خانه مردانهراهنمای مد آقایان محبوب‌ترین برندهای ساعت مچی مردانه را بشناسید

محبوب‌ترین برندهای ساعت مچی مردانه را بشناسید

توسط آرزو سیری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
ساعت مچی
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 10 دقیقه

زمان و وقت شناسی چیزی است که کمتر کسی میتواند خیلی راحت از کنارش بگذرد. حتی یک ثانیه هم میتواند سرنوشت یک نفر یا یک ملت را تغییر دهد.
همیشه گفته می‌شود که وقت طلاست، این حرف اهمیت زمان را در یک جمله برای ما خلاصه می‌کند که اندازه گیری آن هم با داشتن یک ساعت مچی خوب و دقیق امکان پذیر است.
ساعت یکی از قدیمی‌ترین اختراعات بشر است که نیاز اندازه گیری مداوم فواصل زمانی کوتاه‌تر از واحدهای طبیعی یعنی: ( روز، ماه و سال ) را برطرف می‌کند.
ساعت یک وسیله برای اندازه گیری، نشان دادن و نگهداری زمان می‌باشد. کلمه‌ی ساعت (Clock) از زبان‌های محلی (هلندی، فرانسه و لاتین) یعنی از کلمات Clocca و Clagan که به معنی زنگ می‌باشند مشتق شده است .

بعد از ظهور انواع ساعت‌ها، شناخت و استفاده مردم از آن‌ها، ساعت مچی را میتوان یکی از پرکاربرد ترین نوع ساعت معرفی کرد. که در کنار ساعت‌های دیواری بیشترین استفاده را دارد. بیشتر افراد تمایل دارند به صورت شخصی از ساعت خودشان استفاده کنند و به همین دلیل ساعت‌های مچی طرفداران زیادی دارند و یک کالای ارزشمند به حساب می‌آیند.

انواع ساعت‌های مچی

کمپانی‌های کوچک و بزرگی هستند که از دیرباز مشغول تولید ساعت‌ مچی در مدل‌های مختلف هستند و اگر بخواهیم ساعت‌های مچی را تقسیم‌بندی کنیم باید به سه گروه اشاره کنیم: ساعت‌ مچی آنالوگ، ساعت‌ مچی دیجیتال و یک نوع جدید به نام ساعت‌ مچی هوشمند.

ساعت‌های آنالوگ و دیجیتال

بر همین اساس طرفداران و خریداران ساعت‌ مچی هم به دو گروه تقسیم می‌شوند که دسته اول دنبال اصالت و سنت هستند، این گروه معمولا ساعت‌های شیک کلاسیک و گرنوگراف را برای استایل خود ترجیح می‌دهند.
این مدل ساعت‌ مچی‌ها جزو با کیفیت‌ترین و گران‌ترین ساعت‌های دنیا هستند که در ساخت آن‌ها از بهترین مواد استفاده می‌شود. استفاده از بهترین موتورها و نمایش چندین زمان همزمان و همچنین نمایش تقویم از جمله مهمترین امکانات این ساعت‌ها است.
گروه دوم دنبال مدرنیته و تکنولوژی‌های روز میگردند و این گروه نیز برای کامل کردن استایل جذاب خود ساعت‌های دیجیتال را انتخاب می‌کنند. این ساعت‌ها ظاهری اسپرت‌تر دارند و بیشتر برای گروه جوان و ورزشکاران طراحی‌شده‌اند. سیستم ساعت‌ مچی دیجیتال طوری طراحی شده است که عقربه ندارند و با استفاده از اعداد ساعت نشان داده می‌شود و امکانات بیشتری از جمله ثانیه‌شماردقیق، کرنومتر، تقویم، نمایش ضربان قلب و.. دارند.

