خانه مردانهراهنمای مد آقایان 8 قانون مد آقایان که میتونین زیر پا بذارین

8 قانون مد آقایان که میتونین زیر پا بذارین

توسط توحید رضائی
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

سال هاست که لباس های تکراری رو با روش های متداول میپوشین و بعضی وقت ها هم که وقتی خودتون تنها جلوی آینه هستین ، لباس هایی رو با هم امتحان میکنین و به مدلای عجیب و در عین حال زیبا میرسین . بعدش یاد قانون های ساده لباس پوشیدن مرسوم می افتین و از پوشیدن اون ست لباس تو بیرون صرف نظر میکنید . تو این مطلب قصد داریم این قانون های قدیمی رو زیر پا بزاریم و کمی با لباس ها بازی کنیم .

قانون مد و لباس پوشیدن

1 – هیچ وقت سویشرت رو با کت نپوشین

یه زمانی تنها جایی که کت رو با سویشرت میپوشیدن ، دادگاه نوجوانان بود . حالا ولی پوشیدن کت با سویشرت میتونه ترکیبی از یک لباس رسمی و راحت باشه .

اشتباه برداشت نکنید . منظور ما این نیست که سویشرت آدیداس باشگاهتون رو با کت بپوشین ، چون ممکنه توسط پلیس مد بازداشت بشین . بجاش از سویشرت های مینیمال ، و سبک ، بدون هیچ لوگوی آزار دهنده ای و در رنگ هایی که بیشتر رسمی بنظر میرسن تا ورزشی ، استفاده کنید .

در مورد کت هم باید از مدلای اسلیم استفاده کنید . مدلای گشاد نمیتونه مناسب این استایل باشن پس از مدلای اسلیم و تنگ از جنس پنبه و یا پشم ، در رنگ های سیاه ، خاکستری و یا رنگ های روشن تر طبیعی استفاده کنید .

کت با سویشرت

2 – هیچ وقت تی شرت رو با کت شلوار نپوشین 

مثل سویشرت ، در این روش هم فقط کت شلوار های غیر رسمی مناسب میباشد . سعی نکنید که با کت شلوار رسمی و یا کت مخملی این رو امتحان بکنید . چون عجیب به نظر میرسین . 

اینجا هدف اصلی سادگی میباشد . تا اینجاش هم با جایگزین کردن پیراهن با تی شرت ، توجه هارو به خودتون جلب کردین ، پس لزومی نداره از طرح های چاپی عجیب و غریب روی تی شرت استفاده کنید . پیشنهاد ما یک تی شرت یقه گرد ساده در رنگ های سازگار با رنگ کتتونه . برای مثال برای کت رنگ زغالی ، تی شرت رنگ سفید استخوانی و یا خاکستری روشن و برای کت خاکستری ، تی شرت سفید مناسب میتونه باشه .

اگه تی شرت های ساده مناسب شما نیستن ، میتونین از تی شرت های راه راه برتون هم استفاده کنید .

کت شلوار یا تی شرت

3 – هیچ وقت بوت رو با کت شلوار نپوشین 

این طرز پوشش نه تنها بد نیست ، بلکه خیلی هم عالی به نظر میرسه . بوت ها رو علاوه بر اینکه میتونین با لباس های راحتی بپوشین ، میتونین با کت و شلوار هم بپوشین و وقتی با کت شلوار پوشیده میشه یک استایل رسمی بهتون میده . 

بوت های چلسی در رنگ های تیره مثل قهوه ای و خاکستری میتونن گزینه ی خوبی برای پوشیدن با کت شلوارتون باشند .

کت شلوار یا بوت 

4 – جوراب های سفید رو بیرون باشگاه نپوشین 

شاید جوراب های سفید نتونن با همه ی لباساتون ست بشن ، ولی میتونین اونارو با کفش های کتانی مثل ونس و با شلوارجین ها براحتی بپوشین . سعی کنید با شلوارک های جین نپوشین ، چون شبیه بچه 16 ساله ها میشین .

جوراب سفید با کفش

5 – از پوشیدن اکسسوری های زیاد خودداری کنید 

بعضی وقتا زیاد خوبه ، مثل استایل های بوهمین با اکسسوری های اغراق آمیز که این روزا راهشون به برندهای لوکس مثل  Saint Laurent باز شده و با ترکیب اکسسوری ها با شال و کلاه فدورا و عینک های بزرگ ، میخوان حال و هوای راک اند رول رو دوباره به دنیای مد برگردونن .

میتونین بند های چرم سیاه و قهوه ای رو با دستبند های نقره ای و انگشتر های بزرگ برای یک استایل وینتج ست کنید .

دستبند و اکسسوری مردانه

6 – طرح هارو با هم قاطی نکنید 

موفقیت چشم گیر برند هایی مانند Dent de Man که طرح های قدیمی آفریقایی رو با هم ترکیب میکنند ما رو وا داشت تا در مورد ترکیب طرح ها کمی نظرمون رو عوض کنیم .

اگه طرح های بزرگ مناسب شما نیستن ، میتونین طرح های کوچیک رو با هم ترکیب کنید . مثلا میتونین یک کراوات پشم طرحدار رو با یک پیراهن راه راه بپوشین . و یا کراوات رو با کت در طرح های متفاوت .

کت و کراوات طرحدار

7 – هیچ وقت سرمه ای رو با سیاه نپوشین 

سرمه ای عالیه ، سیاه هم همینطور . پس اگه هر دوتا رو با هم ست کنیم ، بی نظیر میشه . هدف اصلی ترکیب رنگ ها برای کامل کردن همدیگره ، نه برای رقابت با هم . برای مثال به جای پوشیدن کت آبی تیره با شلوار سیاه ، میتونین یک پیراهن سیاه با کت شلوار سرمه ای بپوشین .

زیبایی رنگ های آبی و سیاه تطبیق پذیری اونا میباشد . این دو رنگ مناسب مناسبت های غیر رسمی میباشند . مثلا برای یک آخر هفته ، پوشیدن یک پولوشرت سرمه ای با شلوار سیاه و کفش های سفید میتونه عالی باشه .

کاپشن سیاه شلوار سرمه ای

8 – کراوات باید همراه کت شلوار باشه

فکر کنیم ، دلیل این تصور ،  شخصیت Moss از The IT Crowd باشه . ولی باید به کمپین های J.Crew نگاه کنید که مدل های پیراهن رو با کراوات بدون کت شلوار ، میپوشن و عالی بنظر میرسن .

راز اصلی این استایل پوشیدن یک کاپشن مناسب و یا یک ژاکت یقه شال مانند در رنگ مناسب کراوات و یا پیراهنتون میباشد .

کراوات با کاپشن

شاید بپسندین

نظر بدین