خانه زنانهراهنمای مد خانم ها انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت

انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت

توسط آرزو سیری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
گوشواره
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه

جواهرات مانند بسیاری از اکسسوری های دیگر تحت تأثیر دنیای مد قرار گرفته و محبوبیت آن‌ها با گذشت زمان تغییر می‌کند. گوشواره نیز قطعه‌ای از جواهرات و یکی از پرطرفدارترین زیورآلات زنانه به شمار می‌رود که بر جذابیت زنان می‌افزاید. انتخاب گوشواره مناسب بستگی به رنگ لباس، فرم صورت و سلیقه افراد دارد، گوشواره‌ها مدل‌های متنوعی دارند که انتخاب را برای شما سخت و پیچیده می‌کند.

گوشواره از طریق سوراخ کردن قسمت خارجی گوش به گوش متصل می‌شود، (بجز در مورد گوشواره‌های گیره‌ای که بدون سوراخ کردن بر روی نرمه گوش قرار می‌گیرند.) این اکسسوری جذاب اگرچه در بین زنان رایج‌تر است ولی گاها توسط مردان نیز استفاده می‌شود.
اجزای گوشواره ممکن است از موادی چون طلا، نقره، فلز، پلاستیک، شیشه، سنگ‌های قیمتی، چوب، استخوان و سایر مواد ساخته شود و در نهایت وزن آن نیز باید مناسب باشد چراکه گوشواره‌های سنگین در طولانی مدت ممکن است منجر به کشش گوش و بزرگ شدن سوراخ گوش شوند.

گوشواره میخی (Stud Earrings)

این نوع گوشواره دقیقأ بر روی نرمه گوش قرار می‌گیرد و سوراخ ایجاد شده بر روی نرمه گوش در پشت گوشواره قرار دارد. این مدل از گوشواره‌ها طوری طراحی شده اند که توسط یک پین به سوراخ نرمه گوش فرو رفته و در پشت گوش بسته می‌شوند. این مدل گوشواره به دلیل کوچک و ظریف بودن محبوبیت بیشتری در بین زنان به ویژه نسل جوان دارد.
پین این گوشواره بسیار محکم است و خطر گم شدن آن نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار کم است. یکی از ایرادهای این سبک که احتمالا توجه کمی به آن می‌شود و دردسر ساز نیز هست میله یا همان حالت میخی آن است که موقع خوابیدن اگر با گوشواره باشید شما را کمی آزار می‌دهد.

خرید از فروشگاه شهرمون

گوشواره آویزی یا آویزدار (Dangle Earrings)

این گوشواره طوری طراحی شده‌است که می‌تواند در پایین ترین قسمت نرمه گوش آویزان باشد آویز آن‌ها می‌تواند تا چند سانتی متر درازا داشته باشد و به دلیل داشتن طول زیاد زیبایی و چشم نوازی ویژه خود را دارد و معمولاً در این نوع سبک از سنگ‌های درشت خیلی کم استفاده می‌شود و تزئین آن با جواهرات ریز سبب افزایش زیباییش می‌شود.

گوشواره لوستر (Chandelier Earrings)

گوشواره‌های لوستر از نوع گوشواره‌های آویز بوده ولی پر زرق‌وبرق‌تر از آن‌ها هستند.
این مدل در طراحی به خاطر داشتن قطعه‌های تزئینی چند لایه و ترکیب چندین سنگ قیمتی ظاهری بسیار پیچیده دارند و همه پسند نبوده و قابلیت استفاده در همه مراسمات را ندارند.

گوشواره حلقه‌ای (Hoop Earrings)

گوشواره حلقه‌ای یکی از کلاسیک‌ترین مدل‌های گوشواره است محبوبیت این مدل در طول سالیان دراز به قدری زیاد بود که به طور قطع می‌توان در جعبه جواهرات هر زنی، چند جفت گوشواره حلقه زیبا را با اندازه‌های مختلف، پیدا کرد. این گوشواره‌ها با اندازه‌های مختلف و با جنس‌های متنوع، سالیان سال است که در دنیای مد حضور داشته‌اند.