ساعت‌های هوشمند

اما گروه سوم ساعت‌های جدید هوشمند هستند که شرکت‌هایی چون سامسونگ، سونی و اپل برای اولین بار سراغش رفته‌اند و با توجه به استقبال کاربران کمپانی‌های دیگری چون ایسوس، ال‌جی، هوآوی، موتورولا، شیائومی و… هم سریعا تصمیم گرفتند ساعت‌های هوشمند خودشان را وارد بازار کنند. این ساعت‌ها که اوج طراحی و تکنولوژی را به نمایش میگذارند امکانات بسیار جذابی دارند که طبیعتا مشتری‌ها و کاربران خاصی هم دارند.
ساعت‌های مچی هوشمند میتوانند با گوشی‌های هوشمند یا تبلت همگام‌سازی شوند، امکان برقراری تماس و ارسال پیامک و …داشته باشند. این ساعت‌های مچی دقیقا برای افرادی که میخواهند خاص باشند و یا میخواهند از تکنولوژی استفاده کنند، بهترین گزینه است.

مشاهده و خرید انواع ساعت‌های مردانه از فروشگاه شهرمون

برای شناخت بهترین برندهای ساعت مچی مارا در این پست همراهی کنید.

1- ساعت مچی کاسیو Casio

کاسیو یکی از ماندگارترین برندهای دنیای دیجیتال است که ریشه‌ی بسیاری از نوآوری‌های هوشمند دنیای فناوری را می‌توان در تاریخچه‌ی آن جستجو کرد. شرکت کاسیو در سال 1946 توسط مهندس ژاپنی؛ تادائو کاشیو در شهر توکیو بنیان‌گذاری شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت در شیویا، توکیو، ژاپن قرار دارد.
از افتخارات این برند میتوان به جزو اولین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی ساعت‌های کوارتز هم به صورت آنالوگ و هم به صورت دیجیتال اشاره کرد و همچنین جزء اولین تولید کننده ساعت‌هایی می‌باشد که می‌توانند چند تایم محلی در جاهای مختلف را به طور همزمان نشان دهند.

این برند توانست در سال 1983 اولین ساعت مچی ضد ضربه دیجیتالی خود را با نمایش تاریخ، ساعت و روز به بازار عرضه کند. با تولید این نوع از ساعت، کاسیو توانست به اوج شهرت خود در تولید ساعت‌های دیجیتال برسد. از ویژگی‌های بارز این ساعت نمایش تقویم هوشمند بر روی صفحه‌ی نمایشگر دیجیتال خود می‌باشد.
این برند برای هر نوع سبک زندگی دارای یک ساعت تخصصی است. از ساعت هوشمند گرفته تا یک ساعت کلاسیک آنالوگ.
دلیل محبوبیت ساعت های این برند خورشیدی بودن برخی مدلها، ضد آب و مقاوم در برابر ضربه که می توانند در برابر شرایط نامطلوب سازگار باشند و مناسب کسانی می‌باشند که دارای یک سبک زندگی پرماجرا هستند.

2- ساعت مچی رولکس Rolex

رولکس یکی از برندهای قدیمی تولید ساعت در سوئیس محسوب می‌شود که امروز خود را به ارزشمندترین برند ساعت در جهان تبدیل کرده است. رولکس اس‌ای شرکتی است که توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس در لندن تاسیس شد.
رتبه‌ی آن در فهرست پر قدرت‌ترین برندهای جهانی است. این شرکت لوکس حدود ۲.۰۰۰ ساعت در روز تولید می‌کند و درآمدی در حدود ۳ میلیارد دلار در سال دارد.
محصولات این برند ساعت از نظر قیمت در رده بالایی قرار دارند و خرید آن برای عموم مردم عملاً امکان‌پذیر نیست، اما ساعت‌های این برند در نهایت دقت، جزئیات و کیفیت عرضه می‌شوند. رولکس بعنوان یکی از دقیق‌ترین و گران‌ترین برندهای ساعت مچی در جهان شناخته می‌شود. این برند مخصوص افرادی است که علاقه زیادی به خرید ساعت مچی لوکس (لاکچری) دارند.
از دستاوردهای برند رولکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید اولین ساعت مچی ضد آب تا عمق 100 متری در سال 1953.
  • تولید اولین ساعت مچی با قابلیت تغییر اتوماتیک تاریخ در سال 1945.
  • تولید اولین ساعت مچی با قابلیت نمایش دو زمان مجزا در سال 1954.
  • تولید اولین ساعت مچی با قابلیت تغییر اتوماتیک روز و تاریخ در سال 1956.
  • اولین کمپانی ساعت سازی که موفق به اخذ مجوز کرنومتر برای یک ساعت مچی شد. این شرکت اکنون بزرگترین مارک ساعت مچی در جهان است.

