خانه مردانهراهنمای مد آقایان طریقه انتخاب سایز مناسب لباس هنگام خرید اینترنتی

طریقه انتخاب سایز مناسب لباس هنگام خرید اینترنتی

توسط توحید رضائی
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه

انتخاب سایز مناسب لباس

اگر از جمله افرادی هستید که دوست ندارین واسه خرید لباس ساعت ها بگردین مطمئنا خرید اینترنتی بهترین گزینه واسه شماست . در فروشگاه های اینترنتی شما حق انتخاب بیشتری دارین و در بعضی از آن ها میتوانید صد ها مارک مختلف لباس رو یکجا مشاهده و بررسی کنین و چون کسی نیست که مزاحم شما بشه میتونین ساعت ها انواع لباس هارو بررسی کنین و این کار باعث میشه که طرز لباس پوشیدنتون هم بهتر بشه. ولی مشکل از اونجا شروع میشه که چون لباس رو نمیپوشین و با چشم خودتون تن خوریشو نمیبینین ریسک نمیکنین که واسه یه لباس که مناسب اندام شما نباشه پول خرج کنین و بعد از سال ها وقتی کمدتونو باز میکنین اون لباسی رو که هیچ وقت نتونستین بپوشینو هی ببینین . تو این نوشته بهتون چند راهکار ساده رو معرفی میکنیم که اگه به اونا توجه کنین مطمئن چنین مشکلاتی هیچ وقت سراغتون نمیاد

از خیاط خود بخواهید بدنتونو دقیقا اندازه بگیره .

اولین و مهم ترین کارقبل از اینکه بخواین آنلاین خرید کنین ، دونستن سایز بدنتونه . به یاد داشته باشین که سایز 10 یک برند لباس شاید سایز 8 مارک دیگه باشه و این مشکل ظاهرا هیچ وقت درست شدنی نیست ، پس بهترین راه حل اینکه که خودتون اقدام کنین و سایز بدنتونو بدونین .

مطمئنا بهترین روش برای اینکه بتونین اندازه  ی دقیق خودتونو بگیرین اینکه کس دیگه ای این کارو واستون انجام بده در حالیکه شما در حالت نرمال ایستاده باشید . این مورد مخصوصا برای خانوم ها بسیار مهم میباشد . برای این کار میتونین به یک خیاط که نزدیک شماست سر بزنین ، مطمئنا خوشحال میشه که این کارو واستون انجام بده . میدونم که هدف کلی ازخرید اینترنتی لباس راحت شدن از شر این کار هاست ولی مطئمن باشین که یک بار دونستن سایز بدنون برای مدت ها براتون کافیه .

خودتون بدنتونو اندازه بگیرین یا از یک آشنا کمک بگیرین .

خوب اگه این امکان نیستش که به یک خیاط مراجعه کنید میتونید خودتون این کارو انجام بدین ،ولی خیلی حواستان جمع باشه ،  دقت کنید که شکمتونو به داخل نکشین یا از حالت نورمال که می ایستین صاف تر نیستین ، این کارا به خرید لباس هایی با سایز های نامناسب منجر میشه . برای قسمت هایی هم که خودتون نمیتونین اندازه بگیرین ازیک دوست یا افراد خانواده کمک بگیرین مثل قسمت طول داخل پا و دورسینه برای خانونم ها

  • برای آقایان چند قسمت مهم هستش که باید خوب اندازه گیری بشن . برای شلوار جین و شلوار کتانی باید اندازه ی دور کمر و طول پاهاتون از کمر و طول داخل پا رو اندازه بگیرین . اندازه گیری باسن هم برای مرد هایی که باسن درشت دارند توصیه میشه . برای پیراهن و تی شرت  هم باید سایز دور سینه ،دور کمر، دور یقه و  طول آستین ها  رو اندازه بگیرین . این سایزبندی برای انتخاب کاپشن و کت هم یکیه .
  • برای خانوم ها . شما چند قسمت مهم را باید خوب اندازه گیری کنید . سایز سینه ها ، برآمده ترین قسمت سینه ، دور کمر (درست جایی که شلوار سایز مناسب شما بدون کمربند در آنجا می ایسته و پایین تر نمیاد ) . همچنین در خانوم ها اندازه گیری سایز باسن خیلی مهم میباشد.

فروشگاه مناسب را انتخاب کنید و همیشه به جدول سایز بندی آن نگاهی بیاندازید .

بعد اینکه سایز بدنتونو خوب فهمیدین ، جدول راهنمای سایز بندی لباس ها در سایت های مختلف دوست شما خواهند شد . اگر از فروشگاه های آنلاینی خرید میکنید که منحصر به یک برند خاصی هست ، مثل Zara , Gucci  و … فقط با یک بار نگاه کرد به جدول سایزبندی آن میتوانید مدت ها چشم بسته از آن ها خرید کنید ، چون این برند ها معمولا سایز استاندارد خودشونو در طول سال ها حفظ میکنن ولی اگه بخواین از سایت هایی خرید کنید که لباس دیگر برند هارو میفروشن وتوش لباس هایی از برند های برند متفاوت هست مثل فروشگاه شهرمون ، اون وقت باید دقت زیادی به خرج بدین ، چون همه ی برند ها سایز های یکسانی ندارن . بعلاوه از سایت هایی لباس خرید کنید که امکان تعویض لباس رو بهتون بدن ، اون وقت میتونین با خیال راحت بدون نگرانی از سایزبندی و موراد دیگر ، خرید کنین .

سعی کنید از خرید های قبلی خود یادداشت بردارید

همیشه سعی کنید وقتی آنلاین خرید میکنید از لباسی که خریده اید یادداشت بردارید ، مثلا سایزش ، تن خوریش و موارد دیگر شاید سایز small یه برند لباس با همین سایز برند دیگه متفاوت باشه . با یادداشت کردن این موارد و نگه داشتنن این جزئیات ، میتونید در خرید های بعدی تجربه ی بهتری داشته باشین .

و در آخر اینکه ، خرید اینترنتی اینقدرا هم که فکر میکنید سخت نیست .

بله درست شنیدین . این روزا با وجود رقابت های شدید بین فروشندگان لباس ،اکثر فروشگاه های آنلاین امکان تعویض و پس دادن لباس (در صورتیکه نپوشیده باشین و اتیکت هاش روش باشه ) رو بهتون میدن و این مورد شامل فروشگاه شهرمون هم میشه . سابقه نشون داده که از بین هر 30 خریدار تنها 1 خریدار با مشکل سایز مواجه شده و در اکثر موارد این مشکل از عدم توجه خریدار به جدول سایزبندی و توضیحات لباس بوده . پس  با رعایت نکات ذکر شده در این نوشته میتونین از همه ی خرید های آنلاین خود تجربه ی شیرین و به یاد ماندنی داشته باشین .

اگر شما هم قبل از این در خرید های اینترنتی پوشاک با مشکلاتی مواجه شدین ، خوشحال میشیم از شما بشنویم . برای ارسال نظر از قسمت نظرات در قسمت پایین استفاده کنین .

 

 

شاید بپسندین

نظر بدین