گوشواره بخیه‌ای یا رشته‌ای (Threader Earrings)

جدیدترین و بروزترین مدل گوشواره موجود گوشواره‌های بخیه‌ای هستند که معمولا از زنجیر‌های بسیار ظریفی ساخته می‌شوند. این مدل که به صورت یک نخ بخیه است. با ایجاد کردن چند سوراخ روی گوش و رد کردن زنجیر از سوراخ‌ها جلوه زیبایی به گوش می‌دهد، البته این سبک مناسب خاص پسندان بوده و همه پسند نیست.

گوشواره کلیپسی (Clip Back Earrings)

این مدل مناسب افرادی است که علاقه‌مند به استفاده از گوشواره هستند ولی دوست ندارند گوش خود را سوراخ کنند. تنها ایراد این مدل قفل ناامن آن است که امکان بازشدن و افتادن در آن زیاد است، پس ترجیحا اگر قصد استفاده از گوشواره‌های گران قیمت را دارید از این مدل صرفه نظر کنید.

گوشواره خوشه‌ای (cluster Earrings)

گوشواره‌های خوشه‌ای همان گونه که از نامشان پیداست از نظر ظاهری شبیه به خوشه هستند. در طراحی این مدل گوشواره معمولا از سنگ‌های قیمتی استفاده می‌شود.
این مدل از نوع گوشواره‌های فانتزی به شمار می‌رود.

گوشواره کاف (cuff Earrings)

‌این گوشواره به دلیل ظاهر جذاب و منحصر به فرد مورد پسند اکثر خانم‌ها می‌باشد.
اکثر گوشواره‌ها از نرمه گوش به سمت پایین آویزان می‌شوند ولی این مدل کاملا برعکس بوده و از نرمه گوش به سمت بالا در حالت ایستاده قرار می‌گیرد.

گوشواره اشکی یا قطره‌ای (Drop Earrings)

گوشواره‌های قطره‌ای فرمی شبیه به قطره آب دارند و از نوع زیورآلات ارزشمند هستند که می‌توانند درمدل‌های میخی و آویز باشند.
آن‌ها با ظاهر جذابی که دارند جزو اکسسوری‌های ایده‌آل هستند که می‌توانند ظرافت و زنانگی شما را بیشتر نشان دهند.

خرید انواع گوشواره‌های زنانه از فروشگاه شهرمون

برای انتخاب گوشواره متناسب با چهره خود به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب گوشواره متناسب با استخوان بندی صورت

  • ساختار استخوانی کوچک و ریز: گوشواره‌های باریک،ریز، صاف و ظریف انتخاب کنید.
  • ساختار استخوانی متوسط: گوشواره‌هایی با وزن و اندازه متوسط ​​را انتخاب کنید.
  • ساختار استخوانی بزرگ: می‌توانید گوشواره‌های متوسط ​​تا بزرگ و سنگین را استفاده کنید.

گوشواره مناسب در مکان مناسب

گوشواره‌ها را کجا استفاده خواهید کرد؟

  • مراسم رسمی: هرچه مراسم شما رسمی‌تر باشد بهتر است گوشواره‌هایی با مدل‌های‌ کلاسیک را ترجیح دهید. سبک‌های کلاسیک و طلا بیشترین اقتدار را دارند و گزینه مناسبی برای این گونه مراسم ها هستند و گوشواره‌هایی با اندازه بسیار بزرگ اصلا برای این گونه مراسم‌ها مناسب نخواهند بود.
  •  مراسم غیر رسمی: این مراسم مناسب استفاده از گوشواره‌های بزرگ و پرزرق‌وبرق بنا به سلیقه شخصی شما هستند.