3- ساعت مچی امگا Omega

امگا یکی از برترین برندهای سویسی تولید ساعت مچی لوکس در سطح جهان است که
در سال 1848، توسط لوییس برانت تاسیس شد که بعدها در سوئیس تبدیل به کمپانی امگا شد. این کمپانی در مفهوم اولیه آن تنها یک اطاق کار کوچک در برن سوئیس بود اما بعدها به یکی از غول‌های صنعت ساعت سازی در جهان تبدیل شد. امروزه این شرکت با گروه سواچ همکاری دارد.
دلیل محبوبیت این برند بیشتر به دلیل ساعت مچی‌های کرنوگراف، ساعت مچی‌های غواصی حرفه‌ای خود است و بدون شک یکی از پیشتازان تولید ساعت مچی لوکس در دنیا است.

از افتخارات برند امگا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ژانویه ١٩٨۴ میلادى، امگا موزه ى خود را در شهر بیل/ بین افتتاح کرد.
  • ساعت‌های امگا در سال ١٩١٧میلادى به عنوان ساعت‌هاى رسمی یگان پروازی پادشاهی بریتانیا معرفى شد.
  • ارتش هوایی سلطنتی بریتانیا از سال ۱۹۱۷ و همچنین ارتش ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۱۸ رسماً از ساعت‌های امگا در رزمایش‌ها و نبردهای خود استفاده می‌کنند.
  • ساعت‌های امگا توسط ناسا به عنوان اطمینان جهت استفاده در سفرهاى فضانودرى برگزیده شده است و به عنوان اولین ساعت در ماه در سال ١٩۶٩ میلادى شناخته شده است.
  • امگا از سال ١٩٣٢ میلادى به عنوان ساعت (زمان سنج) در بازی‌های المپیک بوده است.
  • از سال ١٩٩۵ میلادى، در سرى فیلم‌هاى مشهور جیمز باند از ساعت امگا به عنوان ساعت جیمز باند استفاده شده است.

4- ساعت مچی سواچ Swatch

گروه سواچ، یک شرکت سوئیسی بزرگ است، که در زمینه طراحی، تولید و فروش ساعت، سیستم‌های الکترونیکی و جواهرات لوکس، فعالیت می‌کند. برند سواچ را آقای نیکولاس هایک در سال 1983 تاسیس کرد و با این کار راهی نو برای گروه سواچ و تکمیل مارک‌های آن گشود. سواچ اولین مجموعه ساعت ساخته شده توسط این کمپانی که شامل 12 مدل بود را در 1 مارس 1983 در زوریخ سوئیس معرفی کرد.
مدیر این شرکت هدف سواچ را فروش 1 میلیون ساعت در سال عنوان کرده بوده و برای این منظور یک کمپین بازاریابی قوی و شورای قیمت‌گذاری هوشیار راه اندازی شد و توانست با تولید کم هزینه به واسطه کاهش قطعات داخلی از 91 به 51 جزء 80% ساعت‌ها را ارزانتر و با تعداد خیلی بیشتر در سراسر جهان به فروش برساند.

در سال 2006 کمپانی سواچ جشنی برای تولید 333000000 ساعت ساخته شده توسط این کمپانی را برگزار کرد و امروز به یک نام تجاری بسیار معتبر و یکی از بزرگترین تولید کنندگان ساعت در جهان تبدیل شده است.
کمپانی ساخت ساعت سواچ همواره با بیشتر شدن محبوبیت کیفت را هم افزایش داده و از این نظر هم بسیار خوب پیش رفته است این کمپانی تا به حال موفق به تولید مدلهای زیادی به صورت خلاقانه و رنگ‌های جذاب شده است که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.
این برند با ساخت ساعت‌های هنری و شیک، با استفاده از فناوری‌ها و طرح‌های نوآورانه و جسورانه و قیمت‌های مناسب توانسته قشر جوان را به سمت خود جذب کند.

