خانه مردانهراهنمای مد آقایان رنگ‌های مناسب فصل زمستان را بشناسید

رنگ‌های مناسب فصل زمستان را بشناسید

توسط آرزو سیری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
رنگ‌های مناسب فصل زمستان
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه

شیک پوشی و زیبا بودن برای اکثر افراد مهم است و آن‌ها همواره به دنبال راهی هستند تا خاص و خوش پوش‌ به چشم بیایند، شرایط جوی مخصوص هر فصل سبب شده است تا برخی از رنگ‌ها در برخی از فصل‌ها زیبایی بیشتری داشته و مورد استفاده بیشتری قرار بگیرند.
زمستان از جمله فصل‌های سرد سال است که علاوه بر اینکه لباس‌های خاص خود را دارد، رنگ‌های مناسب فصل زمستان را نیز دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خوش استایلی خود را تضمین کنید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که روی استایل خود بسیار حساس هستند و دوست دارند تا از نهایت جذابیت آن بهره ببرند بایستی به رنگ لباس‌های خود نیز دقت بیشتری کنید.
انتخاب رنگ مناسب به فصل مورد نظر نیز بستگی دارد و قطعا رنگ‌های گرم برای فصول سرد سال و رنگ‌های سرد نیز برای فصول گرم سال گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند.
در این مطلب با ما همراه باشید و با بهترین رنگ‌های مناسب فصل زمستان آشنا شوید تا بتوانید یک استایل جذاب زمستانی برای خود خلق کنید.

خرید از فروشگاه شهرمون

نکات کلیدی لباس پوشیدن در فصل زمستان:

رنگ پوست خود را بشناسید

پیدا کردن رنگ مناسب پوست، اساساً سبب درک بهتر چهره‌تان می‌شود. شناخت رنگ پوست سبب می‌شود که در انتخاب لباس خود گام‌های اشتباه برندارید و لباس مخصوص رنگ پوست خود را انتخاب کنید و جذابیت استایل خود را افزایش دهید. رنگ پوست‌ها به ۶ نوع تقسیم بندی می‌شوند:

  • نوع اول پوست خیلی روشن: مشخصاتی که این نوع پوست به شما می‌دهد این است که این دسته از پوست‌ها کمی صورتی رنگ و دارای کک و مک هستند. در مقابل نور خورشید به آسانی دچار آفتاب سوختگی می‌شوند زیرا تناژ رنگ پوست خنکی دارند.
  • نوع دوم پوست سفید: رنگ‌های آبی رنگ زیر چشم نشان می‌دهد پوست شما سفید است. این نوع پوست رنگدانه‌های خیلی کمی دارد و یا بدون ماده رنگی هستند، و به اصطلاح به آن پوست سفید و شیری رنگ می‌گویند.
  • نوع سوم پوست گندمی یا خرمایی: در برابر نور آفتاب ندرتاً دچار سوختگی می‌شوند.
  • نوع چهارم پوست سبزه: این رنگ پوست شبیه رنگ زیتون می‌ماند افرادی که این رنگ پوست را دارا می‌باشند معمولا موهای تیره دارند. این پوست از ترکیب سه رنگ زرد سبز کمی هم قهوه‌ای ساخته شده.
  • نوع پنجم پوست تیره: این رنگ پوست کم پیش می‌آید در مقابل تابش خورشید بسوزد و برنزه است.
  • نوع ششم پوست سیاه: بیشتر آفریقایی‌ها این رنگ پوست را دارا می‌باشند تیره‌ترین رنگ پوست در بین انواع پوست می‌باشد.

در نهایت شکی نیست که برخی رنگ‌ها برای برخی زمینه‌های پوستی مناسب‌تراند. اگر پوست گرم دارید بهتر است سراغ رنگ‌های زرد، نارنجی، قهوه‌ای و قرمز بروید.
اگر رنگ پوست شما خنک است آبی، سبز، صورتی، بنفش و قرمز روشن یا قرمز با ترکیب آبی بپوشید. این رنگ‌ها برای شما عالی هستند.