انتخاب گوشواره مناسب با رنگ پوست

از آنجا که جواهرات به طور کلی در برابر پوست شما قرار دارند، تضاد آن با پوست شما به راحتی مشاهده می‌شود. از این رو، یکی از بزرگ‌ترین عواملی که در ظاهر شما تأثیر گذار خواهد بود، رنگ پوست شما است. انتخاب رنگ گوشواره شما می‌تواند با توجه به رنگ پوستتان باشد.
اگر رنگ پوست شما گرم است بهترین گزینه برای شما رنگ‌های زرد، نارنجی، سبز، طلایی و مسی هستند و اگر رنگ پوست شما سرد است رنگ‌های سفید، قرمز، بنفش، آبی، نقره‌ای و فیروزه‌ای می‌توانند انتخابی افسانه‌ای باشند. الماس‌ها با هر رنگ پوستی خوب به نظر می‌رسند.

انتخاب گوشواره مناسب با فرم چهره

صورت مثلثی معکوس یا سرپایین:

اگر پیشانی شما کشیده‌ترین قسمت صورتتان است و چانه باریکی دارید، فرم صورت شما مثلثی معکوس است.
در این مدل فرم صورت بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی بروید که پهنای ناحیه پیشانی را کمتر نشان داده و چانه و گونه ها را پهن جلوه دهند، مانند گوشواره‌های حلقه‌ای، گوشواره‌های اشکی و گوشواره‌های آویز.

گوشواره مناسب فرم صورت مثلثی معکوس

صورت بیضی:

اگر کشیدگی پیشانی و فک شما اندازه یکسانی دارند و گونه‌های برجسته‌ای دارید، فرم صورت شما بیضی شکل است.

گوشواره مناسب فرم صورت بیضی

صورت گرد:

اگر گونه‌های شما برجسته است و چانه مخروطی ندارید، یعنی فرم صورتتان دایره شکل است.
در این مدل فرم صورت‌ بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی بروید که صورت شما را باریک‌تر و کشیده‌تر نشان دهند، مانند گوشواره‌های آویز، گوشواره‌های رشته‌ا‌ی و گوشواره‌های لوستر باریک.

گوشواره مناسب فرم صورت گرد

صورت قلبی:

اگر کشیدگی پیشانی شما از گونه هایتان بیشتر است و چانه‌ای باریک و قلب مانند دارید، یعنی فرم صورت شما قلبی شکل است. این فرم صورت بسیار شبیه به فرم مثلثی سر پایین است ولی نسبت به آن کوتاه‌تر است و کشیدگی کمتری دارد.
در این مدل فرم صورت بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی بروید که پیـشانـی را باریک‌تر جلوه دهند و پهنای چانه و گونه‌ها هم بیشتر به نظر برسد، مانند گوشواه‌های اشکی، گوشواره‌های لوستر پهن و گوشواره‌های آویز.

گوشواره مناسب فرم صورت قلبی

مشاهده و خرید انواع اکسسوری‌های زنانه در فروشگاه شهرمون

صورت مستطیلی (باریک و کشیده):

اگر طول صورتتان بیشتر از عرض آن است و کشیدگی پیشانی و چانه شما تقریبا یکسان است و گونه‌های برجسته ندارید، فرم صورت شما باریک و کشیده است.
در این مدل فرم صورت بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی بروید که کشیدگی صورت شما را نمایان نکنند و صورت شما را کوتاه‌تر و پهن‌تر نشان دهند، مانند گوشواره‌های میخی، گوشواره‌های میخی آویز دار، گوشواره‌های حلقه‌ای و گوشواره‌های مربع شکل.

گوشواره مناسب فرم صورت مستطیلی

صورت مربعی:

اگر عرض پیشانی شما با عرض فکتان برابر است، فرم صورت شما مربعی شکل است.
در این مدل فرم صورت بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی بروید که صورت شما را کشیده‌تر نشان دهند، مانند گوشواره‌های لوستر، گوشواره‌های آویز، گوشواره‌های اشکی و گوشواره‌های حلقه‌ای.

گوشواره مناسب فرم صورت مربعی

امیدواریم به کمک این پست فرم چهره خود را بهتر بشناسید و بتوانید گوشواره مناسب چهره خود را انتخاب کرده و در مراسمات خود بدرخشید.

شاید بپسندین

نظر بدین