خانه زنانهراهنمای مد خانم ها 13 راز موهای سالم ، زیبا و درخشان

13 راز موهای سالم ، زیبا و درخشان

توسط آرزو سیری
تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی:
13 راز موهای سالم، زیبا و درخشان
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه

وقتی فیلم‌های دیزنی را با بازی‌های راپونزل یا سیندرلا تماشا می‌کنیم، سخت است که چشمانمان را از لباس و مدل موهایشان جدا کنیم. چشمان ما به طور مداوم به سمت موهای دوست داشتنی و درخشان آن‌ها می‌چرخند.
اگر اکثر خانم‌ها یک رویای مشترک داشته باشند، داشتن موهایی بلند، براق و سالم است. در واقع می‌توان گفت داشتن موهایی بلند، سالم و براق در لیست آرزوهای هر زنی قرار دارد. اما قرار گرفتن روزانه در معرض گرد و غبار، آلودگی، آفتاب و خاک باعث می‌شود دستیابی به این رویا تقریبا غیرممکن شود.
بنابراین چگونه می‌توان با حفظ سلامت و زیبایی مو، با همه این مشکلات مقابله کرد؟
زیباترین موها را وقتی خواهید داشت که بهترین مراقبت‌ها را انجام دهید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که این نکات زیبایی را برای موهایتان در سبک زندگی خود بگنجانید، تا بتوانید استایل زیباتری ایجاد کنید.

چند راز موهای سالم و زیبا

1- از موهای خود محافظت کنید

درست همانطور که از پوست خود در برابر آفتاب، باد و دمای هوا محافظت می‌کنید، باید از موهای خود نیز محافظت کنید. اگر این کار را نکنید، با گذشت زمان موهایتان خشک و شکننده می‌شوند.
در تابستان هنگامی که گرمای خورشید شدید است، از کلاه یا روسری استفاده کنید تا از خشک شدن مو و پوست سر و همچنین آسیب بیش از حد جلوگیری شود. در طول زمستان نیز با موهای خیس بیرون نروید. اگر موهای شما یخ بزند، شکننده و آسیب پذیر می‌شوند.
همچنین باید از موهای خود در برابر مواد شیمیایی محافظت کنید. این عوامل می‌توانند منجر به افزایش حساسیت و عفونت‌های پوست سر شوند بنابراین در هنگام شنا از کلاه شنا استفاده کنید و موهای خود را بیش از حد در معرض کلر قرار ندهید.

از موهای خود در برابر آفتاب محافظت کنید

2- شست و شوی مرتب با آب متمایل به سرد

توصیه می‌کنیم هفته‌ای دو یا سه بار موهایتان را با آب سرد بشویید، شست و شوی مو با آب سرد یک روش عالی برای اطمینان از داشتن موهایی سالم و درخشان است. این کار باعث می‌شود که کوتیکول موهای شما که در حین شستشوی مو باز شده‌اند، بسته شوند. شست و شوی مرتب مو باعث می‌شود پوست سر بیش از حد چرب نشود و همچنین مانع از تشکیل روغن‌های طبیعی در پوست سرتان شده و از ایجاد خارش پوست سر جلوگیری می‌کند، که برای حفظ تعادل و سالم ماندن پوست سر و مو ضروری است.

خرید از فروشگاه شهرمون

3- با موهای مرطوب با احتیاط برخورد کنید

موهای مرطوب بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند و به راحتی می‌شکنند. هنگام خیس شدن، ریشه مو بیشتر مستعد آسیب دیدن است به همین دلیل هنگام شامپو زدن موها را چنگ نزنید و شامپو را به آرامی روی سر ماساژ دهید. همچنین از شانه زدن بلافاصله پس از دوش خودداری کنید، به جای آن می‌توانید موها را قبل از حمام شانه کنید و یا بعد از خشک شدن شانه کنید.

4- به طور مداوم از لوازم حرارتی استفاده نکنید

به طور مداوم موهایتان را در معرض گرما قرار ندهید زیرا این کار به موهایتان آسیب زیادی وارد می‌کند.
قرار دادن مداوم موها در معرض گرما باعث شکننده و ضعیف شدن و حتی استفاده بیش از حد، می‌تواند موهایتان را بسوزاند بنابراین از گرما دادن هر روزه خودداری کنید.
این کار به نوبه خود باعث می‌شود موهایتان رشد زیادی نداشته باشند. به جای استفاده از این گونه لوازم، اجازه دهید موهایتان در معرض هوای تازه و به روال طبیعی خشک شوند. مطمئناً این امر از آسیب دایمی جلوگیری می کند.

به طور مداوم از لوازم حرارتی برای خشک کردن مواستفاده نکنید

5- داشتن رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت موهای شما و رشد آن دارد. از آنجا که مو از پروتئین تشکیل شده است، لازم است غذای سرشار از پروتئین را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.
اگر اهل گیاهخواری نیستید، می‌توانید غذاهایی مانند ماهی، تخم مرغ و گوشت بدون چربی بخورید، زیرا آنها بهترین منبع پروتئین رژیم غذایی هستند.
اما اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید عدس، لبنیات، سویا و سبزیجات برگ سبز را به شکل سالاد تهیه کنید تا سهمیه روزانه پروتئین مورد نیاز خود را دریافت کنید. این مواد غذایی باعث رشد موهای سالم می‌شوند.

