خانه مردانهراهنمای مد آقایان 15 عادت مردان شیک پوش را بشناسید

15 عادت مردان شیک پوش را بشناسید

توسط توحید رضائی
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 9 دقیقه

اگر شما جزو اون دسته از آقایانی هستید که اهل کت و شلوار پوشیدن هستند؟ اگر براتون مهمه که لباس‌های سفیدتون جدا از لباس‌های دیگه شسته بشه ؟
اگر رو این موارد حساس هستید و آن‌ها را رعایت می‌کنید پس احتمالش هست که خواسته و یا ناخواسته به این موارد دقت میکنید .
به گفته صاحب‌نظران عرصه مد و فشن ، در پوشش تمام مردان مشهوری که روی فرش قرمز پا می‌گذارند گزینه‌های مشترکی هستند و این لزوما به معنی داشتن یک متخصص مد نیست .
ما در اینجا تلاش می‌کنیم تا میانبرهایی برایتان معرفی کنیم تا بتوانید بیشتر از قبل به کمد لباستان جذابیت ببخشید. اینجا شما را با 15 ترفند آشنا می‌کنیم که ارزش اضافه کردن به عادات روزانه‌‌ تان را دارد.

مردان شیک پوش اصول پایه را می‌شناسند و به آنها اهمیت می‌دهند

همه مردان بزرگ ، از استیو مک کوئین تا جیمز دین ، از لباسهای ساده استفاده می‌کنند و به یونیفورم‌های پایه تکیه کرده اند . چیزی که آنها را منحصر به فرد می‌کند ، شیوه انتخاب و ست کردن لباسهایشان است .
هرچقدر هم از لباسهای پایه دور شوید باز به این تکه های اصلی باز خواهید گشت و این باعث می‌شود روی لباسهای اساسی و با کیفیت سرمایه گذاری کنید و ” خاص بودن رو ، با ساده پوشی تجربه کنید . ”
بیسیک‌های کمدتون رو میتونید با چند تیشرت ساده ، یک پیراهن آکسفورد آبی آسمونی و یک سویشرت خاکستری ، در اندازه مناسب جمع کنید . همچنین با کت جین و شلوار کتان رنگ روشن راسته یا جذب .

آن ها در کنار خرید آنلاین ، حضوری هم خرید می‌کنند

با اینکه فروشگاه‌های آنلاین موجب تغییرات اساسی در محتوای کمد لباسهایمان و سبک لباس پوشیدنمان شده‌اند و درسته تجارت الکترونیک این روزها رواج پیدا کرده اما گاهی سر زدن به بوتیکها آجری و گشت زدن در بازار بد نیست . اینکه بتونید پارچه‌ها و لباسها را از نزدیک لمس کنید و لباسهای مختلف را امتحان کنید خیلی احساس خوبی به شما میدهد ، حتی اگه نخرید . همچنین فروشندگان خوش سلیقه و باهوش میتونن در انتخاب لباس به شما کمک کنند و راه‌های مختلفی برای پوشیدن چند نوع لباس بهتون پیشنهاد بدن .
اما اگه وقت کافی برای بازار گردی ندارید، اگه به تیپ و استایل خود آشنایی کامل دارید و دقیقا میدونید کدوم لباس بهتون میاد ما خرید آنلاین بی دردسر رو براتون پیشنهاد می‌کنیم .

آنها از لباسهای زیر خود مراقبت می‌کنند

حتی اگه شما تنها کسی باشید که لباس زیر خودتونو می‌بینید ، باز هم باید مثل سایر لباسهاتون از آنها مراقبت کنید واز لباس زیرهای باکیفیت استفاده کنید .
میتوانید شورتهای باکسر‌تان را مانند پیراهن‌های خود با اتو بخار، اتو کنید . مطمئنا روز بعدش یک حس راحتی به شما میده وقتی اونارو بپوشین . سعی کنید همیشه چند شورت نو تو کمدتون داشته باشید و هر 12 تا 18 ماه اونها رو عوض کنید . چرا که استفاده از لباس زیرهای نخ‌نما و کهنه زیاد جالب نیست .

