خانه سلامت و زیباییسلامت و زیبایی آقایان بهترین خودتراش های مردانه و نحوه نگهداری آنها

بهترین خودتراش های مردانه و نحوه نگهداری آنها

توسط آرزو سیری
خودتراش مردانه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه

اصلاح صورت از آیین قدیمی در بین مردان می‌باشد. مانند اکثر کارها در زندگی، نیازمند تکنیک خوب و با تجربه است و برای این کار یک خودتراش خوب نیازمند است.
از آنجا که زمان اصلاح صورت تیغ به صورت کامل با پوست شما برخورد میکند، بهانه‌ای برای عدم دقت در هنگام انتخاب تیغ خود ندارید. پس در انتخاب خودتراش خود بسیار دقت داشته باشید تا بعد از اصلاح دچار مشکلات پوستی ار قبیل آکنه، پوسته پوسته شدن و خراشیدگی نشوید.
از ویژگی‌های اصلی خودتراش این است که بتواند روی قسمت‌های مختلف صورت شما بچرخد، موهای هرقسمت را بدون آسیب زدن به پوست از بین ببرد و پوستی نرم و زیبا برای شما ایجاد کنند، برای آشنایی با بهترین برندهای خودتراش ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

نکات قابل توجه در اصلاح صورت

  • کیفیت تیغه‌ها از مقدار آن‌ها مهم‌تر است، یعنی یک خودتراش که دارای فقط یک تیغه باکیفیت است خیلی بهتر از یک خودتراش با 5 تیغه بی‌کیفیت است.
  • دوش گرفتن قبل از اصلاح صورت منافذ پوست شما را باز می‌کند و در نتیجه قرمزی و التهاب پوست را به حداقل می‌رساند. انجام این کار سبب تمیزی پوست شما می‌شود که این کار از سوزش پوست (یا بدتر از آن، عفونت) ناشی از گرد و خاک جلوگیری می‌کند.
  • بعد از اصلاح برای ترمیم پوست و همچنین نرم و زیبا شدن آن ژل بعد از اصلاح را فراموش نکنید.
  • سعی کنید برای مراقبت از پوست همه روزه آن را اصلاح نکنید، حداقل مابین هر اصلاح یک یا دو روز فاصله دهید ولی اگر عادت دارید هر روز پوست خود را اصلاح کنید، برای گرفتن نتیجه بهتر از اصلاح و همچنین مقابله با ایجاد مشکلات پوستی شدید، خودتراش خود را در هر سه هفته یکبار تغییر دهید.

نحوه نگهداری خودتراش

  • تمیز کردن کامل بعد از هر اصلاح یک ضرورت در کیفیت نگهداری تیغ است.
    تیغه‌ها می‌توانند به پناهگاه باکتری‌ها تبدیل شوند و بعد از اصلاح دوباره سبب ایجاد مشکلات پوستی شدیدی شوند.
  • هنگام شستن خودتراش خود، هرگز برای خارج شدن موها آن‌ها را نکشید. این کار می‌تواند تراز موازی تیغه‌ها را تغییر داده و ساختار آن را سست کند.
  • یکی دیگر از گزینه‌ها خشک کردن خودتراش با حوله است.
    با این کار ممکن است فکر کنید طول عمر تیغ خود را طولانی می‌کنید، ولی اینطور که فکر میکنید نیست. خشک کردن به روال طبیعی و توسط هوا بهترین گزینه است. بعلاوه، آن حوله به همان اندازه که خودتان فکر میکنید تمیز نیست و ممکن است سبب ایجاد مشکلات پوستی شود.
  • اگر پول کافی و تمایل دارید، میتوانید برای هر اصلاح خودتراش جدید تهیه کنید.

نکته: تیغ‌ها اغلب بسته به نوع و کیفیتشان، حداکثر سه یا چهار دوره قابل استفاده هستند. با این حال، توصیه می‌شود که فقط یک بار از آنها استفاده کنید، به خصوص اگر شما پوست حساسی دارید و از هر گونه مشکل پوستی رنج می‌برید.