داشتن رژیم غذایی سالم برای محافظت از مو

6- آب کافی بنوشید

آب ارزان‌ترین و بهترین راه درمانی برای دستیابی به موهای زیبا و سالم است. بدن را هیدراته می‌کند و در تنظیم سیستم گردش خون به عنوان علوفه فولیکول‌ها عمل کرده و رشد مو را تحریک می‌کند.
عدم وجود آب در ریشه مو و پوست سر باعث می‌شود موهای شما شکننده و مستعد آسیب شود و به این ترتیب رشد موها را کند می‌کند.
آب تقریباً 25٪ از وزن یک رشته مو را تشکیل می‌دهد و استفاده از آب کافی موردی است که شما نمی‌توانید از آن غافل شوید، زیرا این بهترین نکته برای رشد موهای درخشان است.
نوشیدن حداقل 2 لیتر آب در روز به تقویت موهای شما کمک می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد.

نوشیدن آب کافی برای محافظت از مو

7- از شامپوی ملایم استفاده کنید

محصولاتی که برای شستن موهای خود استفاده می‌کنید نقش مهمی در سلامتی و تقویت موهای شما دارند. بهتر است که یک شامپوی ملایم و در عین حال شفاف کننده انتخاب کنید. شامپوهای بدون سولفات مواد شیمیایی کمتری دارند و برای اکثر موها مناسب هستند.
علاوه بر این، شامپوهای بدون سولفات روی پوست سر نیز ملایم هستند و باعث خشکی و تحریک پوست سر نمی‌شوند. هنگام شستن موهای خود، تمرکز اصلی روی پوست سر باشد و آن را تمیز کنید، نه اینکه فقط کل طول مو را بشویید.
مهمترین اقدامات برای سالم نگه داشتن موهای شما تمیز نگه داشتن آن است. محصولی که انتخاب می‌کنید باید مناسب موی شما باشد.

  • برای موهای خشک: محصولی را انتخاب کنید که موهایتان را از روغن‌های طبیعی سر محروم نکند.
  • برای موهای چرب: محصولی را انتخاب کنید که در کم کردن فعالیت پوست سر روغنی شما موثر باشد.
استفاده از شامپوی ملایم برای محافظت از مو

خرید زیباترین زیورآلات مو از فروشگاه شهرمون

8- در هنگام خواب از بستن سفت موها خودداری کنید

هنگامی که شبانه به رختخواب می‌روید، موهای خود را باز کنید. اگر نگران گره خوردن موهایتان هستید، می‌توانید آن‌ها را خیلی شل ببافید.

9- روکش بالش ساتن و یا ابریشم را انتخاب کنید

برای اینکه بهترین استفاده را از خواب خود داشته باشید، بالش‌های پنبه‌ای خود را با بالش‌های ساتن یا ابریشمی جایگزین کنید، زیرا این گونه بالش‌ها اصطکاک کمتری ایجاد می‌کنند و باعث کاهش شکستگی مو می‌شوند.

10- استفاده از ماسک‌های خانگی

ماسک مو یک روش عالی برای تمیز کردن موهای شما و محافظت اضافی مورد نیاز آن‌ها است.
در اینجا چند ماسک خانگی ساده برای داشتن موهای عالی آورده شده است:

  • ماسک تخم مرغ: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و اسید آمینه است، و این یک راه عالی برای کاهش ریزش مو، تقویت رشد مو و همچنین درخشش مو است.
  • ماسک موز و آووکادو: آووکادو و موز هر دو فوق‌العاده مرطوب کننده هستند و یک روش عالی برای تغذیه پوست سر شما هستند. این ماسک مو راهی عالی برای احیای موهای آسیب دیده و نرم و براق شدن آن‌ها است.

11- ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر مفید است زیرا به تقویت جریان خون به سمت پوست سر کمک می‌کند، گردش خون را افزایش می‌دهد، اعصاب را تسکین می‌دهد و عضلات را شل می‌کند. ماساژ پوست سر باعث رشد و درخشش مو نیز می‌شود.
خیلی عالی است که هر هفته یک بار، با استفاده از فشار محکم در یک حرکت دایره‌ای، پوست سر را با نوک انگشتان ماساژ دهید.

12- مرتبا موهای خود را کوتاه کنید

موخوره بدترین دشمن مو است، و هر چه بیشتر نگه داشته شود، آسیب بیشتری به مو وارد می‌کند.
اگر به سلامتی موهایتان اهمیت می‌دهید، ضروری است که حداقل هر 6 تا 8 هفته آن‌ها را کوتاه کنید. این کار ساده این اطمینان را به شما می‌دهد که موهایتان نه تنها سریع تر رشد خواهند کرد بلکه به مراتب سالم تر، براق تر و نرم تر نیز به نظر خواهند رسید.

 مرتبا موهای خود را کوتاه کنید

مشاهده و خرید جذاب‌ترین زیور آلات مو از فروشگاه شهرمون

13- از استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی خودداری کنید

بهتر است از استفاده بیش از حد از شامپوهای شیمیایی و نرم کننده‌ها خودداری کنید، زیرا این مواد دارای ترکیباتی هستند که در استفاده طولانی مدت موها را خشک و شکننده می‌کنند.
مواد شیمیایی جدا از اینکه هیچ کاری را برای موهای شما انجام نمی‌دهند، هیچ فایده‌ای برای محیط زیست نیز ندارند. بنابراین بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که به طور طبیعی به دست می‌آیند و گیاهی هستند.

با رعایت چند نکته ساده و کاربردی موهایی سالم و جذاب داشته و یک قدم به آرزوهایتان نزدیک‌تر شوید.😊

شاید بپسندین

نظر بدین