چند لایه لباس بپوشید

به جای پوشیدن یک لایه لباس ضخیم از چند لایه لباس نازک روی هم استفاده کنید. این کار هم بهتر گرمتان می‌کند و هم باعث می‌شود که بتوانید هر زمان هوا گرم شد چند لایه از لباس هایتان را در بیاورید.
البته دقت کنید بیشتز از ۴ لایه لباس روی هم بر تن نکنید.

از اکسسوری ها غافل نشوید

اکسسوری‌هایی مانند شال، انواع روسری، دستکش،کلاه و هدبند شامل بخش‌هایی هستند که می‌توانند به تنهایی فرم و استایل لباس پوشیدن شما را از لحاظ رنگی دگرگون کنند. به همین خاطر بهتر است در هنگام انتخاب آن‌ها به رنگ هایشان دقت کنید و با یک اشتباه کوچک کل استایلتان را به خطر نیاندازید.
درهنگام استفاده از اکسسوری‌ها می‌توانید ابتدا لباس هایتان را یک بار بچینید و چندین ست جذاب از میان آن‌ها انتخاب کنید. همچنین برای بهتر گرم ماندن حتما حواستان به جوراب‌هایی که می‌پوشید باشد و برای زمستان از جنس ضخیم و پشمی استفاده کنید .

بوت و نیم بوت‌ها را فراموش نکنید

بوت و نیم بوت‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای پاسخگویی به بسیاری از نیازهای شما برای داشتن یک تیپ زمستانی شیک باشند. داشتن نیم بوت به رنگ‌های کرم، بژ و مشکی معمولا درترکیب با انواع شلوار جین و لگینگ‌های جذب، می‌تواند تکمیل کننده استایل زمستانی شما باشد.

پوشیدن شلوار جین

شلوار جین میتواند برای داشتن یک تیپ زمستانی بی عیب و نقص به شما کمک کند. بهتر است برای تهیه شلوارهای جین که قرار است زمستان بپوشید و با انوع بوت و نیم بوت ست کنید به سراغ جین‌هایی با فاق بلند بروید.

در انتخاب جنس لباس‌ دقت بیشتری کنید

انتخاب جنس مناسب برای لباس‌های زمستانی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. شما به لباس‌هایی نیاز دارید که گرمتان نگه دارند.
پارچه‌های کتانی نازک، تور، ابریشمی و نخی اصلا مناسب این فصل نیستند. اما پارچه‌هایی مانند چرم و پارچه‌های مخملی، کتانی ضخیم، پنبه‌ایی، پشمی و پارچه‌هایی که آستر دارند، مناسب این فصل هستند.

خرید انواع لباس‌های زمستانی از فروشگاه شهرمون

10 رنگ مناسب لباس‌های زمستانی

آشنایی با رنگ‌های مناسب فصل زمستان بی شک کمک بزرگی به استایل‌های زمستانی شما میکند.

1. مارسالا

در انتخاب رنگ لباسهایتان مانند مانتو، پالتو، لباس‌های بافت، رنگ مارسالا را گوشه ذهن داشته باشید، اگر همیشه به دنبال خاص بودن هستید احتمالا این رنگ مناسب شماست.

2. خردلی

رنگی گرم، دلپذیر، با آرامش که احساس بسیار خوبی را به شما و اطرافیانتان خواهد داد. این رنگ مناسب کسانی است که می‌خواهند بر پیرامون خود تاثیرگذار باشند و احساس گرمی و آرامش را هم به خود و هم به دیگران منتقل کنند.

3. شتری

رنگ شتری نیز جز رنگ‌های پرطرفدار است که گویا هیچ وقت از لیست رنگ‌های پرطرفدار کنار نرفته است، هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از این رنگ در پوشش خود استفاده کند از شال و روسری تا بوت و کفش.