بهترین خودتراش‌های مردانه

برند بیک Bic

بیک نام شرکتی در فرانسه که در سال ۱۹۴۵ توسط مارسل بیک تاسیس شده‌است. شهرت این شرکت به خاطر تولید محصولات یک‌بارمصرف از قبیل فندک، آهنربا، خودکار و ریش‌تراش است. خودکار بیک یا به‌طور صحیح‌تر بیک کریستال اولین محصول تولید این شرکت است که بیش از شصت سال از شروع تولید آن می‌گذرد و همچنان با نام شرکت بیک شناخته می‌شود.
شاید کمی تعجب آور باشد یک شرکت قلم با پیشرفت خود تبدیل به شرکت تولید تیغ شود، اما تیغ‌های یکبار مصرف Bic از اواسط دهه هفتاد مورد علاقه بسیاری بوده است.
این شرکت همچنین به آرامی در حال قدم زدن در قلمرو ایجاد محصولی با دوام تر است و تیغ Flex 4 نمونه‌ای عالی از این برند است.

خودتراش بیک Bic

مدل Flex 4، دارای 2 نوار حاوی ویتامین E و آلوئه ورا برای نرمی و لطافت پوست می‌باشد. این محصول دارای طراحی جدید با چهار تیغ برای آسا‌ن‌تر و بهتر کردن کار اصلاح و یک سر محوری برای چرخش بهتر روی صورت می‌باشد. از ویژگی‌های دیگر این محصول میتوان به دسته خمیده با برجستگی‌های پلاستیکی که برای کنترل بهتر و اصلاحی فوق العاده راحت و مطمئن طراحی شده است اشاره کرد.

خرید محصولات بیک (bic) از فروشگاه شهرمون

برند ژیلت Gillette

ژیلت، برندی شناخته‌شده در صنعت بهداشت شخصی آمریکایی است، که در سال ۱۹۰۱ توسط کینگ سی. ژیلت تأسیس شد و هم‌اکنون یکی از برندهای شرکت پروکتر اند گمبل (P&G) به‌شمار می‌آید، محصولات اصلی این برند، تیغ‌های اصلاح و سایر محصولات بهداشتی می‌باشد.

یک مارک همیشه در حال تحول، که هدف آن ماندن در اوج نوآوری است. برند ژیلت در سال‌های فعالیت آنچنان موفق و مشهور شده است که در بسیاری از کشورهای دنیا، کلمه‌ی ژیلت به جای تیغ اصلاح یا خودتراش استفاده می‌شود.
محصولات اصلاح ژیلت از بروز حساسیت و التهاب جلوگیری می‌کند. خودتراش‌ها و تیغ‌های یدک ژیلت سال‌هاست از سوی خانم‌ها و به‌ویژه آقایان استفاده می‌شوند و تقریباً تمامی مصرف‌کنندگان، کیفیت بالایش را تایید می‌کنند. مطمعنا شما هم با یک بار استفاده از محصولات این برند به جمع طرفداران بی‌شمارش خواهید پیوست.

خودتراش ژیلت Gillette

خودتراش فیوژن پروگلاید پاور (Fusion Proglide Power) از سری محصولات ژیلت، طرفداران زیادی دارد.
تیغ‌های یدک 4 عددی این خودتراش به‌صورت جداگانه هم عرضه میشود. این تیغ‌ها دارای سریِ 5 تیغه و دولبه هستند که به دلیل نزدیک بودنشان به هم، اصلاحی دقیق و راحت را فراهم می‌کنند. این تیغ‌ها به راحتی روی پوست می‌نشینند و به دلیل داشتن سری قابل چرخش به طرفین به‌راحتی و در تمام زوایای صورت می‌چرخند، هیچ مویی در هیچ کجای صورت باقی نمی‌ماند. نوار ژلی آلوئه‌ورا که در قسمت بالای این خودتراش وجود دارد، هنگام ترکیب با آب باعث حرکت راحت‌تر تیغ روی صورت شده و همچنین پوست را نرم می‌کند.