5- ساعت مچی همیلتون Hamilton

برند همیلتون از معروف‌ترین برندهای آمریکایی در صنعت ساخت ساعت‌های سوئیسی است. این برند در سال 1892 توسط جیمز هملیتون در کشور آمریکا پایه‌گذاری شد و دفتر اصلی این شرکت اکنون در کشور سوئیس و شهر بین قرار دارد. این برند دارای سابقه طولانی مدت است و دارای نقاط عطف متعددی بوده که همه آن‌ها باعث معروف و قدرتمند شدن این نام تجاری در صنعت ساعت سازی شده‌اند. ار سال 1957 میلادی نخستین ساعت الکتریکی جهان را همیلتون به بازار جهانی معرفی نمود. شرکت «اس اس آی اچ» دومین ساعت ساز بزرگ آن زمان در سوئیس در سال 1971 میلادی، همیلتون را خریداری نمود و به همین دلیل این شرکت تا سال 1984 با تلفیق شرکت «اس اس آی اچ» و شرکت «ای اس یو ای جی» (سواچ) باقی ماند.
هم اکنون نیز یکی از زیرگروه‌های سواچ است که شماری از مهم‌ترین برندهای ساعت جهان را در لیست مالکیت خود دارد.
می‌توانید ساعت مچی همیلتون را روی مچ ستاره‌های هالیوود، مانند چانینگ تاتوم، متیو مک کانهی و مت دیمون پیدا کنید.

6- ساعت سیکو Seiko

سیکو برندی ژاپنی با بیش از یک قرن سابقه‌ است که در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته است. اما شهرت اصلی آن به عملکردش در صنعت ساعت‌سازی باز می‌گردد.
فعالیت‌های این شرکت در زمینه‌های مختلفی چون ساعت مچی، ساعت دیواری، تجهیزات الکترونیک، جواهرات و محصولات نوری می‌باشد.
این شرکت در سال 1881 توسط کار آفرین 22 ساله به نام کنیتار و هاتوری با فروش و تعمیر ساعت‌های مچی و دیواری در مرکز توکیو آغاز شد و یازده سال بعد، در سال 1892 وی کارخانه Seikosha را در ژاپن تأسیس و راه اندازی کرد و در آن زمان موفق به ساخت نخستین ساعت دیواری خود شد. سپس در سال 1895 نخستین ساعت جیبی را طراحی و به تولید کرد. امروزه پس از گذشت 130 سال از آن نوآوری، شرکت وی همچنان به دنبال کمال و پیشرفت در صنعت ساعت سازی می‌باشد.
سیکو اجزای ساعت‌های خود را از پیشرفته‌ترین IC ها تا فنرهای تعادلی می‌سازد و تنها تولیدکننده‌ای است که از چهار فناوری به روز ساخت ساعت (Kinetic ،Quartz ،Mechanical و Spring Drive) بهره می‌برد.
دلایل شناخته شدن برند سیکو

  • ساعت‌های سیکو زمان سنج برخی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان است.
  • در سال 1895 نخستین ساعت جیبی را طراحی و به دنیا عرضه کرد.
  • در سال 1969، سیکو اولین ساعت کوارتز را تولید کرد و بدین ترتیب انقلابی در صنعت ساعت سازی بوجود آورد. چندی بعد نیز اولین کرونوگراف کوارتز را هم معرفی کرد.
  • ساخت بهترین ساعت های مچی که همه ی آنها در یک زمان به طور کامل در داخل کشور تولید شده اند.

