادی باشید که از تخفیف‌ها مطلع میشوید؛ چرا که ممکن است تا بجنبید محصولات ویژه تمام شود.
راستی همکاران ما تا 11 شب آماده پاسخگویی از طریق تلفن و پشتیبانی آنلاین هستند و میتوانید هرگونه سوالی داشتید مطرح نمایید.
پیشنهاد می‌کنیم بلک‌فرایدی رو با ما باشید تا لذت واقعی خرید را احساس کنید.

جمعه سیاه شهرمون

مشاهده و خرید از بهترین برندها در فروشگاه شهرمون

شاید بپسندین

نظر بدین