خرید محصولات ژیلت (gillette) از فروشگاه شهرمون

برند فیلیپس Philips

فیلیپس (Philips) یکی از قدیمی‌ترین برندهای اروپایی صنعت الکتریک و الکترونیک محسوب می‌شود، یک شرکت هلندی با بازار بین‌المللی که مرکز مدیریت آن در آمستردام هلند قرار دارد. این شرکت، در سال ۱۸۹۱ توسط جرارد فیلیپس در شهر آیندهوون تأسیس شد.
فیلیپس یک شرکت بهداشتی و درمانی که با هدف بهبود زندگی مردم از طریق نوآوری در زمینه‌های بهداشت و درمان، شیوه زندگی مصرف کننده و روشنایی متمرکز شده است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم و تجهیزات الکترونیکی جهان است، که در 100 کشور جهان، خدمات خود را ارائه می‌نماید.

خودتراش فیلیپس Philips

فیلیپس با محصولی کاملاً متفاوت از هر چیز دیگری در راهرو نظافت به آرامی راه خود را به بازار ادامه میدهد. ماشین‌های اصلاح مختلفی برای صورت موجود است. ولی ماشین اصلاح مردانه فیلیپس مدل One Blade با تکنولوژی منحصر به فرد، یک دستگاه چند کاره جهت اصلاح کامل صورت همانند تیغ و همچنین کوتاه کردن موها می‌باشد.
این دستگاه با سرعت بسیار بالا و قابلیت حرکت بر روی تمام انحناهای صورت توانایی اصلاحی یکدست و کامل را دارد.
این دستگاه کاملا ضد آب بوده و قابلیت استفاده در زیر دوش را دارد. دارای باتری از جنس نیکل متال که بعد از هر بار شارژ تا 45 دقیقه قابل استفاده می‌باشد. تیغه‌های این محصول طوری طراحی شده که زمان اصلاح پوست را زخمی نمی‌کند. جنس تیغه‌ها از استیل ضد زنگ می‌باشد که در صورت استفاده دائم و روزانه بعد از 4 ماه نیاز به تعویض دارند.

خرید محصولات فیلیپس (Philips) از فروشگاه شهرمون

برند دورکو Dorco

شاید نام برخی از برندها در این لیست برای شما آشنا نباشد، اما Dorco یک برند 60 ساله است که سال‌ها را در زمینه هنر تیغ ها سپری کرده است.

کمپانی دورکو فعالیت خود را از سال ۱۹۵۰ در کشور کره جنوبی آغاز نموده و در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکتهای جهان در زمینه ی تولید و صادرات محصولات مربوط به اصلاح می‌باشد. از خصوصیات اصلی این شرکت در زمینه ی تولید تیغ‌های اصلاح، طراحی اولین و تنها تیغ‌های اصلاح ۶ لبه در دنیا با استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد و طراحی نوآورانه می‌باشد. محصولات دورکو در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان عرضه شده و سهم بازار بزرگی را به خود اختصاص داده اند. این کمپانی همواره تلاش خود را در جهت حفظ کیفیت و استانداردهای بالا و یکسان محصولات خود در سراسر جهان حفظ کرده و با این کار رضایت مشتریان خود را به دست آورده است.

خودتراش دورکو Dorco

خودتراش Dorco Classic با طراحی زیبا و کلاسیک نخستین خودتراش هفت تیغه‌ای برای آقایان در جهان است دارای نواری ژله‌ای از روغن‌های مغذی همچون روغن آرگان و عصاره کالدولا برای تسکین هرگونه سوزش یا التهاب و تسکین پوست خشک یا تحریک شده هنگام اصلاح پوست می‌باشد. مهم‌تر از همه، طراحی ارگونومیک آن به شما این اطمینان را می‌دهد که برای اصلاح، دو بار در همان منطقه نروید و سری چرخشی آن ضمن کاهش ایجاد زخم و بریدگی‌ها در زمان اصلاح، و تحریکات دیگر، دقت شما را نسبت به اصلاح صورتتان افزایش می‌دهد.

خرید محصولات دورکو (dorco) از فروشگاه شهرمون

ژیلت با ریش تراش طرح ماه، 50مین سالگرد آپولو را جشن گرفت!

شاید بپسندین

1 نظر

محمد 1399-12-16 - 9:43 ق.ظ

باسلام ممنون میشم بفرمایید آخرین تکنولوژی های تیغه ها به چه صورتی است؟

پاسخ دادن

نظر بدین