7- ساعت مچی تیسوت Tissot

Tissot یک برند ساعت سازی لوکس واقع در سوئیس است. برند تیسوت در سال 1853 توسط چارلز فلیسین تیسو و پسرش چارلز امیل تیسو در لولوکل سوئیس تاسیس شد. این برند بیش از 150 سال تجربه در زمینه ایجاد ساعت‌هایی با کیفیت بالا دارد.
ساعت‌های کاربردی، قابل اعتماد و از نظر فناوری پیشرفته هستند که برای استفاده روزمره مناسب هستند.
اگر به دنبال یک ساعت مچی هستید که کمی باهوش تر از یک ساعت معمولی است اما به اندازه Apple Watch هوشمند نیست، محدوده ساعت‌های تیسوت تاچ ممکن است برای شما جذاب باشد.
تیسوت تاچ یک فناوری توسعه یافته توسط Tissot است که شیشه را به یک صفحه لمسی تبدیل می‌کند و بسته به مکانی که لمس می‌کنید، اطلاعات متفاوتی (مانند ارتفاع، قطب نمای دیجیتال یا تایمر) را نشان می‌دهد.

8- ساعت مچی اوریس Oris

اوریس یک برند ساعت مچی لوکس سوئیسی است که در سال 1904 توسط جورجس کریستین و پائول کتین تاسیس شد و همواره به تولید ساعت‌های خاص پرداخته است.
اوریس چهار نوع ساعت با عنوان موتور اسپورت، هوایی، غواصی و فرهنگی عرضه می‌کند.

9- ساعت اورینت Orient

شرکت اورینت یک شرکت ژاپنی تولید کننده ساعت‌های مچی است که سابقه درخشانی در زمینه تولید موتور ساعت دارد. برند اورینت در سال 1950 در شهر توکیو ژاپن توسط اورینت توکیه کابوشیکی گایشا تاسیس شد و در سال 2001 تحت تابعیت شرکت Seiko Group قرار گرفت. شرکت اورینت تمام قطعات و پروسه ساخت موتورهای خود را در ژاپن انجام می‌دهد و در ساخت ساعت های مکانیکی با موتورهای اتوماتیک و همچنین تولید ساعت‌های مچی کوارتز، خورشیدی و رادیویی نیز تخصص دارد.

10- ساعت سیتیزن citizen

سیتیزن یکی از برندهای شگفت‌انگیز ژاپنی است.
شرکت ساخت ساعت سیتیزن، کمپانی مرکزی یک گروه ژاپنیست که در توکیو واقع است. این کمپانی ابتدا تحت عنوان موسسه تحقیقاتی ساعت شوکوشا در سال 1918 پایه گذاری شد.
نام تجاری این شرکت یعنی سیتیزن، از نام ساعت‌های جیبی که این شرکت در سال 1924 موفق به تولید آن شده بود، برگرفته شده است. هم اکنون کمپانی ساخت ساعت سیتیزن یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده ساعت در جهان به شمار می‌رود.
بعضی از خطوط تولید این شرکت دارای برچسب و عنوان سکرت (سری) و لایت‌هاوس (فانوس دریایی) هستند. علاوه بر ساعت‌های مچی، این شرکت ماشین‌ حساب، قطعات کوچک الکترونیکی، تلویزیون‌های همراه، و چاپگرهای کامپیوتری نیز تولید می‌کند.
ساعت‌های سیتیزن قابل اعتماد و زیبا هستند و بسیاری از مدلها خورشیدی بوده و هرگز به باتری احتیاج ندارند.

یک ساعت مچی لوکس از لوازم ضروری برای هر شخص است. ساعت مچی‌ها جذاب و زیبا هستند و شخصیت شما را نشان می‌دهند. اگر شما به ساعت‌هاى لوکس یا خاص علاقه دارید قبل از خرید حتماً بررسى کاملى در این زمینه نمایید که ساعت مناسب سلیقه خود را خریدارى کنید.

10 اکسسوری مردانه که هیچوقت از مد نمیافته

شاید بپسندین

1 نظر

حمید 1401-10-28 - 12:48 ب.ظ

من یه رولکس ساب مارینز رنگ آبی گرفته بودم متاسفانه گمش کردم !
از ساعت دیگه نداره /کسی فروشگاه مورد اعتماد سراغ داره چون ساعت های کپی هست درجه های متفاوتی داره نمیشه به هر سایتی اعتماد کرد
اگه کسی خریده و اصلش فرستادن لطفا اسم فروشگاه برام بگه

پاسخ دادن

نظر بدین