مردان شیکپوش وسواسی برنامه ریزی نمی‌کنند

معمولا یکی از رایجترین پیشنهادهایی که میشه ، اینه که لباس فردایتان را از شب قبل انتخاب وآماده بگذارید اما باید بگوییم این روشی نیست که همه مردان شیک پوش از آن پیروی کنند مگر اینکه تاکید به پوشیدن لباس یا یونیفورم خاصی داشته باشن . در غیر این صورت ، لباسهایی که خود به خودی و بدون برنامه ریزی انتخاب می‌کنید به احتمال زیاد لباسهایی هستند که با خلق و خوی شما سازگار بوده و شما در آنها احساس راحتی می‌کنید.
مطمئنا برای چنین سبک آزادی وقت زیادی لازمه ، برای همین چند دست لباس آماده داشته باشید بد نیست .
فقط اطمینان حاصل کنید لباسی که انتخاب می‌کنید و می‌پوشید مناسب روزی باشد که در پیش دارید . لباسی که انعطاف پذیری کافی را هم برای جلسات کاری و هم بعد از کار ، داشته باشد.


آنها بی تفاوت از اطلاعات مراقبت از لباس نمی‌گذرند

مهمه که به برچسب‌ها و اطلاعات روی لباسها دقت کنید و بدانید شستن کدام لباس را باید به خشکشویی بسپارید ، کدام را با دست بشویید و کدام یک را با ماشین لباسشویی .
درسته تو دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز یکبار مصرف شده اما با این حال مراقبت از لباسها از اهمیت ویژه‌ای برخورداره .
اگر با جدا کردن لباسهای تیره از روشن مشکل دارید یا شستن برخی لباسها براتون آزاردهنده است حداقل لباسهایی بخرید که جنسشون مثل پشم مرینوس باشه چراکه به دلیل خواص ضد باکتری آن ، باید کمتر شسته بشه و اینجوری کار شما هم راحت میشه .

آنها اندازه دقیق طول شلوارشان را می‌دانند

جدا از این که اجازه دهید کفشهایتان کاملا نمایان باشند این خط اتوی شلوار و اندازه مناسب پاچه‌ها ، چیزی است که مردان را از پسرها جدا می‌کند ، همچنین میتواند شما را لاغر اندام و بلند قد نشان دهد .
اگر اندازه شلوارتون بیش از حد بلند یا کوتاه است حتی بهترین کفش دنیا رو هم بپوشین باز بی فایده است ، چرا که ” کفشها وقتی به چشم می آیند که اندازه شلوار مناسب باشد. “
برای هوای سرد میتونین شلواری بخرین که بلند باشه و پاچه‌های شلوار تا آخرین جابندی کفشتون بیاد و اگه تو تابستون به سر میبرین میتونین از شلوار های کوتاه استفاده کنین و کمی هم از مچ پاتون مشخص بود مشکلی نیست .

آنها شلوارهای جین خود را نمی‌شویند

شاید باورش سخت باشه اما برای خوش تیپی بعضی کارها را انجام ندهیم بهتر است ، به خصوص نشستن شلوارهای جین خام (شلوارهای جینی که بعد از تولید شسته نمیشن ) .
شما باید سعی کنید شلوار جینتان را تمیز نگه دارید تا مجبور به شستن زود به زود آن نشوید ، مثلا حداقل ، چند ماه اول را نشویید تا نو بمونه .
اگه از اون دسته افراد هستین که شلوار جین های خام ( شسته نشده ) خرید میکنید ، باید بدونید که جین های خام شستوشوی مخصوص به خود را می‌طلبد و معمولا این شلوار ها با شستشوی شما رنگ به خود میگیرن و کاملا مال شما میشن . پس بهتره حداقل چند ماه اونو تمیز نگه دارین تا نیازی به شستن نباشه تا در شستشو های بعدی رنگ مناسبی به خود بگیره .


