خانه مردانهراهنمای مد آقایان 10 پیراهن مردانه که در کمد هر مردی باید باشد

10 پیراهن مردانه که در کمد هر مردی باید باشد

توسط مرضیه حیدری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه

حتی اگر شما یک موج سوار حرفه ای از یک خانواده هاوایی باشین ، خیلی احتمالش کمه در یک مراسم تشییع جنازه یکی از فامیل های پیرتون ، با یک شلوارک گل گلی و تیشرت رنگی حاضر شوید . همچنین در فصل تابستان طبیعتا خیلی غیر عادی است که کاپشن بپوشید . در غیر این صورت شما بلاگر معروف مد و فشن ، آدام گالاگر هستین که دارید این مطلبو میخونید !!
نکته همین جاست، لباس های مختلف برای موقعیت های مختلف ساخته شده اند . ولی وقتی صحبت پیراهن میشه فرق میکنه .

پیراهن تنها لباسیه که میتونید اونو تو اکثر مناسبت ها و مکان ها بپوشین . برای جشن ، برای مهمونی ، برای یک قرار رومانتیک و حتی برای مراسم تشییع .

بی شک پیراهن با تمام مدل های مختلف ، تنها لباس همه کاره در بین لباس های آقایان میباشد.
اما کدوم نوع پیراهن باید در کمد شما موجود باشد تا به شما اطمینان بدهد که تمام پایه های شیک پوشی را رعایت کرده اید؟
بنابراین شناختن این 10 نوع پیراهن مردانه ضروری است.

پیراهن آکسفورد یقه دکمه دار

اسم این پیراهن از پارچه آکسفورد که از آن دوخته میشود گرفته شده، این پیراهن کلاسیک به عنوان پایه پیراهن های شیک بیش از 120 سال است که بین مردان محبوبیت دارد .
داشتن پارچه ضخیم در مقایسه با پیراهن های دیگر ، یقه با لبه های کوتاه و دکمه های روی یقه و یک حلقه برای آویزان کردن پیراهن در پشت آن ، نکته اشتراک تمام طراحان لباس درطراحی پیراهن آکسفورد است.
اگر تنها یک لباس ضروری برای آقایان وجود داشته باشه ، اون میتونه پیراهن آکسفورد باشه .

این نوع پیراهن بدون زمان بوده و به عنوان سنگ بنای لباس های مردانه محسوب میشود و میتواند بیشترین تنوع را در هر کمدی ایجاد کند .
ما به شما پیشنهاد میکنیم یک پیراهن آکسفورد را بیشتر با یک شلوار جین یا کتان ست کنید تا با کت و شلوار.
یک پیراهن آکسفورد یقه دکمه دار آبی رنگ با سر آستین های زیبا میتواند بهترین گزینه برای شما باشد .

پیراهن رسمی

هر کس در طول زندگیش ،هر چند انگشت شمار، به سمت لباس های رسمی کشیده میشه ، هر چند مجبوری باشه . اگر بدونین که کراوات مشکی رو با کدوم نوع پیراهن میشه پوشید ، قطعا شما کارنامه استایل موفقی دارید . وگرنه جای درستی اومدین ، با پیراهن رسمی !
جنس این نوع پیراهن ازپارچه نخی پیکه است. بافت پیکه علاوه بر اینکه جذب کننده رطوبت و عرق بدن هست ، فرم و سفتی خودش رو هم بخوبی حفظ میکنه .
یقه ای با لبه های تیز و خوش فرم داره و دارای دو جا دکمه برای استفاده از دکمه سردست است.
هر چقدر مدلای ساده تر انتخاب کنید بهتره . یک پیراهن از جنس مارسلا با یک پاپیون و دکمه سردست مرواریدی همراه با کت و شلوار میتونه بهترین گزینه برای یک مراسم رسمی باشه .


پیراهن آستین کوتاه یقه کوبایی

این نوع پیراهن که اوایل در کوبا و بعد ها در مکزیک محبوب شد ، میتواند بهترین گزینه برای یک روز آفتابی به دور از هیاهوی زندگی شهری باشد .

