خانه زنانه زهیر مراد ، طراح نام‌آشنای دنیای مد

زهیر مراد ، طراح نام‌آشنای دنیای مد

توسط مرضیه حیدری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
بیوگرافی زهیر مراد طراح اوت کوتور شرقی
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه

زهیر مراد بنیانگذار برند * Zuhair Murad * در سال 1971 در بعلبک لبنان در خانواده‌ای مسیحی به دنیا آمد. او از همان کودکی در خیالپردازی استعداد نابی داشت و از 10 سالگی شروع به طراحی لباس کرد.
خودش که می‌گوید: “روزی را به خاطر نمی‌آورم که قلم به دست نباشم”
او پس از پایان دبیرستان از بعلبک دل کند و راهی پاریس شد و در آنجا در موسسه ای، شروع به تحصیلات آکادمیک در حوزه مد و فشن کرد و پس از پایان تحصیلاتش، در سال 1995 به لبنان بازگشت و در 1999 اولین آتلیه خود را در شهر بیروت افتتاح کرده و پذیرای مشتریان خصوصی پولدار خود شد .

اولین قدم‌ها برای موفقیت

مراد در سال 2001 برای اولین بار، کلکسیون کوتور خود را درهفته اوت کوتور پاریس ارائه داد و به این ترتیب در رسانه‌های بین‌المللی دیده شد و محبوبیتش شتاب گرفت.
در سال 2005 بود که زهیر مراد اولین لباس‎های آماده خود را روانه بازار کرد. با گذشت این همه سال، هنوز برند زهیر، یک برند زیبا و پر زرق و برق و معاصر است؛ که برای تامین کردن نیازهای فزاینده مشتریان طراحی شده و روز به روز در حال پیشرفت است.

در سال 2010 زهیر به یک ساختمان یازده طبقه باشکوه در قلب بیروت نقل مکان کرد .این خانه‌های مجلل نه تنها دفاتر شرکت، بلکه شامل استودیوی طراحی، تیم طراحی، سازندگان الگو، خیاط ومتخصصان گلدوزی نیز می‌باشد.

کالکشن 2010/11 زهیر مراد

اولین نمایشگاه لباس عروس

در 2011، زهیر شروع به عرضه لباس عروس‌های خود در بازار می‌کند که هریک از این لباس عروس‌ها، نمایانگر احساسی رمانتیک و عاشقانه هستند و در سال 2013 اولین نمایشگاه لباس عروس را در همان ساختمان افتتاح می‌کند.

کالکشن لباس عروس 2013 زهیر مراد

خصوصیات طراحی

آنچه که در لباس‌های زهیر مراد موج می‌زند، دوخت لباس‌های ظریف با گلدوزی و جزئیات فراوان است.
تقریبا در تمامی لباس‌های او، رد پای پولک و سنگ‌های قیمتی دیده می‌شود. این طرح‌های ظریف بر روی پارچه‌های نفیسی همچون ابریشم، کرپ و طل پیاده و با مهارت خاص، دوخته می‌شوند. طرح‌های زهیر، با اینکه جزئیات فراوانی دارند، اما این جزئیان طوری کنار هم چیده شده‌اند که یک نقاشی یک پارچه را، به نمایش می‌گذارند. زهیر از هر آنچه که بتواند برای طراحی لباسهایش الهام می‌گیرد؛ از طبیعت گرفته تا فرهنگ‌های مختلف.

کالکشن اوت کوتور 2018/19 زهیر مراد ، هفته مد پاریس
کالکشن پاییز/زمستان 2018/19

در مورد اوت کوتور و داستان آن بیشتر بدانید

همگام با مد

زهیر مراد با همه گلدوزی‌ها و طرح‌های سنتی و… از مد روز عقب نمانده و همگام با برندهای دیگر در این راه می‌تازد.
زهیر مراد خود را محدود به دوره خاصی از تاریخ نمی‌کند. او از تمام تاریخ الهام می‌گیرد. برای مثال در کالکشن بهار / تابستان 2019 ، مدل لباس زنان آمریکایی 1950 را کاوش کرده است که بیانگر این میباشد که ” زنان در حین ظرافت، قوی‌اند ” و سعی دارد این پارادوکس را با طرح‌هایش نشان دهد.

 کالکشن پاییز / زمستان 2018/19 زهیر مراد
کالکشن پاییز / زمستان 2018/19
 کالکشن بهار/ تابستان 2019  زهیر مراد
کالکشن بهار/ تابستان 2019

طراحی برای افراد مشهور

به نظر می‌رسد زهیر در بین طراح‌های مطرح معاصر، تنها کسی باشد که بیشترین استقبال را از افراد مشهور دارد؛ افرادی چون جنیفر لوپز، الکساندرا آمبروزیو، سوفیا وورگارا، سارا جسیکا پارکر، کیتی پری، لینا هیدی، اسکارلت جوهانسون، کریستین استوارت، میشل رودرریگز، دیتاون تیز، ریتا اورا و کلی سلبریتی و مدل های دیگر .
در زیر، چند تصویر از تازه ترین لباس‌های زهیر در تن افراد مشهور را، مشاهده می‌کنیم.

لباس های زیر مراد سلبریتی های معروف
لباس های زیر مراد سلبریتی ها و مدل های معروف

لباس عروس‌های زهیر مراد

زهیر مراد برای طراحی لباس عروس‌هایش از هنر معماری گرفته (مانند الهام گرفتن از ساختمان کرایسلر نیویورک) تا هنر سینما و هالیوود الهام می‌گیرد. لباس عروس‌های او ظرافت اندام یک بانو را به خوبی نشان می‌دهند. آنها از نظر گلدوزی و طلا کاری‌های پر زرق و برق، لطافت، دنباله دار بودن و داشتن توری‌های بلند، متفاوت هستند.

کالکشن بهار 2019 لباس عروس زهیر مراد
کالکشن بهار 2019 لباس عروس
کالکشن بهار 2020 لباس عروس زهیر مراد
کالکشن بهار 2020 لباس عروس

مشاهده و خرید انواع لباسهای زنانه از فروشگاه شهرمون

شاید بپسندین

نظر بدین