آنها بیسیکهای خود را ذخیره می‌کنند

شاید خرید بیسیک ها روش جالبی برای خالی کردن کیف پولتان نباشد ولی به کمک آنها میتوانید در همه موقعیت ها و لباس ها ، خوب بنظر برسید.
لباس های بیسیک یکی از اصلی ترین تکه های کمد لباس آقایان می‌باشد و وقتی که آنها را تکمیل کنید میتوانید با انواع لباساتون ترکیب بکنید .
مردان خوش پوش معمولا برای جایگزینی لباسهای قبلی خود خرید نمی‌کنند چرا که آنها همیشه برای خرید لباسهای با کیفیت و خوب وقت و هزینه کرده‌ا‌ند و وقتی لباس جدیدی میخرند معمولا آن را برای استفاده و ست کردن با لباسهای با کیفیت توی کمدشون در نظر میگیرن .
تن خوری ، سایز و برند های مختلف ، چیزهایی است که آنها به خاطر میسپارند و یا یادداشت می‌کنند تا در خریدهای بعدی با خیال راحت خرید کنند .

آنها خیاط شخصی دارند

هر فرد بالغ خوش لباسی می‌داند که کلید خوش دوخت بودن و خوش فرم بودن هر لباسی در دستان یک خیاط ماهر است . از لباسهای بیسیک بگیر تا کت و شلوار ، لباسی نیست که با کمی خیاطی و تغییرات نشه درستش کرد.
آنها اگر از تن خوری و دوخت یک پالتو و یا کت مطمئن بشین ، مطمئنا حتی میتونن حقوق 1 ماهشون رو خرج اون بکنن .

در لباسهای مردانه یک اینچ به معنی یک مایل است و یک تغییر کوچک ، میتواند یک تفاوت بزرگ را ایجاد کند.
بنابراین روی کوچکترین چیزها تمرکز کنید ، به خصوص وقتی سفارش دوخت یک کت را داده‌اید ، حتما به دوخت سردست‌ها ، شانه‌ها و پشت آن دقت کنید چراکه کوچکترین اشتباه باعث بد‌فرم دیده شدنتون خواهد شد .

آنها به جزئیات توجه دارند

عبارت اینکه ” من همینجوری خوشتیپم ” بسیاری از مردان شیک پوش را به اشتباه انداخته تا فکر کنند یک دست کت و شلوار با یک جفت کفش برای خوشتیپی کافیست . اما جزئیات ، چیزی فراتر از سرسری لباس پوشیدن و از خانه خارج شدن است .
انتخاب دکمه سردست زیبا ، تا کردن درست آستین‌ها و درست گره زدن کراوات ، چیزهایی است که یک تفاوت بزرگ را به وجود می آورند .
معمولا کمد لباس آقایان نسبت به خانم‌ها از تنوع کمی برخوردار است پس شما باید برای جبران این کمبود ، به جزئیات توجه ویژه‌ای داشته باشید و هوشمندانه از اکسسوری‌های کوچک استفاده کنید تا صاحب یک استایل درجه یک شوید .
” فقط مواظب باشید که زیاده روی نکنید “

آنها اهمیت چرخش و تنوع را می‌دانند

کمد لباستان را به گونه‌ ای تجهیز کنید که برای هر موقعیت و هر مناسبتی لباس در خور و شایسته داشته باشید .
مردان شیک پوش وقتی به سراغ کمد لباس ، برای انتخاب لباس میروند همانند مربی یک تیم فوتبال میمانند ، آنها دقیقا میدانند لباسهایشان را چگونه ترکیب کنند .
سعی کنید همیشه در پوششتان تنوع داشته باشید به خصوص اگر هر روز مجبور هستید با کت و شلوار به سر کار بروید میتوانید یک روز کفشها ، روز دیگر کت و شلوارتان و روز بعدش پیراهن و کراواتتان را عوض کنید تا ظاهری یکنواخت نداشته باشید ، همچنین با این کار ، لباساتون دیر خراب میشن .