کلمه کوبا به یقه این نوع پیراهن اشاره داره و بیشتر پیراهن های یقه کوبایی دارای شکلی گشاد با یقه باز و دکمه دار میباشند در طرح های گل گلی و یا طرح های دیگر .
این نوع پیراهن برای اکثر آقایان مناسب است اما باید ملاحظاتی را در نظر بگیرند. این پیراهن برای مرد های با گردن کلفت زیاد مناسب نیست و روی اونا بیشتر شبیه پیژامه دیده میشه .
در انتخاب پیراهن های آستین کوتاه همیشه دقت کنید که متناسب با بازو ها و اندامتان باشد چرا که آستین گشاد باعث میشود بازوهایتان لاغرتر دیده شود و آستین لاغر باعث میشود خودتان لاغر وپوست و استخوان به نظر برسید .


پیراهن اورشرت یا بالاپوش

برای پوشیدن کت خیلی گرمه و برای پوشیدن تی شرت خیلی سرد ؟ اگر بین تغییر فصل های متزاد مثل تابستان و پاییز یا زمستان و بهار مشکل در انتخاب لباس دارین ، اورشرت بهترین گزینه برای پوشیدن از رو تیشرت و هم به عنوان یک کت بسیار سبک است . خوبی اورشرت ها اینکه حتی در هواهای خیلی سرد هم میتونید یک پالتو یا لباس دیگه رو از روی اورشرت بپوشید .
در واقع اورشرت چیزی بین پیراهن و کت است و برای تغییر فصل بسیار کاربرد دارد .
یک اورشرت آبی رنگ با تیشرت سفید همراه با شلوار جین و بوت مردانه یه تیپ کژوال بی نظیر رو به وجود میاره . دقت کنید از اورشرت های نخ نما یا کهنه استفاده نکنید چرا که شلخته به نظر میرسین.

پیراهن پشم یا فلانل

این نوع پیراهن معمولا با لامبرجک ها ( چوب بر ها ) شناخته میشه . چون این پیراهن ها هم از مقاومت خوبی برخوردار هستند و هم در برابر هوای سرد از شما محافظت میکنند ، معمولا برای استفاده بیرون شهر مناسب میباشند ولی این به این معنا نیست که اونو نمیتونید داخل شهر بپوشید ، برعکس میتونید با ترکیب یک پیراهن پشم با شلوارجین رنگ تیره و بوت های چرم یک تیپ شهری متفاوت و البته زیبا ایجاد کنید .

پارچه پیراهن فلانل از جنس پشم و پنبه است و در ضخامت های مختلف وجود دارد و داشتن این نوع پیراهن برای فصل های پاییز و زمستان ضروری است و تنوع قابل توجهی دارد و بسته به سلیقتان میتوانید ساده یا مدل چهارخونه این مدل پیراهن رو انتخاب کنید.
این پیراهن در مدل های ضخیم و نازکتر وجود دارد و قطعا در تغییر فصل ها اونارو لازم خواهید داشت .
ما این پیراهن رو به کسانی که علاقه خاصی به چند لایه پوشیدن دارند پیشنهاد میکنیم میتوان آن را روی یک تیشرت پوشید و دکمه هایش را باز گذاشت و یا اونو با یک کاپشن یا پارکا در فصل های سرد پوشید .
از آنجایی که این پیراهن در ضخامت های مختلف وجود دارد حتی میتوانید از نوع سبک و نازک آن در تابستان استفاده کنید .
به هر حال انتخاب با شماست !

راهنمای انتخاب پیراهن چهارخانه مردانه >


پیراهن چمبری

بر خلاف تصور جنس این نوع پیراهن از کتان زبر نیست بلکه از پارچه ای با بافت ساده و با تراکم کم میباشد ، شبیه بافت جین اما سبکتر از آن.
کسانی که دوست دارند بافت پیراهنشان جین به نظر برسد پیراهن Chambray انتخاب خوبی است.
این نوع پیراهن با هر لباس و استایلی ست میشود و از این لحاظ فوق العاده است حداقل داشتن یکی از آنها در کمد لباستان الزامیست.
با این که Chambray با همه چیز تطبیق پذیر است اما مراقب باشید رنگش زیاد هم به رنگ شلوار جینتان نزدیک نباشد همین که یه ذره سایه هاشون به هم بخوره کافیه.
در غیر این صورت میتوانید با شلوار کتان یا یک تک کت سبک ست کنید تا یه خورده استایلتان کژوال تر شود.