4. سبز زیتونی

کافیست یک بار از این رنگ در لباس‌های خود استفاده کنید تا متوجه شوید این رنگ چقدر با پوشش شما و فصل‌های سرد سازگار است. این رنگ در بسیاری از مجموعه‌های پاییز و زمستان طراحان مشهور استفاده شده است و میتوان آن را به راحتی با زردها، سبزها، قهوه ای‌ها و ارغوانی و مشکی ست کرد.

5. خاکستری/ آبی

این رنگ مانند تصور یک آسمان بارانی و ابریست، این رنگ نیز مخاطبان خاص خودش را دارد و جز رنگهاییست که در فصل پاییز و زمستان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و در ماه‌های گرم سال طرفداری ندارد.

6. سدری

با این رنگ میتوان گرمای کویر را به روزهای سرد زمستان آورد. رنگ خاکستری مایل به سبز رنگی شیک، زیبا و کمی متفاوت است. اگر جز متفاوت پسندان هستید و دوست دارید نوع پوشش متفاوتی داشته باشید این رنگ مناسب شما خواهد بود.

7. کبود

رنگ کبود شباهت بسیار زیادی به رنگ مارسالا دارد، از مارسالا کمی تیره‌تر است و همین کافیست که رنگ کبود را برای زمستان مناسب بدانیم و در لیست بهترین رنگ‌های فصل سرد قرار دهیم. از این رنگ می‌توانید در تمام لباس‌های خود مثل تی شرت بافت، شلوار، مانتو و … استفاده کنید.

8. ارغوانی یا بنفش

رنگ ارغوانی رنگی بسیار جذاب است. این رنگ برای پوشش‌های ساده و بعضی از لباس‌ها مثل شال و روسری یا تی‌شرت مناسب خواهد بود. به دلیل متفاوت بودن این رنگ نسبت به سایر رنگ‌ها برای پوشش‌هایی مانند کفش و بوت جالب نیست.

خرید انواع لباسهای زمستانی در رنگهای مختلف از فروشگاه شهرمون

9. نارنجی یا پرتقالی

پرتقال یادآور زمستان است و رنگ پرتقالی هم رنگ مورد استفاده در فصل زمستان محسوب می‌شود و پوشیدن این رنگ شور و نشاط شما را افزایش می‌دهد.

10. قرمز

قرمز رنگ گرمی است که طراحان لباس برای لباس‌های پاییزه و زمستانی پیشنهاد می‌کنند. رنگ قرمز جز جذا‌ب‌ترین رنگ‌ها بوده و با رنگ‌های مشکی و سرمه ای ست می‌شود.

علاوه بر این موارد باید بدانید که با انتخاب رنگ‌های خنثی دستتان باز است تا با تغییر دادن اجزای کوچکتر مانند پلیور، شلوار و اکسسوری‌هایی مانند شال و روسری، شیک‌ترین استایل‌های زمستانه را داشته باشید.

به کمک این مطالب بیان شده به‌راحتی توانستید با رنگ‌های مناسب فصل زمستان آشنا شوید و البته با به کار گیری آن‌ها در زندگی خود از مهمانی‌های زمستانی خاطره‌ای خوش بسازید. اگرچه مهم است که همیشه ظاهری مرتب و شیک داشته باشید اما لباس زمستانی علاوه بر این‌ها باید برایتان راحتی و گرما را نیز به ارمغان بیاورد. با نکاتی که درباره لباس‌های زمستانی گفتیم خواهید توانست به یک دیدگاه عالی در انتخاب لباس برسید. لباس شیک پوشیدن مهم است ولی مهم‌تر از آن گذراندن لحظاتی خاطره‌انگیز در جمع دوستان، خانواده و عزیزانتان است!

بریم با 10 مدل موی جذاب زنانه برای این زمستان آشنا بشیم؟

شاید بپسندین

نظر بدین