آنها بهترین کفش‌ها را میپوشند

احتمالا این جمله را از زبان خیلی‌ها شنیده‌اید ” کفش ، جزء مهمی از پوشش یک مرد است ”
که کاملا درست است .
کفشها قدرت این را دارند که به شما ، هم یک استایل زیبا و جذاب وهم یک استایل بد و زشت را بدهند . بنابراین همه چیز در دستان شماست و این شمایید که انتخاب می‌کنید کدام کفش را با کدام لباس در کدام مکان بپوشید .
شما باید یک جفت کفش داشته باشید که با هر شلواری که در کمد لباستان آویزان است ست شود .
کفشهای متنوعی از جمله ” بوتهای چلسی قهوه ای ، کفشهای کلاسیک بند دار چرمی و کفشهای کلاسیک نوک منحنی ” کفشهایی هستند که در کمد هر مردی باید باشند.
به غیر از اینها ، چیزهای زیادی است که شما میتوانید با یک جفت کفش کتانی سفید و یک جفت کفش مشکی همه کاره ست کنید .

آنها کمد خود را سازماندهی می‌کنند

ثابت شده است که مردان خوش پوش ، ساعت‌ها وقت برای مرتب کردن لباسها و سازماندهی کمدشان می‌گذارند . آنها به لطف کمد سازمانیافته‌شان ، فوت و فن ست کردن لباس را خوب بلدند .
اگر به کمد خود نظم ندهید ممکن است چیزی را فراموش کنید یا در انتخاب لباستان دچار سردرگمی بشوید و تنها سهم کوچکی از لباسهای داخل کمد را استفاده کنید .
” برای اینکه به هدفی برسید باید آن را به گونه ای برنامه ریزی کنید که مطابق با معیار و منطق شما باشد . “
سعی کنید لباسهایتان را بر اساس رنگ ، نوع و یا فصل دسته بندی و مرتب کنید تا وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید خیلی راحت لباس مورد نظرتونو پیدا کنید و بپوشید .

آنها شلوار جین دمپاگشاد ندارند

برای افراد اندکی شلوار جین دمپا مناسب می‌باشد و این در حالی است که ، برای بسیاری از مردان شلوار دمپا گشاد خیلی ناخوشایند است و ما اصلا اونو بهتون پیشنهاد نمی‌کنیم .
در عوض میتوانید از شلوار جین‌های جذب یا راسته استفاده کنید که مناسب اندامتان باشد.
چه لاغر باشید چه چاق ، شلوار جین دمپا انتخاب مناسبی نیست .

مردان شیک پوش به خودشون میرسن

شما میتوانید بهترین کت و شلوار را بپوشید اما اگر چیزی که در زیر کت و شلوار است خیره‌ کننده نباشد ، نشان دهنده این است که شما هنوز به این نتیجه نرسیده‌اید که برای خوشتیپی باید یک اندام ورزشکاری و فیتنس داشته باشید .
” خوب غذا خوردن و ورزش کردن ” دو عمل مهم در رسیدن به خوشتیپی است که اغلب نادیده گرفته میشن . در حالی که یک تفاوت بزرگ در ظاهر کلی شما به وجود مییارن .
خوردن بیش از اندازه از شکر ، رو سوخت و ساز بدن تاثیر منفی میگذارد و باعث چاقی میشود به خصوص چاقی در ناحیه کمر و شکم که ما اصلا این را دوست نداریم .
از سوی دیگر ورزش باعث افزایش گردش اکسیژن و دفع سموم بدن از طریق عرق کردن میشود ، و باعث میشود پوستی شفاف و سفت داشته باشید .
از ما گفتن ، با کمی رژیم غذایی مناسب و ورزش متعادل ، میتوانید به اندام دلخواهتان برسید و حس خوبی به خودتون داشته باشید .

کلام آخر …

اگر شما هم این عادت هارو در انتخاب و خرید لباس و کمد لباستون دارین به احتمال خیلی زیاد شما فردی خوش پوش هستین و استایل شما حتما به نتیجه خواهد رسید (;

شاید بپسندین

نظر بدین