پیراهن های کلاسیک آستین کوتاه

خوشبختانه طراحان این پیراهن تمام تلاش خود را کرده اند تا با آب و هوای تابستان سازگار باشد. در طراحی این پیراهن از شکل های هندسی،خط های عمودی راه راه و رنگ های روشن وشاد استفاده میشود.
این پیراهن کلاسیک آستین کوتاه با اکثر لباس های تابستونی ست میشود به خصوص شلوارک های کتان و جین سبک . باید اندازه آستین این پیراهن بلندتر از اندازه پشت بارو نباشد و توصیه آخر اینکه این پیراهنو هرگز با کت و شلوار نپوشید !

برای تابستان چه نوع پیراهنی بپوشیم ؟ >

پیراهن جین

اگر به دنبال حس مردانگی و شجاعت هستید پیراهن های جین رو در نظر داشته باشید.
از آنجایی که صنعت مد و فشن هم از این نوع پیراهن و استایل جین به شدت حفاظت میکند خود میتواند دلیلی باشد برای مردان تا بیشتر از قبل به این پیراهن جذب شوند . و اگر کمی زرنگ باشید میتوانید اونو حتی با کت هم برای مهمانی های نیمه رسمی استفاده کنید .
در ضمن همیشه سعی کنید از جین با کیفیت استفاده کنید و اگر قصد دارید با شلوار جین ست کنید رنگ های مخالف را انتخاب کنید بهتر است ، مثلا برای پیراهن جین آبی آسمونی یه شلوار جین سرمه ایی تیره ، بهترین گزینه میباشد .

پیراهن کتان

اگه طرفدار پیراهن آستین کوتاه برای تابستون نیستین و آکسفورد هارو هم بخاطر گرمی زیاد هوا نمیتونید بپوشید ، پیراهن های کتان بهترین گزینه میباشند .

این پیراهن از جنس کتان ، نازک و خیلی سبک است و مناسب برای روزهای گرم تابستان میباشد .
پیراهن کتان در رنگ های روشن و پاستیلی خودنمایی میکند و با شلوار جین یا کتان بسیار مناسب است حتی میتوانید خیلی خودمانی آستینهایش را بالا بزنید با یک شلوارک بپوشید .
پیشنهاد ما برای این نوع پیراهن ، رنگ های سفید و آبی کمرنگ هست. از معایب این نوع پیراهن میشه به تمایل اون به چین و چروک شدن اشاره کرد که خوشبخانه این روزا پیراهن های کتان رو با مقدار کمی پنبه ترکیب میکنند که میتونه تا حد زیادی از چین و چروک شدن پیراهن بکاهه .

راهنمای انتخاب پیراهن مناسب و با کیفیت مردانه >

پیراهن اداری

صنعت مد روز به روز در حال پیشرفته ، این به این معنا میتونه باشه که شما بر خلاف پدرانتان دست بازتر میتوانید برای محل کار لباس انتخاب کرده و بپوشید.
اما با این حال لباس های کلاسیک را همچنان در کمدتان داشته باشید به خصوص اگر رئیستان از شما انتظار دارد کراوات بزنید.
پیراهن های مختلفی با بافت آکسفورد ، پشم و جناغی وجود دارد که میتوانید بدون کراوات استفاده کنید اما برای سر کار هیچ چیز مانند یک ظاهر تر تمیز و منظم با پیراهنی از جنس پاپلین با رنگ سفید یا آبی براق به همراه یک کراوات زیبا ، نمیتواند مناسب باشد.
بسته به سلیقه اتان و این که چقدر میخواهید کراواتتان به چشم بیاید میتوانید بین یقه نوک تیز و فرم دار (cutaway) یکی را انتخاب کنید . رنگ های آبی و صورتی روشن و به ویژه سفید ، مناسبترینها برای تیپ کارمندی میباشد.
راستی استفاده از سر دست های شیک در محل کار فراموش نشه.

حرف آخر…

پیراهن های جذاب و زیبای زیادی وجود دارد که به شما یک استایل بی نقص رو هدیه بده ، اما به شرطی که در زمان و مکان مناسب خودش پوشیده بشه . قرار نیست همه این پیراهنارو داشته باشین ولی حداقل چند نوع پیراهن که بنظرتون مناسب هست رو در کمد لباس خود داشته باشین تا بتونید اونارو براحتی در مکان های مناسب بپوشین .

خرید پیراهن مردانه

شاید بپسندین

نظر بدین